خرید كالا با چك های دزدی : كلاهبرداری صد میلیون تومانی خرید كالا با چك های ...



كلاهبرداری صد میلیون تومانی

خرید كالا با چك های دزدی

پنج عضو باندی كه با فریب بنكدارها و عمده‌فروشان خشكبار و برنج در شهرری و دیگر شهرها با چك‌های دزدی و جعلی از آنها صد میلیون تومان كالا خریده و كلاهبرداری كرده بودند، از سوی كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری دستگیر شدند.

حکم خرید مال دزدی , حکم شرعی خرید مال دزدی , خرید شارژ ایرانسل

متهمان با اجاره انبار و راه‌اندازی شركت‌های باربری ساختگی، اموال را به انبارها منتقل كرده و سپس در بازار می‌فروختند.

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران علیه مردی به اتهام كلاهبرداری میلیونی شكایت كرد.

شاكی با معرفی خود به عنوان بنكدار گفت:‌ در زمینه خرید و فروش خشكبار در ملكان آذربایجان شرقی فعالیت دارم. هفته گذشته مردی در تماس با دفتر كارم خود را صاحب فروشگاه بزرگ در تهران معرفی و پس از پرس و جو درباره قیمت خشكبار و نحوه خرید و فروش آن، عنوان كرد قصد خریدن چند تن خشكبار را دارد.

او در ادامه چند بار به دفتر كارم آمد و چند كیلو خشكبار خرید و قرار شد در مرحله بعدی كالای بیشتری سفارش دهد.

شاكی اضافه كرد: مرد خریدار بعد از چند روز به فروشگاهم آمد و سفارش 14 هزار و 872 كیلوگرم قیسی، 10هزار و 360 كیلوگرم مغز گردو و 20 هزار و 340 كیلوگرم آلبالو داد و روز بعد با تحویل گرفتن اجناس، چهار میلیون تومان پول نقد و 20 فقره چك به ارزش صد میلیون تومان، ارائه كرد.

كلاهبرداری صد میلیون تومانی

شاكی یادآور شد: مرد خریدار به كمك یك باربر اموال خریداری‌شده را تحویل گرفت و ساعاتی بعد هنگام نقد كردن چك‌ها متوجه شدم تعدادی از آنها جعلی و بخشی هم مسروقه بوده است.وقتی با تلفن همراهش تماس گرفتم، خاموش و آدرس دفتر كارش در شهرری نیز جعلی بود.

در این مرحله كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران جستجو برای دستگیری مرد كلاهبردار و شناسایی همدستان احتمالی‌اش را آغاز كردند.

در ادامه تحقیقات افراد دیگری هم با حضور در مركز پلیس شكایت‌های مشابهی را ارائه كردند. در تحقیق از این شاكیان معلوم شد، این افراد معامله‌های خود را در شهرستان یا تهران انجام داده و مرد شیاد همراه دو مرد دیگر از آنهابرنج و خشكبار خریده و در ازای آن چك جعلی یا مسروقه ارائه كرده‌اند.

در مرحله بعدی با چهره‌نگاری رایانه‌ای از شاكیان معلوم شد تصاویر به دست آمده با هم مطابقت دارد و این افراد با فریب بنكدارها و عمده‌فروشان، از آنها كلاهبرداری كرده‌اند.

چك‌های مردم در دست دزدهای شیاد

در ادامه تحقیقات، كارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با استعلام از بانك‌ها متوجه شدند تعدادی از چك‌ها از سوی سارقان از خودروی افراد یا كیف آنها به سرقت رفته و بخشی از چك‌ها نیز مربوط به افرادی بوده كه پیش از این فوت كرده‌اند و این چك‌ها از منازلشان سرقت شده است.

در مرحله دیگر، كارآگاهان اطلاع یافتند، متهمان فراری ابتدا كالاهای خریداری شده را به چند باربری منتقل و از آنجا به مكان‌های نامعلوم برده و در بازار فروخته‌اند.

كارآگاهان با حضور در این مراكز باربری متوجه شدند، این مراكز برای مدتی كوتاه به افرادی اجاره داده شده و آنها پس از مدتی ملك را به صاحبانشان تحویل داده‌اند.

جستجوی پلیس ادامه داشت تا این كه هفته گذشته مردی با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران شكایتی ارائه و عنوان كرد افرادی را كه به عنوان خریدار خشكبار از وی كلاهبرداری كرده بودند، شناسایی كرده است.

دستگیری سه متهم

ماموران با اطلاعاتی كه این مرد در اختیار آنها قرار داد، متوجه شدند متهمان فراری در رفت‌وآمد به یك باربری در جنوب شهر هستند.

بنابراین پاتوق‌های احتمالی متهمان را تحت نظر گرفتند تا سرانجام سه متهم را پیش از خروج از این مركز شناسایی و دستگیر كردند.

متهمان با انتقال به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری، در بازجویی به كلاهبرداری چندصد میلیونی از عمده‌فروشان و بنكداری‌های فروش برنج و خشكبار در تهران و چند شهرستان اعتراف كردند.

اعتراف متهم

یكی از متهمان با اشاره به نحوه كلاهبرداری‌هایش گفت: من و همدستانم با شناسایی افرادی كه در زمینه خرید و فروش خشكبار و برنج فعالیت می‌كردند، با آنها تماس می‌گرفتیم و خود را تاجر یا عمده‌فروش معرفی می‌كردیم.

متهم اضافه كرد: پس از جلب اعتماد این افراد، با پرداخت چك‌‌های مسروقه كه از سارقان می‌خریدیم، كالاها را تحویل می‌گرفتیم و به كمك دو مرد دیگر به انبارهایی كه اجاره و تبدیل به مركز باربری كرده بودیم، منتقل می‌كردیم و سپس می‌فروختیم.

رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری با اشاره به این پرونده به خبرنگار ما گفت: در پی اعتراف متهمان به كلاهبرداری میلیونی از ده‌ها نفر، مخفیگاه دو مردی كه در انتقال كالاها به مراكز باربری ساختگی و فروش آنها به سارقان كمك كرده بودند، شناسایی شد و هر دوی آنها دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تكمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

سرهنگ رستمی در شهرری با هشدار به شهروندان از آنها خواست، هنگام معامله با افرادی كه هیچ‌گونه شناختی از آنها ندارند، مراقب باشند و پیش از هرگونه خرید و فروش، از هویت و روند كاری آنها مطلع شوند./جام جم آنلاین

 


ویدیو : خرید كالا با چك های دزدی