خشم وزیر خارجه بحرین از محاصره داعش : وزیر خارجه بحرین که با "تروریست" خواندنِ ...


وزیر خارجه بحرین که با "تروریست" خواندنِ بسیج مردمی عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخته بود؛ این بار، محاصرۀ عناصر داعش در فلوجه توسط ارتش عراق و بسیج مردمی را "جنایتی نابخشودنی" دانست! پایگاه خبری شبکه العالم: وزیر خارجه بحرین که با "تروریست" خواندنِ بسیج مردمی عراق، خشم مردم این کشور را برانگیخته بود؛ این بار، محاصرۀ عناصر داعش در فلوجه توسط ارتش عراق و بسیج مردمی را "جنایتی نابخشودنی" دانست!

"خالد بن احمد آل خلیفه" روز گذشته، بار دیگر دخالت در امور داخلی عراق را سرلوحۀ برنامه های خود قرار داد و در پیامی بر روی تویتر نوشت: تروریسم داعشی، جنایتی در حق ادیان و کشورهاست، اما محاصره یک شهر و کشتنِ مردم آن شهر از گرسنگی به این بهانه که شماری از تروریست ها میان آن ها پنهان شده اند، جنایتی نابخشودنی است.

وزیر خارجه بحرین در حالی سعی می کند از حجم بحران امنیتیِ عراق بکاهد که این کشور، با سازمانی تروریستی و چند ملیتی مواجه است که بیش از یک سوم از خاک عراق را اشغال کرده و بدین ترتیب خالد آل خلیفه با این اظهارات، در واقع در برابر تلاش های فراگیر ارتش عراق برای بازپس گیری اراضی اشغال شده، ایستاده است.

این در حالی است که بحرین، از ماه مارس 2011 تاکنون، همواره روستاهای شیعی را تحت محاصره قرار داده است تا با توسل به زور، جلوی تظاهرات مسالمت جویانه این روستاها را بگیرد، آن گاه وزیر خارجه همین کشور، عملیات نظامی ارتش عراق ضد فلوجه که از یک سال پیش به اشغال تروریست های داعش در آمده است را زیر سئوال می برد.

جالب آن است که "سمیره رجب" سخنگوی سابق کابینه بحرین، در زمان حملۀ داعش به استان الانبار، این اقدام اشغالگرانه را "انقلابی ضد ظلم و سرکوب" ارزیابی کرد که "بیش از ده سال است بر عراق حاکم شده و عراقی ها تحمل توهین و صبر بر ظلم را ندارند"(!)

اظهارات سخیف سردمداران رژیم بحرین، پس از قتل عام و کشتار فجیع اهل سنت، شیعیان و مسیحیان و به اسارت بردن زنان و فروختن دختران مناطق اشغالی به دست داعش، برای مدتی فروکش کرد؛ اما از آنجا که حافظۀ تاریخی و جغرافیایی حکام عرب خلیج فارس بسیار "کوتاه مدت" است و گرایش های طایفه ای مهم ترین عامل در جهت دهی به افکار آنهاست، پس از چندی بیان سخنانی در مخالفت با سرکوب تروریست های داعش را آغاز کردند.

وزیر خارجۀ بحرین، به منظور پوشاندنِ همدلیِ خود با گروه تروریستی داعش، ادعاهای خود را پشتِ امور بشردوستانه پنهان کرد تا حجم خطرِ داعش در فلوجه را ناچیز قلمداد کند، این در حالی است که فلوجه 40 کیلومتر مربع مساحت و 500 هزار نفر جمعیت دارد و این جمعیت، حدود نیمی از جمعیت کل بحرین است، آن وقت این وزیر بحرینی ادعا می کند که این شهر با این وسعت و جمعیت، تنها توسط چند نفر تروریست اشغال شده است!

با توجه به این که اظهارات مسئولان بحرینی، همواره در جهت همدلی و همراهی با داعش است، این سئوال به ذهن خطور می کند که بحرین، در پیوستن به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش واقعاً دنبال چه چیزی بوده است؛ به ویژه که بحرین و دیگر کشورهای عربِ حاشیۀ خلیج فارس، از سپتامبر 2014 که به ائتلاف ضد داعش پیوستند، تاکنون حتی یک بار هم از حمله به مخفی گاه های داعش در عراق، خبری منتشر نکرده اند.

پیش از این، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که اگر عربستان در مبارزه با داعش شرکت نکند یا هزینۀ تلاش های آمریکا در مبارزه با داعش را نپردازد، وی خرید نفت از عربستان را متوقف خواهد کرد.

البته همدلی مقامات بحرینی با داعش، چندان دور از انتظار نیست، زیرا این کشور از زمان شکل گیری داعش در سوریه و عراق، بر فعالیت های گستردۀ تندروهای سنی در جهت مسلح کردن این گروه تروریستی چشم بست و حتی خروج شماری از بحرینی ها از کشور به منظور پیوستن به داعش را نادیده انگاشت و حتی هنگامِ بازگشت این افراد به بحرین، آن ها را بازخواست نکرد.


ویدیو : خشم وزیر خارجه بحرین از محاصره داعش