دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت... :         به اتهام جنایت علیه بشریت؛ دادگاه ...



 

 

 

دلیل بازداشت 600 زایر ایرانی در خاک عراق , بازداشت زایران ایرانی در عراق , جزییات کامل بازداشت زایران ایرانی در خاک عراق اربعین

 

به اتهام جنایت علیه بشریت؛

دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت مریم و مسعود رجوی را صادر كرد


دادگاه جنایی عراق دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک اعضای گروهك منافقین به رئیس جمهوری سابق عراق در سرکوب قیام 20 سال پیش شیعیان این كشور اعلام کرده است.

دادگاهی در عراق دستور بازداشت ۳۹ عضو گروهك تروریستی منافقین، از جمله «مسعود رجوی» و «مریم رجوی»، از رهبران این سازمان را به اتهام جنایت علیه بشریت صادر کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «قاضی محمد عبدالصاحب»، سخنگوی دادگاه عالی عراق گفت كه با توجه به شواهدی که وقوع جنایت علیه بشریت را تائید می‌کند، دستور بازداشت ۳۹ رهبر و عضو گروهك منافقین از جمله مسعود رجوی صادر شده است.
به گفته عبدالصاحب، دستور بازداشت مریم رجوی، همسر مسعود رجوی نیز صادر شده است.
دادگاه جنایی عراق دلیل اتهام جنایت علیه بشریت را کمک اعضای گروهك منافقین به رئیس جمهوری سابق عراق در سرکوب قیام 20 سال پیش شیعیان این كشور اعلام کرده است.
دولت‌های ایران، عراق و آمریکا گروهك منافقین را گروهی تروریستی می‌دانند و دولت عراق قصد دارد حدود سه هزار و 500 عضو باقی‌مانده این سازمان را از پایگاه اشرف در شمال بغداد بیرون کند.
گروهك تروریستی منافقین در سال 1965میلادی تاسیس شد و در سال 1981 میلادی فعالیت‌های خود را در قالب نظامی دنبال كرد.
این گروهك تروریستی که بعد از سرکوب و دستگیری گسترده اعضایش در ابتدای دهه ۱۳۶۰ خورشیدی مقر خود را به عراق منتقل کرد، در جریان جنگ هشت ساله ایران و عراق به ارتش «صدام»، دیكتاتور سابق عراق كمك می‌كرد.
اقدامی که به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران منجر به عدم محبوبیت گسترده این گروهك در بین مردم ایران شده است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو : دادگاه جنایی عراق دستور بازداشت...