دایی: برانکو به این شکل نمی‌تواند موفق شود : سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: ...


سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: من برای برانکو احترام قائلم، او می‌تواند موفق شود اما نه با این شکل. خبرگزاری فارس: تیم فوتبال صبا در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر به مصاف پرسپولیس رفت که در پایان دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

این دیدار با حواشی مختلفی روبه‌رو بود که حتی پس از بازی هم صحبت‌ها و حرف و حدیث‌هایی مطرح شد.

در ابتدا در مورد شرایط صبا و تساوی این تیم مقابل پرسپولیس صحبت کنید.

بازیکنان ما به خوبی تمرینات خود را دنبال می‌کنند و موسوی مالک باشگاه هم سنگ تمام گذاشته است. او به خوبی ما را حمایت کرده و اردوهای خود را برگزار کردیم. با وجود اینکه تیم دیر بسته شد و فکر می‌کنم 4 تمرین درست و حسابی هم انجام نداد و خیلی عقب بودیم اما در طول مسابقات خیلی خوب کار کردیم و از همکارانم تشکر می‌کنم که توانستیم کارها را پیش ببریم. برنامه‌ریزی خوبی کردیم و خدا را شکر بازیکنان از لحاظ بدنی به آن شرایطی که مدنظرمان بود رسیده‌اند. در آرامش کار خود را دنبال می‌کنیم. بازیکنان بسیار خوبی داریم که به ما کمک کردند.

در خصوص بازی با پرسپولیس صحبت کنید. مقابل این تیم به تساوی یک بر یک دست یافتید.

ما تمام تلاش خود را کردیم تا در این دیدار به پیروزی برسیم و خود را به بالای جدول برسانیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. به هیچ عنوان دوست نداریم که در بازی خانگی و چه خارج از خانه امتیاز از دست بدهیم. سیستم بازی خود را با توجه به نفرات‌مان در بازی مقابل پرسپولیس تغییر دادیم که در پایان هم بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

این بازی حواشی هم داشت از جمله درگیری رضا نورمحمدی با قاسم دهنوی که منجر به اخراج هر دو بازیکن شد.


به نظر من بازیکن ما به هیچ عنوان مقصر نبود. تمام صحنه‌ها این موضوع را نشان می‌دهد. همه چیز مشخص است اما متاسفانه بازیکن ما را اخراج می‌کنند. شرایط جوی ورزشگاه به گونه دیگری بود. مثل یک بازی معمولی نبود. به نظرم همه دوست داشتند ما بازنده بازی باشیم که این بازی در یاد و خاطره‌ها بماند. در هر صورت خدا را شکر می‌کنیم که بازیکنان کار گروهی خوبی انجام دادند. تیم ما روز به روز بهتر می‌شود و پتانسیل حضور در رده‌های بالای جدول را داریم. سعی و تلاش خود را می‌کنیم اما برخی مواقع مصدومان و محرومانی پیدا می‌کنیم که شرایط را برایمان دشوار می‌کند. به هر صورت سایر بازیکنان هستند که بتوانند جایگزین نفرات غایب باشند.

قصد تقویت تیم را دارید؟

تمام فکرمان این است که در نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم که در پایان فصل بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

به فکر کسب سهمیه هم هستید؟

تمام فکر و ذهن‌مان این است. تلاش‌مان را می‌کنیم تا بتوانیم در پایان فصل سهمیه کسب کنیم. همه چیز دست خداست. چه کسی فکر می‌کرد ما هم اکنون میلاد فراهانی و هاشم بیک‌زاده را به علت مصدومیت نداشته باشیم. خدای ناکرده اگر دو اتفاق دیگری رخ بدهد چه خواهد شد. در دیدار مقابل پرسپولیس هنوز به دقیقه یک بازی هم نرسیده بودیم که متاسفانه هاشم را از دست دادیم و تمام برنامه‌هایمان به هم ریخت. ماچادو دستش شکسته است و قاسم دهنوی هم برای بازی آینده نداریم. به هر حال این مسائل در فوتبال اتفاق می‌افتد اما سعی می‌کنیم که با نفراتی که داریم کمبودهای خودمان را جبران کنیم.

نظرتان در مورد صحبت‌های برانکو پس از بازی چیست؟ او نظری کاملا متفاوت داشته است.

برانکو بزرگ من است و احترام خاصی برای او قائل هستم. به هر حال او هم نظر خود را داده است. همانطور که من نظرم را گفتم. شاید او از دید دیگری بازی را نگاه کرده است. ما همه به یک گونه بازی را نگاه نمی‌کنیم. شاید او مدل دیگری بازی را نگاه کرده است. مطمئنا می‌تواند موفق باشد اما به این شکل فکر نکنم بتواند موفقیتی به دست آورد.

برخی هواداران می‌گویند در دیدار با پرسپولیس حرمت هادی نوروزی از سوی دایی، نورمحمدی و دهنوی حفظ نشد. نظرتان در این مورد چیست؟

همه می‌دانند که ما چگونه کار می‌کنیم. من در تیم صبا کار می‌کنم و تمام تلاش خود را باید بکنم که تیمم موفق شود. مگر می‌شود کسی که در تیمی کار می‌کند عرق و تعصب به آن نداشته باشد. شاید چون ما تیم‌مان را به گونه‌ای ارنج کردیم که تیم بازنده نبودیم به آقایان برخورده است. دوستانی که با هادی زندگی می‌کردند و با او رفاقت داشتند آنها باید یکسری مسائل را رقم نمی‌زدند و رعایت می‌کردند. ما مربی هستیم و بیرون زمین کار خود را می‌کنیم اما دوستانش که با او رفاقت هم داشتند کمی صبر می‌کردند و پس از مدتی عکس‌العملی ازخود نشان می‌دادند. اگر ببینم جایی مطالب خلاف واقع می‌زنند اجازه نمی‌دهم که سوءاستفاده‌ای صورت بگیرد. پیگیری قانونی خود را انجام می‌دهیم.

نسبت به کارتی که داور به قاسم دهنوی داده شکایت می‌کنید؟

باشگاه باید پیگیر این موضوع باشد. صحنه‌ها تمام مسائل را نشان می‌دهد. من از خود او هم پرسیدم. خود او در رختکن هم بسیار ناراحت بود و گفت که کاری انجام نداده است.

تعطیلات لیگ به ضرر شما نیست؟

شما در مورد چیزی بپرسید که ما بتوانیم در آن نقشی داشته باشیم. وقتی راه‌حلی نداریم بیهوده است که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. ما مجبور هستیم تیم را در این شرایط تمرین بدهیم و برای بازی‌ها آماده شویم. مطمئنا فشردگی مسابقات به تیم آسیب می‌زند چرا که باعث مصدومیت و سایر موارد می‌شود اما همه این موارد در حالی است که باید مسابقات را برگزار کنیم و راه حل دیگری نداریم. باید برنامه‌های خود را وفق دهیم تا تیم ملی موفق باشد.

برخی‌ها می‌گویند برای بازی‌هایی مقابل گوآم و هند نیازی نیست لیگ 20 روز تعطیل شود. نظرتان در این باره چیست؟

این موارد را ما تصمیم نگرفته‌ایم.از یک سال پیش برنامه داده شده است و باید آن موقع که برنامه داده می‌شد اعتراض می‌کردیم نه اینکه هم اکنون بخواهیم صحبت‌هایی را مطرح کنیم. فکر می‌کنم ما هم، هم اکنون بد موقعی اعتراض می‌کنیم. باید همان موقع که برنامه را اعلام کردند اعتراض می‌کردیم. در آن زمان هم می‌دانستیم که می‌خواهیم با هند و گوآم بازی کنیم اما چرا اعتراض نکردیم. حالا که کمی فشار آمده است داریم اعتراض می‌کنیم که به نظرم این کار درست نیست.

نظرتان در مورد تیم ملی چیست؟

متاسفانه بازی تیم ملی را ندیدم اما به عنوان یک ایرانی همیشه دوست دارم تیم ملی موفق باشد. مطمئن باشید تیم ملی از این گروه صعود خواهد کرد. تیم‌های خاصی حضور ندارند اما مرحله بعد مهم است که باید بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کنیم. بعد از سال‌ها یک بازی دوستانه خوب مثل ژاپن را دیدم و به این بازی‌ها نیاز داریم. ما باید ببینیم که چه امکاناتی داده‌ایم و در مقابل آن چه چیزی می‌خواهیم. به نظرم انتقادهایی که از تیم ملی می‌شود درست نیست. برخی مسائل که قبل از بازی‌ها پیش می‌آید صحیح نیست. همه ما ایرانی هستیم حالا سرمربی تیم ملی می‌خواهد کی‌روش و یا هر شخص دیگری باشد. باید تیم ملی را حمایت کنیم. وظیفه ما این است. اگر انتقادی هم می‌خواهد صورت بگیرد باید صحیح باشد نه اینکه بخواهیم تیم را تخریب کنیم. همیشه مخالف این بودم که در سطح تیم ملی و یا باشگاه‌های بزرگ چنین رفتارهایی صورت بگیرد. متاسفانه ما به این مسائل عادت کرده‌ایم. در حالی که باید همراه و همگام با تیم ملی باشیم.

خیلی‌ها سردار آزمون و مهدی طارمی را با علی دایی مقایسه می‌کنند.

به نظرم مهاجمان بسیار خوبی داریم. باید به جوانان‌مان بها و وقت بدهیم تا بتوانند پیشرفت کنند. ماها تمام شده‌ایم و به دنبال زندگی‌مان رفته‌ایم. حالا باید جوانان را تشویق کنیم تا بتوانند موفق باشند و به بازیکنان بزرگی در تیم ملی تبدیل شوند. آزمون و طارمی بازیکنان خوبی هستند که می‌توانند در آینده موفق باشند. باید بیشتر از اینها کار کنند تا نتیجه تلاش خود را بگیرند. سردار را خیلی دوست دارم و بازی او را هم دوست دارم. همینطور مهدی طارمی را. می‌تواند بهترین مهاجم ایران شود. باید به این بازیکنان کمک کنیم. خوشحال هم می‌شوم مقایسه شود. دیگر نباید به فکر گذشته باشیم.خیلی دوست دارم که کسی بیاید بهتر از ما بازی کند و بیشتر از ما گل بزند. این موضوع باعث می‌شود به جامعه شور و نشاط وارد شود. دیگر سنی از ما گذشته است. طبیعی است که هم اکنون باید از این جوانان حمایت شود و آرزوی قلبی من این است که بازیکنانی بیایند که بهتر از ما کار کنند چون خوب بودن آنها باعث خوشحالی خانواده ما می‌شود.


ویدیو : دایی: برانکو به این شکل نمی‌تواند موفق شود