حسن روحانی: افراط‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند :



رحلت پیامبر و امام حسن , شهادت امام حسن و رحلت پیامبر , شهادت پیامبر و امام حسن


 اخبار سیاسی - حسن روحانی:
افراط‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند/سخن گفتن با لحنی ملایم به آن معنا نیست که حقی زیر پا گذاشته می‌شود/نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "افراط‌طلبان و خشونت‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند و به آن پایبند باشند"، گفت: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه "افراط‌طلبان و خشونت‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند و به آن پایبند باشند"، گفت: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است.

به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در مراسم گشایش کنگره بین‌المللی سبط‌النبی در تکریم امام حسن مجتبی(ع)، با بیان اینکه "مدارا کردن و سخن گفتن با لحنی ملایم به آن معنا نیست که حقی زیر پا گذاشته می‌شود"، اظهار کرد: سکوت در برخی موارد به آن معنا نیست که فردی در برابر راه ناحق تسلیم شده باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زیباترین تعبیر درباره صلح امام حسن (ع) بوسیله مقام معظم رهبری مطرح شده است و ایشان صلح امام(ع) را شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ نامیده‌اند. رهبری چند سال قبل از پیروزی انقلاب کتاب صلح امام حسن(ع) نوشته شیخ رازی آل‌یاسین را ترجمه کردند و در آنجا تعبیر شکوهمندترین نرمش قهرمانانه تاریخ را برای صلح امام حسن(ع) به کار بردند.

رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: نرمش قهرمانانه سخت‌تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن (ع) این شجاعت و قهرمانی را برگزید.

روحانی در ادامه با بیان اینکه "امروز نیازمند آنیم که از راه امام حسن مجتبی(ع) و راه وحدت او و راه صلح و ثبات او در جهان اسلام بیشتر بهره بجوییم"، افزود: ما اکنون در آستانه ماه رمضان هستیم و شما بینید که در دنیای اسلام چه می‌گذرد. وحوشی که به خون مسلمانان تشنه هستند و به کودکان و زنان هم رحم نمی‌کنند، امروز خود را به عنوان جهادی و اجرا کننده اسلام می‌خوانند.

وی با انتقاد شدید از حوادث خشونت‌بار منطقه، بر لزوم وحدت مسلمانان علیه خشونت و افراط، اظهار کرد: این روزها روز غم برای مسلمانان و متأسفانه روز شادی برای صهیونیست‌هایی است که پشت این به وضوح حرکت‌ها هستند.
 اخبار سیاسی  - انتخاب


ویدیو : حسن روحانی: افراط‌طلبان حتی در کنار پیامبر (ص) و امام نمی‌توانستند راه مدارا را درک کنند