داعش به آمریکا حمله خواهد کرد : ˈمایکل هایدنˈ رییس پیشین سیا (سازمان اطلاعات ...


ˈمایکل هایدنˈ رییس پیشین سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) اعلام کرد گروه تروریستی تکفیری داعش حملاتی را در اروپا و آمریکا ترتیب خواهد داد. خبرگزاری ایرنا:  ˈمایکل هایدنˈ رییس پیشین سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) اعلام کرد گروه تروریستی تکفیری داعش حملاتی را در اروپا و آمریکا ترتیب خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ˈسی ان انˈ، هایدن افزود: گروه تروریستی داعش یک سازمان قدرتمند منطقه ای است اما جاه طلبی های جهانی در سر می پروراند و ابزار تحقق این جاه طلبی ها را نیز دارد.

بر پایه این گزارش، تشکیلات امنیتی آمریکا دیدگاه روشنی در این زمینه ندارند که آیا داعش در شرایط کنونی توان حمله به غرب را دارد یا خیر.

این بحث هفته گذشته زمانی مطرح شد که تروریستهای داعش ˈجیمز فولیˈ خبرنگار آمریکایی را کشته و تصاویر این اقدام را منتشر کردند. ˈمایکل مورلˈ معاون پیشین سازمان سیا این عمل را اولین اقدام تروریستی علیه آمریکا دانست.

هایدن که به عنوان کارشناس در برنامه ˈجی پی اسˈ این شبکه حاضر شده بود تاکید کرد: این گروه نیت خود را (برای حمله به آمریکا) نشان داده است و حمله این گروه به غرب می تواند قوی ترین راه برای نشان دادن قدرتش به هوادارانش باشد.

هایدن یادآور شد: حملات هوایی آمریکا در داخل سوریه علاوه بر حمله علیه مواضع داعش در عراق، می تواند در نبرد علیه داعش تغییری عمده به شمار آید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع دفاع از خود و به حاشیه راندن داعش تنها مساله موجود نیست، بلکه مساله اصلی ما حمله و طرح این موضوع است که آنها را نگران تر کرده و بیشتر به دفاع از خود و اهمیت بقای خود مشغول کنیم.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

گروه تروریستی تکفیری داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده اند، ادعای تجزیه عراق را دارد و اقلیت های مذهبی و قومی از جمله مسیحیان و ایزدیان عراقی را به شدت تهدید می کند.

شورای امنیت سازمان ملل در چند قطعنامه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی داعش در عراق و تلاش برای مسدود کردن منابع مالی کمک رسان به این گروه تروریستی، از دولت ها خواسته است به عراق برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات گروه تروریستی داعش کمک کنند.

ˈباراک اوباماˈ رییس جمهوری آمریکا شامگاه پنج شنبه گذشته (16 مرداد/ 7 اوت) وزارت دفاع این کشور را مامور حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق کرد.

اظهارات مایکل هایدن در حالی صورت می گیرد که اغلب صاحب نظران، گروه داعش را دست پرورده غرب می دانند.


ویدیو : داعش به آمریکا حمله خواهد کرد