خودروهای شرکت هیوندا چگونه محبوب شدند؟ : در سال 1946 نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی ...


در سال 1946 نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی توسط چانگ‌جو یانگ تاسیس شد. یانگ با استفاده از حمایت‌های دولت توانست فعالیت‌های صنعتی نظیر فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت الکترونیک و خدمات مالی را در سال‌های اولیه فعالیت شرکت، تحت پوشش قرار دهد. وب سایت فرصت امروز: در سال 1946 نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی توسط چانگ‌جو یانگ تاسیس شد. یانگ با استفاده از حمایت‌های دولت توانست فعالیت‌های صنعتی نظیر فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت الکترونیک و خدمات مالی را در سال‌های اولیه فعالیت شرکت، تحت پوشش قرار دهد. به این ترتیب، این شرکت در سال‌های آغازین دهه 60 به بزرگ‌ترین کنگلومرا یا شرکت خوشه‌ای کره‌جنوبی تبدیل شد.

چگونه شرکت ثبت کنیم , چگونه محبوب دیگران باشیم , چگونه ایمیل های gmail هک می شدند؟

در سال ۱۹۶۷ هیوندایی‌موتور توسط چانگ‌جو یانگ به‌عنوان شرکت تابع گروه هیوندایی و بازوی خودروسازی این گروه صنعتی تاسیس شد. فورد کورتینا نخستین خودروی عرضه شده توسط این شرکت است که با مشارکت مستقیم شرکت فورد در کره‌جنوبی مونتاژ می‌شد. صاحبان اصلی شرکت با جذب و به‌کارگیری جورج ترنبول، مدیرعامل اسبق بریتیش لیلاند و پنج نفر از مهندسان بریتانیایی به‌سوی ساخت خودرویی مستقل گام برداشتند.

 مدیران هیوندایی با مشارکت شرکت‌های ایتال دیزاین و میتسوبیشی‌موتورز در پی طراحی و تولید نخستین خودروی کره‌ای یعنی هیوندایی پونی در سال 1975 و صادرات آن به اکوادور، عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل کره‌ای را برای شرکت هیوندایی به ارمغان آوردند. نسل دوم از خودروی هیوندایی پونی در سال ۱۹۸۲ نقطه‌عطف دیگری را رقم زد و نخستین صادرات در مقیاس وسیع خودروهای هیوندایی شکل گرفت. اتومبیل کوچک پونی با بهره‌مندی از سود درآمد کارکنان کره‌ای، بازار اتومبیل کوچک کانادا را در سال ۱۹۸۳ دگرگون ساخت و دنیا از به وجود آمدن یک سازنده دیگر اتومبیل در آسیای جنوب شرقی مطلع شد.

تا سال ۱۹۹۱ شرکت هیوندایی گستردگی اتومبیل‌های خود را به هیوندایی الانترا، هیوندایی سوناتا توسعه داده بود. فروش‌ خودروهای این شرکت با توجه به قیمت پایینی که داشتند در بازارهای مهم امریکا سریعا رشد کرد. در سال ۱۹۹۷ بحران مالی آسیا، ضرر زیادی به صنعت خودروسازی کره‌جنوبی وارد ساخت اما شرکت هیوندایی از این فرصت استفاده کرد تا شرکت ورشکسته کیا‌موتور را خریداری و موقعیت پیشتاز خود در بازار داخلی کره را تقویت کند، اما مالکان هیوندایی با‌توجه به فشارهای دولت وقت کره‌جنوبی اقدام به تفکیک گروه هیوندایی کردند.

در پی این اقدام چانگ‌ مونگ کو فرزند چانگ جو یانگ در سال 1998 کنترل بخش خودروسازی این شرکت را بر‌عهده گرفت و در‌حال‌حاضر نیز مدیر‌عامل اجرایی و رییس هیات‌مدیره هیوندایی‌موتور است. در سال 2000 پس از جداسازی گروه هیوندایی، این شرکت توانست به همراه کیا‌موتور در زیر چتر هیوندایی موتور گروپ روی صنعت خودروسازی تمرکز کند و به مقام چهارمین خودروساز جهان نائل آید. تغییر ظاهری و طراحی بدنه اتومبیل‌ها، توسط مراکز طراحی جدیدی که از سال ۲۰۰۱ به بعد راه‌اندازی شده بودند صورت می‌گیرد. هیوندایی سوناتا با تولید نسل چهارم خود در اوایل سال 2000 با اتومبیل‌های پرفروش ژاپنی در بازار امریکا به رقابت پرداخت.

 این امر در حالی اتفاق افتاد که مدل‌های هیوندایی ‌ای‌10، هیوندایی‌ ای‌20، هیوندایی ‌ای‌30 با فروشی باور‌نکردنی بازار اروپا را زیر سلطه خود قرار دادند. هیوندایی جنسیس که در سال 2008 عرضه شد رقیب خیلی خوبی برای خودروهای لکسوس و اینفینیتی به‌شمار می‌آید. کارخانه جدید این شرکت در جمهوری چک سالانه‌ در حدود ۳۰۰هزار خودرو را روانه بازار می‌کند. هیوندایی در‌حال‌حاضر یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات تولید خودروی جهان، با ظرفیت تولیدی معادل 6/1 میلیون دستگاه در سال است. این شرکت با پشتیبانی مالی جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان وجهه خوبی را کسب کرد و طرفداران فراوانی به دست آورد.

شرکت هیوندایی‌موتور هم‌اکنون دارای هفت مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود است که سه مرکز آن در کره‌جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر است و بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت‌های این مرکز تحقیق و توسعه متمرکز بر تولیدات هیوندایی‌موتور، در بازار ایالات‌متحده امریکا است.


ویدیو : خودروهای شرکت هیوندا چگونه محبوب شدند؟