خبرهای دریافتی سینما و تئاتر : در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فیلم ویدیویی ...


در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره فیلم ویدیویی یاس، از «مجید مظفری» بازیگر سینما و تلویزیون تقدیر می‌شود. خبرگزاری ایسنا: در این دوره بر اساس رسم هر سال جشنواره،‌ چند تن از چهر‌ه‌های پیشکسوت و فعال در عرصه سینما و تلویزیون مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند.

بر اساس این خبر، در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره از مجید مظفری تجلیل به عمل می‌آید.

در کارنامه بازیگری این بازیگر 64ساله، بازی در بیش از 60 فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی دیده می‌شود. مجید مظفری مقابل دوربین کارگردانان بزرگی چون بهرام بیضایی، یدالله صمدی ،‌مسعود کیمیایی و .. قرار گرفته است. مظفری همچنین در دوران بازیگری‌اش برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم مسافران در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده است.

همچنین در این دوره از جشنواره در کنار مجید مظفری از داوود میرباقری و کتایون ریاحی تجلیل خواهد شد.

در دومین دوره از جشنواره فیلم یاس از فاطمه گودرزی ، سعید پورصمیمی و چنگیز جلیلوند بازیگر سینما و تلویزیون تجلیل و تقدیر شد.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران و به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار می‌شود.

اهدای «جایزه موعود» در جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت

«جایزه موعود» عنوان بخش ویژه‌ی نهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت است که با موضوع معارف مهدویت و فرهنگ انتظار برگزار خواهد شد.

در بخش ویژه‌ی جایزه موعود، آثار مستندی در حوزه‌ی معارف مهدوی و فرهنگ انتظار انتخاب شده و در کنار فیلم‌های منتخب بخش «مسابقه ملی» روی پرده‌ی جشنواره سینماحقیقت می‌روند. در آیین اختتامیه جشنواره نیز به یک مستندساز برگزیده‌ی هیات داوران، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه هفتاد میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

شایان ذکر است که انتخاب فیلم‌ها و مستندساز برگزیده‌ی بخش جایزه موعود، توسط هیات انتخاب و داوری بخش «مسابقه ملی» جشنواره صورت می‌پذیرد؛ ضمن اینکه تهیه‌کننده و سایر عوامل فیلم‌های منتخب بخش «جایزه موعود» نظیر پژوهشگر، تصویربردار، صدابردار، تدوینگر، نویسنده گفتار متن و... هم امکان برگزیده شدن در بخش اصلی جشنواره را دارند.

عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان علاقمند به شرکت در بخش ویژه‌ی «جایزه موعود» می‌بایست فرم شرکت در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و همراه با نسخه DVD فیلم و عکس‌های صحنه فیلم و کارگردان، حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1394 به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

علاقمندان شرکت در این بخش باید هنگام پُر کردن فرم اینترنتی شرکت در جشنواره سینماحقیقت، حتماً گزینه «جایزه موعود» را تایید کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهممین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

اجرای نمایش یکشنبه

نمایش «یکشنبه» بر اساس متنی از ژان میشل ریب از یکشنبه- 22 شهریور 1394- در مرکز آفرینش منشور هنر روی صحنه می‌رود.

اجرای نمایش «یکشنبه» تا 1 مهر 1394 هر شب ساعت 18:30 در مرکز آفرینش منشور هنر ادامه خواهد داشت.

این نمایش یک اثر سورئال ابزورد است که امید دوستی آن را طراحی و کارگردانی کرده است. مصطفی ملکی، بیتا مختاری، سپیده لاریجانی نقش آفرینان این نمایش هستند. همچنین طراحی گرافیک این نمایش را نگار نوروزی و روابط عمومی آن را احسان رستمی پور برعهده دارند و روشن نوروزی تهیه کننده آن است.

فروش اینترنتی بلیت نمایش «یکشنبه» از طریق سایت www.tik8.com انجام می‌شود، همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای رزرو و هماهنگی با شماره تلفن 09366770024 در ارتباط باشند.

آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی، کوچه مراغه، پلاک 2، طبقه 3، واحد 4، مرکز آفرینش منشور هنر، تماشاخانه استاد پرویز فنی زاده

اعضای هیأت بازخوانی سومین جشنواره نمایشنامه خوانی " نیمکت " معرفی شدند.

در احکامی جداگانه از سوی دبیر سومین جشنواره نمایشنامه خوانی " نیمکت " ، اعضای هیأت بازخوانی این جشنواره منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی این جشنواره ، در این احکام که از سوی فربد یمنی دبیر سومین جشنواره نمایشنامه خوانی نیمکت که برای نخستین بار به صورت ملی برگزار می شود ، صادر شده است، فهیمه معین ، سارا حدادی و هومن بنایی به عنوان بازخوانان سومین جشنواره نمایشنامه خوانی " نیمکت " منصوب شدند.

اعضای هیأت بازخوانی این جشنواره، فعالان حوزه ی هنرهای نمایشی بوده هر یک از آنان به نوعی در تاسیس این جشنواره و استمرار آن تاثیر گذار بودند .

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، 13 شهریور ماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بود که بر اساس آمار دقیق 193 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که پس از خوانش آثار توسط بازخوانان ؛ گروه های راه یافته به بخش مسابقه در تاریخ 25 شهریور ماه اعلام می شود .

سومین جشنواره نمایشنامه خوانی نیمکت زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ؛ میهمان گروه های شرکت کنند در تاریخ 9 الی 12 مهر ماه 94 خواهد بود .

«مجلس انتقام جویی هملت» نمایش جدید تالار سایه

تالارهای نمایشی مجموعه تئاترشهر این هفته در حالی میزبان تماشاگران خواهند بود که یک اثر نمایشی جدید در تالار سایه روی صحنه خواهد رفت.

از روز سه شنبه 24 شهریور ماه نمایش « مجلس انتقام جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی در تالار سایه به صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 19 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان به صحنه خواهد رفت،مجید رحمتی ، فرزین محدث، ارسطو خوش رزم ، لطف الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی مهر ، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور ، بهاالدین مرشدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش « مضحکه شبیه قتل» نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی هم هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 با مدت زمان 100 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. شهرام حقیقت دوست، نگار عابدی، حبیب دهقان نسب، علیرضا آرا، الهام پاوه نژاد، مسعود میرطاهری، رویا میرعلمی و ویدا جوان به عنوان بازیگر حضور دارند.

در تالار چهارسو نیز نمایش « تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی و بازی پیام دهکردی و عارفه لک ساعت 20 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان میزبان دوستداران تئاتر است.

بر اساس این گزارش نمایش « قلعه انسانات» به نویسندگی و کارگردانی علی شمس ( محصول مشترک ایران و ایتالیا) هم که از 11 شهریور ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرده بود، جمعه 20 شهریور ما در تالار سایه به اجرای خود پایان داد.

پیش فروش اینترنتی نمایش « مجلس انتقام جویی هملت» آغاز شد

بلیت نمایش « مجلس انتقام جویی هملت » در سه روز نخست اجرای این اثر نمایشی با بیست درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، با آغاز مرحله پیش فروش اینترنتی نمایش « مجلس انتقام جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی ، بلیت اجرای این اثر نمایشی در سه روز اول اجرا با بیست درصد تخفیف به تماشاگران ارائه خواهد شد.

بر این اساس تماشاگرانی که مایل به دیدن نمایش در روزهای 24، 25 و 26 شهریور هستند می‌تواند از تسهیلات تخفیف 20 درصدی بلیت این اثر نمایشی استفاده کنند.

نمایش « مجلس انتقام جویی هملت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی است از سه شنبه 24 شهریور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده که با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان روی صحنه می رود ( به ترتیب ورود صحنه ) مجید رحمتی ، فرزین محدث، ارسطو خوش رزم ، لطف الله سیفی، فریدون محرابی، مسعود حجازی مهر ، علی عامل هاشمی، مسیح کاظمی، سارا عباسپور ، بهاالدین مرشدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

الهی‌تبار عضو شورای برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح شد

طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس الهی‌تبار به سمت عضو شورای برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح منصوب شد.


ویدیو : خبرهای دریافتی سینما و تئاتر