داعش نیروهای ویژه خود را فراخواند : منابع محلی تمام خبرهای منتشر شده در صفحات ...



تعداد نیروهای داعش , کشف دو تن مواد منفجره از نیروهای داعش در گرمسار ایران , لباس نیروهای ویژه کره جنوبی

منابع محلی تمام خبرهای منتشر شده در صفحات و پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروه‌های تروریستی از جمله داعش مبنی بر سیطره این گروه بر زندان مرکزی حسکه را تکذیب می‌کنند.

درحالی که هم اکنون آرامشی شکننده سراسر شهر حسکه را فراگرفته است، منابع نزدیک به گروه‌های تروریستی از اقدام داعش در اعزام نیروهای ویژه‌اش به حسکه خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، جدیدترین گزارش‌های رسیده از شهر حسکه، در شمال شرقی سوریه از برقراری آرامشی شکننده بر این شهر خبر می‌دهد.

این درحالی است که منابع محلی تمام خبرهای منتشر شده در صفحات و پایگاه‌های اینترنتی وابسته به گروه‌های تروریستی از جمله داعش مبنی بر سیطره این گروه بر زندان مرکزی حسکه را تکذیب و تاکید می‌کنند که نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای داوطلب مردمی تمام حملات تکفیری‌های داعشی را تاکنون دفع کرده‌اند.

به گفته این منابع شمار کشته‌های داعش طی درگیری‌های روز پنج‌شنبه به بیش از 50 تکفیری رسید، این درحالی است که ارتش و نیروهای داوطلب مردمی 12 عنصر نفوذی داعش وابسته به نیروی نفوذی این گروه تکفیری را نیز به قتل رساندند و این جدای از ده‌ها زخمی برجای مانده از این گروه است.

به این ترتیب داعش در اولین روز از حمله به شهر حسکه رهاوردی جز شکست به همراه نداشت.

داعش جیش الخلافه را به حسکه فراخواند
از جهت دیگر، منابع نزدیک به داعش اعلام کردند، شکست در اولین روز نبرد تصرف حسکه داعش را به شدت خشمگین کرده و موجب شده تا گروه امنیتی داعش که روند نبردها در عراق و سوریه را زیر نظر دارد، دستور به بازداشت و دور کردن تمام سرکردگان و فرماندهان میدانی این گروه و عقب کشیدن «جیش الولایه» که عناصر آن را تکفیری‌های سوری و خارجی تشکیل می‌دهند و به «مهاجرین و انصار» معروف شده‌اند، از میدان‌های درگیری‌ داده است.

قرار است، به جای جیش الولایه یا همان مهاجرین و انصار، «جیش الخلافه» وارد عرصه درگیری‌ها و نبردها شود که 80 درصد عناصر آن را تکفیری‌های قفقاز تشکیل می‌دهند و ایفاگر نقش نیروهای ویژه داعش هستند و حتی یک عنصر سوری هم میان آنها وجود ندارد. فرماندهی این نیرو را «ابو عمر چچنی» برعهده دارد.

افزون بر آن داعش تجهیزات نظامی و استحکامات جدیدی را به همراه حدود 200 نفوذی مجهز به انواع سلاح‌ها بعد از ظهر پنج‌شنبه به اطراف حسکه فراخواند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد، روز جمعه، شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه با داعش خواهیم بود.

تاکتیک جدید داعش
نکته قابل تامل در حمله اخیر داعش به شهر حسکه آن بود که این گروه از تاکتیک جدیدی در نفوذ به داخل شهر یعنی نقاط ضعیف استفاده کرد که در کوی «النشوه» نمود پیدا کرد.

حمله داعش از جنوب این منطقه شبانه آغاز شد و در حالی‌که ارتش سوریه با استفاده از منورها حمله عناصر تکفیری داعش را دفع می‌کردند، این گروه از عناصر نفوذی خود برای نفوذ به کوی النشوه غربی استفاده کرد تا در اولین ساعات بامداد روز پنج‌شنبه تعدادی از عناصر داعش به کوی النشوه غربی نفوذ کرده باشند.

این نفوذی‌ها در اولین گام بیمارستان کودکان و دانشکده ادبیات و ساختمان شرکت برق حسکه را تصرف کردند و شماری از اهالی منطقه از جمله کودکان و پزشکان را اعدام کردند.

به این ترتیب شماری از ساکنان منطقه و همچنین نیروهای دفاع مردمی توسط عناصر داعش ذبح شدند و در حالی‌که مابقی ساکنان منطقه از وحشت داعشی‌ها به نقاط دیگر شهر فرار می‌کردند، جای آنها را نیروهای ارتش سوریه گرفتند تا مانع پیشروی آنها به مناطق دیگر و ادامه جنایات آنها شوند.

به دنبال آن ارتش ابتکار عمل را در دست گرفت و عناصر داعش را وادار به عقب نشینی از بیمارستان کودکان و دانشکده ادبیات حسکه کرد. آنچه پیشروی ارتش در مناطق تحت تصرف داعش در حسکه را با کُندی مواجه کرده، استقرار تک تیراندازان داعشی روی ساختمان‌های این مناطق است که کوچکترین پیشروی نیروهای دفاع مردمی و ارتش سوریه هدف می‌گیرند.

تدارک ارتش سوریه برای نبردهای آتی
یک منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه فرماندهان ارشد ارتش شرایط حاکم بر میدان را به خوبی درک می‌کنند، از تقویت نیروها و فراخواندن تجهیزات و استحکامات جدید از شهر قامشلی به  حسکه و استقرار یگان دفاع مردمی قامشلی در خط اول رویارویی با داعش در حسکه خبر داد .

  اخبار  بین الملل  -  فارس


ویدیو : داعش نیروهای ویژه خود را فراخواند