خانه پرویز تناولی، شاهکاری از معماری ایرانی : خانه ای را تصور کن که بتوان وجود ...


خانه ای را تصور کن که بتوان وجود هنر را حتی با نگاه کردن لمس کرد، خانه ای که در آن زندگی به معنای واقعی جریان داشته باشد، خانه ای مثل خانه یک هنرمند و هنرمندی مانند پرویز تناولی.



وب سایت چیدانه: خانه ای را تصور کن که از در ورودی حیاطش گرفته، تا قرنیز های پای دیوارش، همه و همه از زیبایی و هنر لبریزند، خانه ای که بند بندش با عشق و زیبایی شکل گرفته، پشت هر دیوارش، هر ستونش، هر قسمتش دلیل و فلسفه ای نهفته است، خانه ای که آینه تمام نمای وقار و زیبای معماری ایرانی است.

خانه پرویز تناولی، شاهکاری از معماری و دکوراسیون ایرانی


خانه پرویز تناولی , پرویز تناولی , خانه ایرانی

خانه ای با اصالت، اصالتی از جنس هنر ناب ایرانی، خانه که بتوان وجود هنر را حتی با نگاه کردن لمس کرد، خانه ای که بشود برای آجر به آجرش شعر گفت، در حیاط با صفای نشست و روییدن گل ها را دنبال کرد، خانه ای که بتوانی آن را تبدیل به موزه ای کنی برای به نمایش گذاشتن هنرهایت، خانه ای که در آن زندگی به معنای واقعی جریان داشته باشد، خانه ای مثل خانه یک هنرمند و هنرمندی مانند پرویز تناولی. پس با چیدانه همراه باشید تا با هم نگاهی بیاندازیم به خانه پر از مهر و صفای این هنرمند نامی ایران.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۸ نکته ایمنی ساختمان برای پیش گیری از حوادث در منزل

هر ساله افراد زیادی بر اثر حوادث آتش سوزی جان خود را از دست می دهند یا مجروح می شوند. بسیاری از این حوادث دردناک در خانه ها و در فصل زمستان رخ می دهد. در حالی که راه های زیادی برای پیش گیری از این گونه اتفاقات ناخوشایند وجود دارد که فقط نیازمند توجه و برنامه ریزی های دقیق است.

معماری ایرانی , خانه های دوبلکس ایرانی , خانه بازیگران معروف ایرانی

این مسئله به قدری حائز اهمیت است که هفتم مهر به نام روز آتش نشانی و ایمنی نام گرفته است. امروز چیدانه به همین بهانه می خواهد نکات ساده و کوچکی را به شما یادآوری کند که به راحتی از اتفاقات ناخوشایند و بزرگ پیش گیری می کنند. با ما همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


مبلمان ایرانی در طراحی صحنه هنرمندانه

وقتی به دیدن یک تئاتر یا کنسرت می رویم دوست داریم که از تک تک لحظاتی که آن جا سپری می کنیم لذت ببریم، دوست داریم که همه چیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود، اجراها خوب باشند، بازیگران خوبی انتخاب شده باشد، سمفونی های مورد علاقه مان را بشنویم، اما در میان نباید از نقش تاثیر گذار طراحی صحنه ها نیز غافل شد، یک طراحی صحنه خوب می تواند خاطرات زیباتری را ازیک کنسرت یا یک تئاتر برای شما به ارمغان بیاورد، اگر صحنه های یک تئاتر به خوبی طراحی و اجرا شده باشند.

دکوراسیون خانه ایرانی , چیدمان خانه عروس ایرانی , عکس چیدمان خانه های کوچک ایرانی

شما کاملا حس فضا را درک خواهید و با آن ارتباط بیشتری را برقرار می کنید، این نکته درمورد کنسرت ها نیز صادق است، این بار می خواهیم به سراغ انتخاب مبلمان ها و عناصر مناسب برای طراحی صحنه ها برویم پس با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم ببینیم که در طراحی صحنه چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


استیکر اتاق کودک تغییر دکوراسیون آسان و به صرفه

در ذهن اکثر مردم آشپزخانه قلب تپنده ی هر خانه است! اما از نظرمن اتاق کودک دلبندمان با آن همه رنگ های شاد و عروسک و اسباب بازی های دوست داشتنی و صدای خنده های ریز ریز و شعر خواندن های بلند بلند و بالا پایین پریدن بی هوایشان محال است در مقابل آشپزخانه و دیگ و قابلمه هایش کم بیاورد!

خانه لوکس ایرانی , عناصر معماری ایرانی , شش ضلعی در معماری ایرانی

پس با این اوصاف انتخاب چیدمان مناسب برای قلب تپنده و دوست داشتنی خانه ی ما یکی از ضروری ترین انتخاب هاست.شکل گیری شخصیت کودکان رابطه ی مستقیمی با نوع محیط پیرامونش دارد لذا استفاده از فضای مناسبی که در عین کاربرد بتواند استعدادها و خلاقیت های کودکان مان را بالا ببرد امری است بسیار حیاتی وضروری.

امروز در چیدانه یکی از روش های کاربردی برای جذاب تر کردن دکوراسیون اتاق کودک یعنی همان استفاده از برچسب دیواری یا استیکر را با هم بررسی می کنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۷ دکوراسیون آشپزخانه از میان برترین خانه های ایران

داشتن آشپزخانه ای زیبا و چشمگیر در خانه برای همه به ویژه خانم های خانه جذاب و دلپذیر خواهد بود. در هنگام طراحی فضای داخلی و دکوراسیون منزل انتخاب مکان مناسب برای آشپزخانه، طرح و رنگ کابینت ها، طراحی اپن و شاید هم فضای غذاخوری از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

خانه دوبلکس ایرانی , شاهکار معماری ایرانی اسلامی , هویت فرش در خانه های ایرانی

با چیدانه همراه شوید تا با بررسی ۷ دکوراسیون آشپزخانه از زیباترین خانه های ایران، ایده هایی را در دسترس شما قرار دهد. شاید بتوانید از میان آنها ایده هایی را متناسب با شرایط آشپزخانه خود بیابید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


ویدیو : خانه پرویز تناولی، شاهکاری از معماری ایرانی