حرف و حدیث‌های فراوان درباره تیتراژ محبوب‌ترین برنامه ماه رمضان؛ : ستاره ها ...



ستاره ها تیتراژها را خواندند

حدیث درباره ماه رمضان , حدیث درباره رمضان , محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران
موسیقی ما - بهمن بابازاده: هر سال ماه رمضان رقابت پنهانی بین شبکه‌های مختلف سیما سر سریال‌های مناسبتی وجود دارد. اما حالا چند سالی می‌شود که حضور چهره‌های سر‌شناس موسیقی در تیتراژ ویژه برنامه‌ها هم یکی از عوامل مهم جنجال آفرینی قبل از آغاز ماه مبارک بوده. از‌‌ همان سال های اول که مجید اخشابی و علی لهراسبی و احسان خواجه امیری توانستند از این طریق خود را به عنوان چهره‌های ناشناخته به جامعه موسیقی معرفی کنند و از این طریق تبدیل به ستاره‌های روز بازار شوند، رقابت برای گرفتن تیتراژ‌ها شروع شده است. در این سال‌ها روال این طور بوده که دوستداران موسیقی برای فهمیدن لیست خواننده‌های حاضر در تیتراژهای برنامه‌های ماه مبارک همیشه لحظه شماری می‌کنند. در این گزارش سعی شده برخی از گمانه زنی‌ها برای حضور چهره‌های شاخص در برنامه‌های ماه مبارک را مرور کنیم.

    ایرج در «چمدان»؟

حضور استاد ایرج در تلویزیون قطعا یکی از جذابیت‌های ویژه امسال است که در صورت قطعیت، باید منتظر واکنش‌های اهالی موسیقی بود. ایرج که امسال آلبوم جدیدش «قصه زندگی» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده بود، تیتراژ سریال «چمدان» خسرو ملکان را در شبکه دو به عهده گرفته و همین حضور می‌تواند برگ برنده‌ای برای پیش بینی موفقیت این سریال تلویزیونی باشد.

    راز پنهان «فرزاد فرزین»

فرزاد فرزین پس از انتشار «شلیک» و برگزاری کنسرت‌های موفق در تهران و شهرستان، بعد از چند سال که حضوری در تلویزیون و رسانه ملی نداشت، در ماه مبارک امسال با خواندن تیتراژ سریال «راز پنهان» شبکه یک، قرار است خودی نشان دهد. این سریال به کارگردانی فلورا سام هر شب ساعت 22:45 روی آنتن شبکه اول سیما می‌رود. این قطعه «ماه من» نام دارد و ترانه سرای آن «عبدالجبار کاکایی» است. «امید کرامتی» عهده دار آهنگسازی آن بوده و «ایرج همدمی» تنظیمش کرده. پیش از این هم فرزین چندین بار در سالهای گذشته سابقه اجرای قطعاتی را برای تلویزیون داشته.

    لهراسبی و «خداحافظ بچه»

علی لهراسبی از جمله کسانی است که همیشه قطعاتش در سریال‌های تلویزیونی جزو تاثیر گذار‌ترین آثارش بوده و هست. از آن جمله می‌توان به «فاصله‌ها» و «دلنوازان» اشاره کرد که در زمان پخش شان به شدت مورد توجه قرار گرفتند و همین استقبال باعث شد که آلبوم‌های این خواننده در یک دوره به شدت پرفروش شود و مورد استقبال قرار بگیرد. امسال لهراسبی به شبکه ۳ بازگشته و تیتراژ سریال پر بیننده‌ترین شبکه رسانه ملی را قرار است بخواند. تیتراژ سریالی به نام «خداحافظ بچه» با بازی مهراوه شریفی نیا و شهرام حقیقت دوست. لهراسبی به مناسبت پخش این قطعه روی صفحه شخصی‌اش در شبکه‌های اجتماعی نوشته: «فردا شب همتون سورپرایز می‌شد. این بار با....... خداحافظ بچه». این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه ۳ بعد از اذان مغرب پخش می شود.

    ماه رمضان با طعم بنیامین و رضا صادقی

سال گذشته مهدی یراحی و مهدی یغمایی با خواندن تیتراژ‌های ابتدایی و انتهایی «ماه عسل»، توانستند موفقیت‌های بزرگی را به دست آورند. یراحی به عنوان بهترین خواننده تیتراژ سال انتخاب شد و یغمایی هم توانست آلبوم خود را با قیمتی بالا به کمپانی‌های موسیقی بفروشد. اما با توجه به تغییراتی که امسال برای «ماه عسل» به وجود آمد و مجری این برنامه، به دلایلی عوض شده و سید علی ضیاء جای او را گرفت، حرف و حدیث‌ها در مورد خواننده تیتراژ‌های این برنامه هم شکل گرفت. از چند روزمانده به آغاز پخش زنده «ماه عسل»، شنیده‌های مختلفی راجع به حضور بنیامین یا رضا صادقی روی انتن شبکه سوم سیما به گوش رسید. با اینکه پیش از این در محافل خصوصی‌تر خبری شنیده می‌شد که بنیامین تیتراژ ابتدایی این برنامه را از آن خود کرده اما تا چند ساعت پیش از کلید خوردن برنامه، هنوز اما و اگرهایی در این مورد شنیده می‌شد. با این حال کمتر از یک ساعت به پخش «ماه عسل»، محسن رجب‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، قطعه خوانده شده توسط بنیامین را به عنوان تیتراژ قطعی ابتدایی برنامه عنوان کرد: «ترانه قطعه «گریه در ماه» را فرید احمدی سروده است. ملودی از بنیامین و موسیقی آن کاری از نیما وارسته، فرشاد فارسیان و علی منصوری است».

از سوی دیگر طبق شنیده‌های ما، قطعه رضا صادقی، از امروز و بعد از اعمال اصلاحیه‌ها به عنوان تیتراژ پایانی «ماه عسل» پخش خواهد شد قطعه‌ای به خوانندگی حامد زمانی هم برای میانه این برنامه آماده شده است..... / موسیقی ما

 


ویدیو : حرف و حدیث‌های فراوان درباره تیتراژ محبوب‌ترین برنامه ماه رمضان؛