خداداد: کی‌روش نمی‌خواهد در ایران بماند : بازیکن پیشین تیم ملی گفت: شرح وظایف ...


بازیکن پیشین تیم ملی گفت: شرح وظایف کی‌روش از رئیس فدراسیون فوتبال هم بیشتر است. خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین تیم ملی گفت: شرح وظایف کی‌روش از رئیس فدراسیون فوتبال هم بیشتر است.

خداداد عزیزی در مورد لغو اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی اظهار داشت: فوتبال ما حالت یک «دور همی» پیدا کرده که همه کار خود را می‌کنند، قلیانی هم می‌کشند و دور هم لذتش را می‌برند.

وی در مورد لغو اردوی تیم ملی بخاطر رفتن 3 بازیکن به لیگ قطر هم خاطرنشان کرد: کی‌روش هم مثل ما ایرانی شده، این بهانه به هیچ عنوان قشنگ نیست. من همواره از کی‌روش حمایت کرده‌ام اما معتقدم اینکه همه اختیارات فوتبال ایران را به کی روش دادیم روش غلطی بود. اگر این مربی در پرتغال هم بود می‌توانست چنین تصمیماتی برای اردوی تیم ملی یا بازی‌های لیگ بگیرد؟

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال یادآور شد: این اختیارات به غلط به او داده شده و اکنون هم دیگر کار از کار گذشته و فرصتی برای اصلاح آن نداریم. کی‌روش که به آسانی از کریمی و رحمتی در مقطعی حساس چشم پوشید و اتفاقی هم نیفتاد چگونه اکنون برای 3 بازیکن اردو را لغو کرده است؟ با احترام برای نکونام، تیموریان و منتظری معتقدم بدون آنها هم باید اردوی تیم ملی انجام می‌شد.

عزیزی تاکید کرد: اصلا مگر هماهنگی و قطعی کردن اردوهای تیم ملی برعهده سرمربی تیم است که کی‌روش به دنبال این اقدامات می‌رود. سرمربی تیم ملی تنها باید حریفانی را که برای دیدار تدارکاتی مدنظر دارد به فدراسیون اعلام کند و سپس این فدراسیون است که باید از طریق روابط بین الملل یا واسطه‌ها یا هر طریقی که خودش می‌داند این اردوها و دیدارها را هماهنگ کند. اینکه سرمربی تیم ملی به دنبال بستن این قراردادها باشد هم کار زیبایی نیست. مگر در زمان ما ایویچ یا جلال طالبی بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را هماهنگ کردند؟

وی ادامه داد: برای حضور در جام جهانی 98 با تیم هایی چون کرواسی که شبیه یوگسلاوی بود بازی کردیم و در ایتالیا با تیم‌هایی چون رم و اینتر دیدار داشتیم. تیم ملی با این وضعیت همانند فردی است که با دست خالی به مصاف افراد مسلح می‌رود. البته قطعا ایران دیدار تدارکاتی خواهد داشت اما باز هم می‌گویم دادن این اختیار به کی‌روش صحیح نبوده است. اگر امیر قلعه‌نویی یا علی دایی هم بودند به آنها اجازه داده می‌شد به آفریقای جنوبی بروند و از کانال‌های خودشان برای بازی تیم ملی لابی کنند؟

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال این موضوع که ترس از تکرار سرنوشت ایویچ سبب بی‌علاقگی کی‌روش به برگزاری دیدارهای تدارکاتی است رد کرد و به تسنیم گفت:  تصورم این است که شرح وظایف کی‌روش از رئیس فدراسیون هم بیشتر شده و هیچ فردی هم جرات ندارد این وضعیت را تغییر دهد. کی‌روش در مورد سرنوشت بسیاری از مسائل تصمیم می‌گیرد و خودش هم می‌داند که کسی قدرت ندارد او را عوض کند.

عزیزی تاکید کرد: با این وضعیت معتقدم ما در جام جهانی هم برای دور همی حاضر خواهیم شد و در حالی که ژاپن و استرالیا با تیم های بزرگ دنیا بازی می‌کنند. با این حال مشخص است چه عاقبتی در جام جهانی برای ایران رقم خواهد خورد. اینکه کی‌روش گفته اگر تیم ملی به دور دوم جام جهانی برود قراردادش را تمدید می‌کند، خودش نشان دهنده این است که او دوست ندارد در ایران بماند.

وی افزود: مردم، رسانه‌ها و فوتبالی‌ها هم از این تیم انتظار صعود ندارند چراکه ما برای صعود به 4 تا 6 امتیاز نیاز داریم اما چگونه با این اوضاع تدارکاتی می خواهیم از عهده آرژانتین، نیجریه و بوسنی بربیاییم. نیجریه جزو 4 تیم برتر آفریقاست، بوسنی در حالی که تیمی مثل فرانسه به پلی آف رفته، مستقیم راهی جام جهانی شده و وضعیت آرژانتین هم که مشخص است.

عزیز در پایان گفت: شاید گاهی مانند بازی ایران و استرالیا اتفاقات عجیب و غریب فوتبالی رخ دهد اما قرار نیست که تیم ایران در هر 3 دیدار خود شانس بیاورد و اگر قرار باشد ایران با این اوضاع از گروه خود صعود کند ظلم بزرگی به فوتبال خواهد بود.


ویدیو : خداداد: کی‌روش نمی‌خواهد در ایران بماند