حقوقدانان برجسته همراه تیم ایران در وین : جمشید ممتاز از اساتید برجسته حقوق ...


جمشید ممتاز از اساتید برجسته حقوق بین‌الملل دانشگاه به عنوان مشاور حقوقی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور را در وین همراهی می‌کند. خبرگزاری ایسنا: تیمی از مشاوران حقوق بین‌الملل متشکل از دو تن از استاتید دانشگاه و تعدادی از کارشناسان حقوقی وزارت خارجه هیات مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان را در مذاکرات هسته‌ای همراهی می‌کنند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پیش از این از اضافه شدن و همراهی تعدادی از حقوق‌دانان برجسته کشور که دارای وقت و ذهن آزاد از مشاغل روزمره هستند خبر داده بود.

این برای اولین‌بار است که با آغاز نگارش متن نهایی توافق جامع، این تیم حقوقی هیات مذاکره‌کننده را همراهی می‌کند.

شایان ذکر است این حقوقدانان در مذاکرات شرکت ندارند.

دکتر جمشید ممتاز از اساتید با سابقه و برجسته حقوق بین‌الملل در دانشگاه تهران است که در حدود دو سال پیش بازنشسته شد. او هم‌چنین استاد مدعو حقوق بین‌الملل دانشگاه سوربن و برخی دیگر از دانشگاه‌های فرانسه است.

او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ عضو کمیسیون حقوق بین‌الملل سازمان ملل متحد بود و در سال ۱۳۸۴ به عنوان رییس آن انتخاب شد. او هم‌چنین مشاور صلیب سرخ و از اعضای آکادمی حقوق بین‌الملل لاهه است.

این استاد برجسته حقوق پیشینه حضور در مذاکرات و توافق‌های دوجانبه و چند‌جانبه ایران با کشورهای مختلف را داشته است. حضور وی از جمله در مذاکرات قطعنامه 598 و قرارداد الجزایر و اخیرا در مذاکرات مربوط به اجرایی کردن قرارداد 1975 الجزایر میان ایران و عراق و نیز مذاکرات هسته‌یی قابل توجه است.

هم‌چنین دکتر امیرحسین رنجبریان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی را همراهی می‌کند.

چند تن از کارشناسان حقوقی وزارت خارجه نیز در تیم مشورتی حقوقی مذاکرات درباره گام نهایی حضور دارند.


ویدیو : حقوقدانان برجسته همراه تیم ایران در وین