حقوق پایه مستمری بگیران افزایش یافت : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل ...


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل مستمری افراد را به 700 هزار تومان افزایش دادیم و مستمری بگیران می توانند در 249 مرکز رایگان درمان شوند. خبرگزاری مهر: سیدتقی نوربخش در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه  اظهار داشت: موضوع تامین معاش و حمایت از افراد در دوران ناتوانی و سالمندی از اصول پایه دولت حکومت اسلامی است. این موضوع در احادیث ائمه نیز ذکر شده است. در جمهوری اسلامی نیز در فصل 29 قانون اساسی به این مقولات توجه شده و همه وظیفه دارند بهترین شرایط را برای مردمی که سالهای عمر خود را صرف کار کرده اند در دوران بازنشستگی فراهم کنند.

وی ادامه داد: روز 25 ذی الحجه که امسال مصادف با 9 آبان بود روز تکریم خانواده و بازنشستگان نامگذاری شد تا از تلاش فعالان دیروز که امروز بازنشسته شده اند تشکر شود.

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر 37 میلیون از خدمات بیمه و درمان در کشور استفاده می کنند که 2 میلیون و 200 هزار نفر از آنها را بازنشستگان و مستمری بگیران تشکیل می دهند. این در حالی است که با احتساب اعضای خانواده این افراد، 4 میلیون و 600 هزار نفر از بیمه شدگان را این افراد و خانواده هایشان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: تلاش مدیران و پرسنل تامین اجتماعی رضایتمندی مردم است، در 8 سال گذشته این سازمان 8 مدیرعامل داشت و ما پس از حضور در این سازمان در حال تلاش برای سازماندهی بیمه های درمانی و فعالیتهای اقتصادی سازمان هستیم.

نوربخش با بیان این که تامین اجتماعی سازمانی بین نسلی است تاکید کرد: برنامه های خود را در سه حوزه کوتاه مدت، دراز مدت و نسلی طراحی کرده و قانونمنداری، پاکدستی و توجه به اصول و برنام محوری در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دو  ماه گذشته اقدامات خوبی انجام شده است تصریح کرد: تمامی مطالبات داروخانه پرداخت شده است ضمن این که فرانشیز بیماران سرطانی از 30 درصد به 10 درصد کاهش یافته است این در حالی است که با تلاش توانستیم هزینه های بیماری های مزمن از جمله تالاسمی و کلیوی را کاهش دهیم. همچنین تجهیزات مفاصل مصنوعی تحت پوشش بیمه قرار گرفت و زمان انتظار از 5 سال به 3 سال  کاهش یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: رایگان شدن هزینه درمان فرزند سوم و بیشتر که در گذشته سرانه پرداخت می کردند نیز از دیگر اقدامات است. در این مدت حداقل مستمری افراد را به 700 هزار تومان افزایش دادیم و مستمری بگیران می توانند در 249 مرکز رایگان درمان شوند.

وی با اعلام اینکه با وجود تلاش های انجام شده با نقطه مطلوب فاصله داریم گفت: در دیدار علما و مراجع بر حفظ کرامت بازنشستگان و مستمری بگیران تاکید شد.

نوربخش با بیان این که فراهم کردن شرایط مطلوب نیازمند صرف هزینه زیاد است تصریح کرد: درآمد و پول سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و باید در این حوزه دقت زیادی کرد. تامین هزینه های مورد نیاز نیز به وصول حق بیمه بستگی دارد و کوتاهی در پرداخت می تواند سازمان را در انجام وظایفش با مشکل روبرو کند .سعی می کنیم با وصول بدهی ها کمتر از ذخایر استفاده کنیم.

وی با اشاره به سیاست های تشویقی این سازمان برای پرداخت حق بیمه افزود: بخشودگی جرایم بیمه ای در دستور کار قرار دارد و افرادی که تا کنون حق بیمه خود را پرداخت نکرده اند در صورتی که تا 19 دیماه حق بیمه را پرداخت کنند مشمول بخشودگی 100 درصد جرایم می شوند.


ویدیو : حقوق پایه مستمری بگیران افزایش یافت