حیف این مکان های خالی! +عکس : بزرگترین شهربازی آسیا، بزرگترین مرکز فروشگاه ...


بزرگترین شهربازی آسیا، بزرگترین مرکز فروشگاه دنیا و ... از جمله مکان هایی هستند که با بودجه های فراوان ساخته شده اند اما این روزها هیچکس به سراغ آن ها نمی رود و تنها در حال خاک خوردن هستند. باشگاه خبرنگاران: بزرگترین شهربازی آسیا، بزرگترین مرکز فروشگاه دنیا و ... از جمله مکان هایی هستند که با بودجه های فراوان ساخته شده اند اما این روزها هیچکس به سراغ آن ها نمی رود و تنها در حال خاک خوردن هستند.

ساختمان های عظیم با پشتکار انسان ها ساخته می شوند ولی گاهی اوقات نیز همین ساختمان ها به محلی برای سرگردانی ارواح تبدیل شده و خیلی زود از بین می روند. در دنیا ساختمان و مکان هایی هستند که سالها برای ساخت آن زمان لازم است اما رها شده و در حال تخریب هستند.

بزرگترین مرکز خرید دنیا

مکان خالی , مکان های دیدنی تهران , مکان های دیدنی مشهد

سال 2005 چین در مراسمی عظیم بزرگترین مرکز خرید دنیا را افتتاح کرد. این مرکز خرید در جنوب چین قرار دارد و مساحت ان نزدیک به 7 میلیون متر مربع است. در این مرکز 2350 مغازه به همراه جنگل مصتوعی، شهربازی داخلی و ... بسیاری امکانات دیگر است اما در واقع یک صحرای تمام عیار است. از آن سال تاکنون هیچکس از این مرکز استقبال نکرده است به طوری که تنها چند مغازه در آن عملا کار می کنند. تمام خرج ها این روزها در حال خراب شدن هستند و در دل تاریخ خاک می خورند.

دهکده فضایی

ثبت مکان در گوگل مپ رایگان , مکان های تفریحی تهران , قاب عکس خالی

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری تایوان در اوایل دهه 2000 بازگشایی شد. این منطقه که خانه های ویلایی به سبک سفینه های فضایی داشت به دهکده فضایی شهرت یافت اما داستان ها مختلفی که درمورد آن بیان شد باعث از بین رفتن تمام تلاش ها برای ساختش بود. بسیاری  این منطقه را نفرین شده می دانستند به طوری که در همان سال های اولیه جندین مرگ با دلایل عجیب در این منطقه رخ داد به همین علت کم کم مردم از زفتن به این دهکده پرهیز کردند. این موضوع باعث شد یکی از جاذبه های گردشگری تایوان به طور کلی تخریب شود.

جزایر هاشیما

خالی کردن درایو c , مکان های دیدنی ایران , مکان

یکی از مرموزترین نقاط دنیا در دریای ژاپن قرار دارد. در سال 1880 در میان دریا زغال سنگ بدست آمد پس کارخانه میتسوبیشی شروع به استخراج این معدن کرد و برای راحتی کارکنانش جزیره هاشیما را ساخت. در همان سال ها این منطقه برای همیشه وارد تاریخ شد چرا که با تراکم جمعیت 5 هزار نفری متراکم ترین نقطه دنیا از نظر جمعیت شناخته شد. در سال 1974 زغال سنگ به پایان رسید ولی میتسوبیشی به افراد جزیره گفت که باید به ژاپن بازگردند به همین علت آن ها خیلی سریع تمام نطقه را خالی کردند. این خروج به قدری سریع بود که حتی عده ای فنجان چای خود را روی میز جای گذاشتند. این روزها این جزیره بسیار مرموز شده است چرا که هیچکس نباید حتی پای خود را در آن بگذارد.

یزرگترین شهربازی آسیا


مکان های تاریخی ایران , مکان های دیدنی اصفهان , مکان های دیدنی گیلان


 در اوایل دهه 1990 پروژه ای با شعار بزرگترین شهربازی آسیا شروع به کار کرد که با سرعت بسیار زیادی نیز رشد حود را ادامه داد اما در سال 1998 این منطقه به علت اختلافات دولت با صاحبان زمین اطراف شهربازی پروژه متوقف شد. در سال 2008 نیز بار دیگر تلاش هایی برای ساخت آن انجام شد که بی نتیجه ماند. این روزها این پارک رها شده است ولی بچه گاهی وارد آن می شوند همچنین تام مسئولیت اتفاقاتی که برای افراد در پارک رخ دهد به عهده خود آنهاست.

 مجسمه های علمی تخیلی

در اواخر دهه1960 دولت یوگوسلاوی تصمیم گرفت با کمک بزرگترین طراحان کشورش مجسمه های علمی تخیلی خاصی را در منطقه جنگ زده کشور بسازد. آن ها بهترین طراحان را از سرتاسر کشور جمع کردند و پس از چند سال مجسمه های کاملا بهره برداری شد. این منطقه به یکی ز مهمترین نقاط گردشگری یوگسلاوی تبدیل شده بود تا اینکه ناگهان همه چیز متحول شده و کاملا مجسمه ها فراموش شدند. در آخرین باری که از آن ها یاد شد کارشناسان می گفتند مجسمه ها هنوز سرپا و سرحال هستند اما کسی ان ها را نمی شناسد و تنها در گوشه ای افتاده اند.


ویدیو : حیف این مکان های خالی! +عکس