خطیبی: در حق پاس ظلم کردند : سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز ضمن ابراز خرسندی ...


سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز ضمن ابراز خرسندی از صعود این تیم به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از سقوط پاس به دسته پایین‌تر ابراز تاسف کرد. خبرگزاری ایسنا: رسول خطیبی درباره صعود تیم ماشین‌سازی به لیگ برتر صحبت کرد و درباره آینده خود گفت که باید جلسه‌ای را با مسئولان ماشین‌سازی تبریز داشته باشد.

مشروح این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* ضمن تبریک به شما بابت صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر درباره حضور همزمان این تیم به همراه تراکتورسازی در لیگ برتر صحبت کنید و اینکه این مسئله چقدر به جذابیت‌های فوتبال ایران اضافه می‌کند.

پیش از هر چیز اجازه دهید صعود ماشین‌سازی به لیگ برتر را به مردم آذربایجان تبریک بگویم. ماشین‌سازی قدیمی‌ترین تیم شمال غرب کشور است که بعد از 20 سال به سطح نخست فوتبال کشور آمد. خوشحالم که به کمک شهردار، شورای شهر، پیشکسوتان و مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی توانستیم با همت بازیکنان و کادر فنی، به لیگ برتر بیاییم. در تبریز شعاری داریم به اسم «آذربایجان تیم لری، فرق ائله‌مز رهلری» که معنی آن به فارسی این است که رنگ در تیم‌های تبریزی فرقی ندارد. مطمئنا سال بعد ماشین‌سازی و تراکتورسازی در لیگ برتر نمایش‌های خوبی خواهند داشت. ما در آخرین بازی‌مان در تبریز جمع زیادی از هواداران تراکتورسازی را در ورزشگاه دیدیم که به حمایت ما آمده بودند. مطمئنا هواداران ماشین‌سازی هم بارها برای تشویق تراکتورسازی به ورزشگاه رفته‌اند. این همدلی در تبریز ستودنی است. مطمئنم که داربی ماشین‌سازی و تراکتور خیلی جذاب خواهد بود.

* اتفاقا یکی از سوالات ما درباره داربی تبریز با حضور ماشین‌سازی و تراکتورسازی بود. بر اساس تجربه‌تان فکر می‌کنید این داربی چه شکلی خواهد بود. اصلا جنسش چگونه است؟

زمانی که تراکتورسازی و ماشین سازی با یکدیگر مصاف داشتند استادیوم باغ شمال پر از جمعیت می‌شد. 30 هزار نفر به ورزشگاه می‌آمدند و 20 هزار نفر پشت در می‌ماندند. در آن زمان تقریبا هواداران دو تیم برابر بود هرچند که شاید ماشین‌سازی به نسبت 60-40 طرفداران بیشتری داشت. البته الان احتمالا شرایط فرق کرده چرا که نسل جدید 20 سال است ماشین‌سازی را در سطح اول فوتبال ایران ندیده ولی مطمئنم داربی ماشین‌سازی و تراکتور بعد از 20 سال صحنه‌های زیبایی را با خود به همراه دارد.

* در اواسط فصل ماشین‌سازی را در دست گرفتید. چقدر امیدوار بودید بتوانید این تیم را به لیگ برتر بیاورید. به هر حال کار در لیگ یک خیلی سخت است.

وقتی که در نیم فصل ماشین‌سازی را در اختیار گرفتم ایراداتی در این تیم وجود داشت البته هیچ تیم کاملی وجود ندارد. ولی ما تلاش خود را کردیم. خودتان می‌دانید که امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم خیلی سخت‌تر از نیم فصل اول است. با تیم نخست جدول و تیم دوم حدود 12 امتیاز فاصله داشتیم ولی بازیکنانی را به تیم آوردیم که به ما کمک کنند و توانستیم با تلاش و کوشش به هدف‌مان یعنی صعود به لیگ برتر برسیم. اگر نتایج نیم فصل دوم را به صورت جدول بکشیم، می‌بینیم که صدر جدول در نیم فصل دوم در اختیار ماشین‌سازی است. این کار بزرگی بود که ما انجام دادیم و بابتش خدا را شکر می‌کنم.

* فصل بعد هم در ماشین‌سازی حضور دارید؟

من با ماشین‌سازی قرارداد دارم ولی فردا یا پس فردا احتمالا جلسه‌ای را با مدیران ماشین‌سازی خواهم داشت تا ببینم هدف‌گذاری آن‌ها چیست. من دوست دارم تیمم در بالای جدول حضور داشته باشد. شاید این چیز بدی باشد ولی فردی بلندپرواز هستم و بر اساس آن کار می‌کنم. بعد از جلسه با مدیران ماشین‌سازی هدف‌گذاری آن‌ها را می‌فهمم و بهتر می‌توانم در این رابطه صحبت کنم.

* رسول خطیبی همچنان به جوان‌گرایی اعتقاد دارد؟

روز گذشته یک بازی تشریفاتی را داشتیم. با اینکه در آن بازی 2 بر صفر شکست خوردیم اما اعتقاددارم که ما بردیم. من به بازیکنانی برابر گل‌گهر سیرجان بازی دادم که بسیار جوان بودند و یکی از آن‌ها از تیم جوانان من بود و دیگری را از تیم امیدم انتخاب کرده بودم. آن‌ها در این فصل فرصت بازی کردن پیدا نکرده بودند چرا که زمان این کار را هم نداشتیم ولی در مقابل گل گهر قابلیت‌هایشان را نشان دادند. مطمئنا من هر جا که باشم روی جوانان حساب باز می‌کنم.

* در سایت‌ها و صفحات مجازی فوتبالی بحث زیادی مبنی بر جذب ادینیو به ماشین‌سازی مطرح شده است. آیا حضور این بازیکن در ماشین‌سازی صحت دارد؟

ادینیو بازیکن بسیار بزرگی است ولی تا الان من و باشگاه ماشین‌سازی با کسی مذاکره نکرده‌ایم ولی باز هم می‌گویم که ادینیو بازیکن بسیار خوبی است.

* در یکی از برنامه‌های تلویزیونی فوتبال آذربایجان شما عنوان برترین مربی سال تبریز را به دست آوردید.

جا دارد از مردم خوب آذربایجان بابت انتخاب‌شان تشکر کنم. من در کنار سایر دوستان در این نظرسنجی قرار داشتم و حدود 60 درصد آرا را به دست آوردم این باعث افتخار من است که مردم از من راضی هستند و البته رای آن‌ها برای من مسئولیت ایجاد می‌کند و امیدوارم در آینده بتوانم از پس این مسئولیت برآیم. باز هم از همه افرادی که در این نظرسنجی به من رای دادند تشکر می‌کنم.

*‌ سوال پایانی ما از شما درباره سقوط پاس به لیگ دسته دوم است. به هر حال شما سابقه حضور در این تیم را داشته‌اید و دوست داشتیم بدانیم احساس‌تان از سقوط این تیم چیست؟

بله من در پاس چند سال حضور داشتم اما شاید باورتان نشود که در بازی قبلی تیمم برابر گل‌گهر سیرجان وقتی روی نیمکت نشسته‌ بودم برای اولین بار با موبایلم نتایج باقی بازی‌ها را می‌دیدم تا متوجه شوم که پاس سقوط می‌کند یا نه. واقعا از سقوط این تیم ناراحت شدم. من کاری ندارم که چه کسی باعث انتقال این تیم از تهران به همدان شد ولی آن کسانی که این کار را انجام دادند در حق خانواده پاس ظلم کردند.


ویدیو : خطیبی: در حق پاس ظلم کردند