دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود : عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان ...



وزارت بهداشت , اطلاعات دارویی وزارت بهداشت , لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند، بر موضوع مدیریت یکپارچه درخصوص تایید سلامت مواد غذایی تاکید کرد.

رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص شیوع تب مالت در کشور و با تاکید بر اینکه 800 بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد، گفت: روند واکسیناسیون تب مالت درکشور به دلیل برخی خطرها مطلوب نیست ومتاسفانه آمار مربوط به تب مالت در کشور روبه افزایش است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند، ادامه داد: وزات جهاد کشاورزی وزارتی کمی بوده و وزارت بهداشت وزارتی کیفی است، به عبارت بهتر ایمن بودن و سلامت غذا نیز بحث کیفی بوده که در نهایت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصمیم گیرنده و سیاست گذاراست.

وی تاکید کرد: البته از ابتدای سال جاری نیز در جلسه‌ای با وزیر بهداشت به این نکته تاکید شد که سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند که وزیر مربوطه نیز از این موضوع استقبال کرد؛ زیرا تنها از این طریق است که می توان یکبار برای همیشه بحث مدیریت یکپارچه درخصوص سلامت مواد غذایی را اجرا کرد.

خضری با بیان اینکه بیماری تب مالت دارای عوارض متعدد است، تصریح کرد: این بیماری می‌تواند دربدن مزمن و ماندگار شود و مدت زمان درمان طولانی دارد، همچنین عوارض وتبعات منفی داشته و می طلبد که مسئولان با دقت عمل و توجه بیشتری با عوامل افزایش این بیماری در کشور برخورد کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، گفت: سیاست گذاری درخصوص سلامت و ایمنی مواد غذایی از مزرعه تا سفره با وزارت بهداشت است، بنابراین برای اتخاذ تصمیم‌گیری‌های اساسی درباره موارد گفته شده به طور حتم سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کند، زیرا همانطور که در خصوص واکسیناسیون انسانی اقدام می شود، درباره واکسناسیون دام هم حساسیت وجود دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند متولی اصلی بحث سلامت مواد غذایی باشد و سیاستگذار وتصمیم ساز وزارت بهداشت است، البته درجلسه امروز کمیسیون بهداشت دستندرکاران بحث غذا و سلامت از مزرعه تا سفره برای بررسی جلوگیری از افزایش تب مالت حضور پیدا می کنند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت

 


ویدیو : دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود