خبرهای جدید از کوی دانشگاه تهران :     اخبار دانشگاه - خبرهای جدید از کوی دانشگاه ...



دانشگاه تهران , دانشگاه آزاد تهران جنوب , دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

 

  اخبار دانشگاه - خبرهای جدید از کوی دانشگاه تهران

دبیر شورای صنفی کوی دانشگاه تهران با اشاره به همکاری های اخیر دانشگاه برای پاسخ به درخواست های دانشجویان از پیگیری احیای شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران خبر داد.

یوسف رفیعی دبیر شورای صنفی کوی دانشگاه تهران در گفت و گو با  ایسنا ، در خصوص شرایط خوابگاه‌های این دانشگاه گفت: کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها یکی از مشکلات پیش‌روی ماست.

وی با اشاره به اینکه بعد از طرح این موضوع با معاون دانشجویی دانشگاه، ایشان همکاری خوبی برای حل این مساله داشتند اظهار کرد: در سال 88 سه ساختمان خوابگاه در کوی دانشگاه تهران تغییر کاربری داده شد یکی از این ساختمان‌ها به دانشکده علوم و فنون و دیگری به خوابگاه متاهلی تبدیل شد.

وی ادامه داد: امسال مشکل کمبود ظرفیت خوابگاه‌ها به حدی بود که برخی از دانشجویان ارشد و دکتری در خوابگاه‌های سطح شهر اسکان داده شدند در حالی که تا پیش از این فقط دانشجویان کارشناسی در خوابگاه‌های سطح شهر اسکان داده می‌شدند.

رفیعی با بیان اینکه طبق پی‌گیری‌های صورت شده یکی از ساختمان‌های کوی که در سال 88 که به خوابگاه متاهلی تبدیل شده بود در آینده‌ای نزدیک به خوابگاه دانشجویان مجرد اختصاص خواهد یافت اظهار کرد: طبق این طرح 70 واحد خوابگاه متاهلی در کوی به خوابگاه مجردی تبدیل می‌شود.

دبیر شورای کوی دانشگاه تهران از احداث ساختمان‌های جدید به وسیله خیرین برای افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها خبر داد و در خصوص تعداد خوابگاه‌ها گفت: به غیر از محوطه کوی دانشگاه تهران سیزده خوابگاه در سطح شهر وجود دارد. همچنین مجموعه خوابگاه فاطمی و چمران از دیگر خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تلاش ما این است که امکانات رفاهی و خدمات تفریحی خوابگاه‌های سطح شهر را افزایش دهیم.

رفیعی در همین خصوص افزود: خوابگاه‌های سطح شهر تهران دانشگاه ما فضای کمی دارند بنابراین دانشجویان ساکن در این خوابگاه‌ها برای ورزش کردن یا تفریح کردن باید مسافت طولانی را طی کرده تا به سالن ورزشی دانشگاه دسترسی پیدا کنند.

به همین دلیل برگزای بازی‌های ورزشی نظیر دارت و فوتبال دستی از جمله اقداماتی است که برای افزایش نشاط در فضای این خوابگاه‌ها دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات ورزشی و خوابگاه‌های دانشگاه تهران بعد از اتمام ماه محرم و سفر به منظور ارتقاء نشاط و افزایش سرگرمی خبر داد.

وی ضمن اشاره به بازدید سرپرست دانشگاه تهران از کوی دانشگاه اعلام کرد: امسال شورای صنفی کوی با موافقت دانشگاه جشن هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران را در ماه‌های آینده برگزار خواهد کرد.

رفیعی از تهیه پارکینگ برای دانشجویان ساکن کوی امضای قرارداد نوسازی اینترنت و بهسازی فضای کوی با کمک شهرداری منطقه شش در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: بهسازی شبه اینترنتی در فاز تامین خدمات است که بعد از اجرای طرح و تعویض امکانات فرسوده موجود مشکل نوسان سرعت اینترنت حل خواهد شد.

دبیر شورای صنفی کوی دانشگاه تهران در خصوص تغذیه دانشجویان و وعده‌های غذایی گفت: کمیت و کیفیت وعده‌های صبحانه بهبود یافته است. مثلا میزان توزیع شیر و تنوع مواد غذایی صبحانه‌ها بیشتر شده و دانشگاه از تولیدات برندهای معروف لبنی کشور در حوزه تغذیه دانشجویان ساکن خوابگاه استفاده می‌کنند در حالی که در سالهای گذشته به این شکل نبود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته پیمانکاران حوزه تغذیه مواد غذاییبا کیفیت مطلوب را ارائه نمی‌کردند و پیگیری‌های ما با عذر و بهانه‌هایی مانند کمبود بودجه پاسخ گفته می‌شود افزود: امسال دانشگاه بهترین پیمانکاران خود را برای خوابگاه‌ها انتخاب کرده است.

رفیعی در همین خصوص اظهار کرد: تنوع غذایی وعده‌های دیگر هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته. همچنین غذای نوع دوم سه بار در هفته در خوابگاه‌های کوی، فاطمیه و چمران ارائه می‌شود و در سایت رزرو غذا هم قابل رویت است.

وی از پی گیری احیای شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: درخواست احیای شورای صنفی مرکزی با معاون فرهنگی و سرپرست دانشگاه مطرح شده و ما امیدواریم با جلب همکاری دانشگاه این شورا دوباره فعال شود.

در ادامه حسینی دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درخصوص آخرین اقدامات شورای صنفی این دانشکده گفت: وظایف شورای صنفی شامل موارد صنفی-رفاهی و فرهنگی-دانشجویی می شود.

وی افزود: در گذشته بخش اعظمی از وسایل و امکاناتی که در اختیار شورای صنفی بود از آن گرفته شده. به همین دلیل ما در قدم اول تلاش کردیم تمام سازوکارهای موردنیاز برای فعالیت دوباره شورا را بازگردانیم.

حسینی با تأکید براینکه در سال اول تلاش کردیم هرچه نداشتیم را احیا کنیم، ادامه داد: در بدو راه اندازی شورا با مشکلات مضاعفی روبرو بودیم. از سویی مشکلات مالی گریبانگیر شورا بود و از سوی دیگر شورا برای دانشجویان ناشناخته بود چراکه درطول دوسال گذشته شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی تهران غیرفعال بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل دانشجویانی که طی این سال ها وارد دانشکده شدند فضای فعالیت در تشکل های دانشجویی را درک نکردند و با شورای صنفی آشنایی ندارند.

حسینی برگزاری جلسات و نشست هایی با عنوان ماهیت شورای صنفی، اهداف و وظایف این تشکل دانشجویی و امر صنفی، را یکی از برنامه هایی دانست که طی سال اخیر دوبار در دانشکده انجام شده و گفت: برگزاری چنین برنامه هایی باعث می شود که دانشجویان شناخت بهتری نسبت به شورای صنفی پیداکنند.

وی با تأکید براینکه یکی از مهم ترین اهداف شورای صنفی فعال کردن حوزه عمومی دانشکده بود، افزود: طی چند سال گذشته حوزه عمومی و مسائل دانشجویی کمرنگ شده بود و ما سعی داشتیم که این فضا را دوباره فعال کنیم.

حسینی با بیان اینکه درک نکردن فعالیت در تشکل های دانشجویی دانشجویان را به دانش آموز بودن تقلیل می دهد، خاطرنشان کرد: دانشجو بودن متفاوت از دانش آموزی کردن است. دانشجو بودن با انجام فعالیت های خارج از برنامه و داشتن ذهن دغدغه‌مند معنا می گیرد.

وی در ادامه اظهارکرد: ما به عنوان دانشجویان قدیمی و با سابقه دانشگاه که این فضا را در گذشته تجربه کرده ایم وظیفه داریم دانشجویان جدیدالورود را با فعالیت های خارج از برنامه و تشکل های دانشجویی آشنا کنیم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم.

دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی تهران فعال کردن شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران را به عنوان یکی از مهم ترین اهدافی که برای تحقق آن تلاش می شود دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش درمورد دیگر برنامه های شورای صنفی گفت: اولین اقدام شورا انتشار نشریه شورای صنفی دانشکده و یادآوری مسائلی بود که طی این مدت به فراموشی سپرده شده بود.

حسینی در ادامه اظهارکرد: شورای صنفی با همکاری انجمن های علمی دانشکده سلسله جلساتی با مضمون هم اندیشی درباب گروه های آموزشی مختلف دانشکده علوم اجتماعی تهران برگزارکرد.

وی ادامه داد: در این جلسات از اساتید مربوطه، معاون فرهنگی-دانشجویی و معاون آموزشی دانشکده دعوت شد و انتقاداتی در مورد گروه ها مطرح شد و ما این جلسات را ادامه خواهیم داد.

حسینی درخصوص اجرای فعایت های فرهنگی از سوی شورا از برگزاری اردوی دانشجویی دانشکده به باغ نگارستان خبرداد و گفت: شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی تهران نزدیک به 60 نفر از دانشجویان را هفته گذشته به باغ نگارستان برد.

دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی با بیان اینکه درحوزه فعالیت های رفاهی از ابتدای سال تحصیلی گذشته، اظهارکرد: تعداد زیادی از کمدهای دانشجویان بدون ساماندهی وجود داشت که با پیگیری های شورا ساماندهی شدند.

وی در رابطه با کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی گفت: بهبود امکانات کتابخانه مثل پریز های سوخته و تعمیر دوربین های قدیمی و خراب از جمله دیگر اقدامات شورای صنفی بود.

حسینی ادامه داد: بعد از پیگیر های شورا درمورد وضعیت اینترنت دانشکده نرم افزار جدیدی به نام UTI نصب شده و دانشجویان می توانند از طریق بازکردن حساب کاربری در این نرم افزار از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران درمورد نحوه نظارت بر کیفیت غذا گفت: شورای صنفی دانشکده ازطریق توزیع پرسشنامه بین دانشجویان و پرسیدن نظر آنها بر کیفیت غذا نظارت می کند ضمن اینکه یکبار اعضای شورا در سالن غذاخوری حضور پیداکرده و به صورت نظر دانشجویان را راجع به کیفیت غذا پرسیدیم.

وی درخصوص روند پیگیری درخواست های دانشجویان از سوی شورای صنفی اظهارکرد: در بیشتر موارد شورای صنفی موارد پیگیری را از طریق ارسال نامه اداری با معاونت فرهنگی مطرح می کنند و در مرحله بعدی شورا موارد را پیگیری موارد پیگیری را از طریق ارسال نامه اداری با معاونت فرهنگی مطرح می کنند و در مرحله بعدی شورا موارد را پیگیری می کند.


  اخبار   دانشگاه  - ایسنا


ویدیو : خبرهای جدید از کوی دانشگاه تهران