حراج های آنلاین؛ فرصت یا تهدید : حراج های آنلاین جزو هیجان انگیزترین ماجراهای ...


حراج های آنلاین جزو هیجان انگیزترین ماجراهای اینترنتی هستند. یکی از دلایل محبوبیت حراج آنلاین این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند.


هفت صبح: حراج های آنلاین جزو هیجان انگیزترین ماجراهای اینترنتی هستند. یکی از دلایل محبوبیت حراج آنلاین این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند. اما کارشناسان حراج هشدار می دهند که این تیزبینی ممکن است اشتباه باشد.

حراج های آنلاین در بین هیجان انگیزترین ماجراهای موفقیت آمیز اینترنتی هستند. یک شاهد مناسب سایت eBay است که در کمتر از 10 سال از یک بنگاه کوچک تازه تاسیس به غول خرده فروشی جهان تبدیل شد. در سطح جهان کالاها تا سقف 2000 دلار در عرض یک ثانیه روی سایت دست به دست می شوند.

حراج آنلاین , حراج , پارس آنلاین

یکی از دلایلی که حراج های اینترنتی اینقدر محبوبیت یافته اند این است که قیمت دهندگان احساس می کنند می توانند با پول خود حداکثر نفع را به صورت آنلاین به دست آورند اما کارشناسان حراج هشدار می دهند که این تیزبینی چه بسا خطا باشد.

بررسی ها فاش می سازد که در گرما گرم قیمت دهی، برندگان اغلب دل به دریا می زنند، نسبت به ارزش کالا اغراق کرده، قیمت بالاتری پیشنهاد داده و در نهایت پول زیادی می پردازند. کارشناسان حتی یک اصطلاح فنی برای این کار دارند. آنها این کار را «بلا یا نفرین برنده شدن» می نامند.

این بلا براساس بینشی است که هرکس بالاترین قیمت را برای یک شی پیشنهاد می دهد، آن شخصی است که بیشتر از بقیه ارزش کالا را زیادی برآورده کرده است. براساس یک بررسی که توسط گروه پژوهشی از دانشگاه استنفورد و برکلی انجام شد این بلا تا سه چهارم تمام برندگان حراج را تحت تاثیر قرار می دهد.

اکسل اوکنفلس، اقتصاددان دانشگاه کلن اظهار می دارد: «برنده شدن در حراج به این معنا است که همه قیمت دهندگان دیگر احساس کردند که ارزش این شی کمتر از قیمت برنده شده است.»

او این معضل را با استفاده از یک شیشه خالی که با سکه پر شده است ثابت می کند. وی شیشه را در یکی از جلسات کلاس خود با دانشجویان به حراج می گذارد.پ پروفسور شرح می دهد: «به طور میانگین، پیشنهادهای قیمتی به مقدار واقعی سکه های درون شیشه تقریبا نزدیک می شود. هرچند قاعده این است که بالاترین پیشنهاد قیمتی که برنده می شود به نحو مشهودی بسیار بالاتر از مقدار واقعی سکه ها است.»

اینکه در حراج های واقعی eBay وزن و اهمیت بالای برنده شدن چقدر است موضوع بحث در بین اقتصاددانان است. نتیجه گیری اوکنفلس پس از بررسی های بی شمار این است: «به طور کلی اما نه همیشه شما می توانید معاملات سودآوری در حراج های eBay بکنید.»

احتمال اینکه معادل ارزش پولتان را به دست آوردی خصوصا زمانی بالا است که یک شی از قبیل تکه ای از یک مجموعه دار، ارزش بیشتری برای شما نسبت به سایر قیمت دهندگان داشته باشد، یا قوتی که مطمئن شوید فقط چند قیمت دهنده رقیب با صلاحیتی یکسان وجود دارند که ارزش واقعی یک شی را ارزیابی می کنند. با این حال واقعیت همچنان باقی است که هر فردی خیلی راحت به دام قیمت بالا می افتد.


ویدیو : حراج های آنلاین؛ فرصت یا تهدید