حجاج این کشور 50 سال در نوبت‎ می‎مانند : نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان ...


نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان حج این کشور متهم به فساد مالی است روز دوشنبه از اختصاص 7 هزار رینگیت (یکهزار و 700 دلار) یارانه برای هر حج گذار در این کشور خبر داد. باشگاه خبرنگاران: نخست وزیر مالزی در حالی که سازمان حج این کشور متهم به فساد مالی است روز دوشنبه از اختصاص 7 هزار رینگیت (یکهزار و 700 دلار) یارانه برای هر حج گذار در این کشور خبر داد.

نخستین کاروان حجاج مالزی شامل 270 زائر از 22 هزار سهمیه این کشور در سال جاری روز دوشنبه عازم مدینه منوره شد و 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی در آیین اعزام این زائران اعلام کرد که دولت برای هر فرد در مناسک حج 7 هزار رینگیت (یکهزار و 700 دلار) یارانه اختصاص می دهد.

هزینه هر مالزیایی برای سفر حج واجب 9 هزار و 980 رینگیت است. براساس آمار دولت مالزی هزینه واقعی این سفر 16 هزار رینگیت است که مابقی آن را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.

پرداخت یارانه حج از سوی دولت مالزی برای انجام سفر حج یکی از پرهزینه ترین یارانه های پرداختی به مردم این کشور است.

نجیب بار دیگر در حالی یارانه حج را مطرح کرد که متهم به فساد مالی است. خرید زمینی به منظور ساخت یک برج توسط سازمان حج مالزی نیز چندی پیش باعث شد برخی از ثبت نام کنندگان زیارت خانه خدا، هزینه پرداختی برای انجام مناسک حج را پس بگیرند.

گزارش رسانه های مالزی نشان می داد سازمان حج این کشور (تابونگ حاجی) با پرداخت 188 میلیون و 500 هزار رینگیت (حدود 46 میلیون دلار) اقدام به خرید زمینی از شرکت توسعه استراتژیک مالزی موسوم به 'وان.ام.دی.بی' کرده است .

وان.ام.دی.بی که با مالکیت دولتی و با هدف اقداماتی به منظور توسعه بلندمدت مالزی از طریق همکاری های بین المللی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2008 تشکیل شد، اکنون متهم به بدهی 11 میلیارد دلاری است و نجیب تون رزاق نخست وزیر متهم اصلی است.

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از بیش از هشت میلیون و 200 هزار نفری که در سازمان حج مالزی ثبت نام کرده اند در انتظار رسیدن نوبت خود برای انجام مناسک حج هستند.

'جمیل خیر باهاروم' وزیر دفتر نخست وزیری مالزی پیش از این گفته بود متقاضیان حج واجب در مالزی که پیش از این ثبت نام کرده اند با توجه به سهمیه ها برای مشرف شدن به حج باید 50 سال صبر کنند.


ویدیو : حجاج این کشور 50 سال در نوبت‎ می‎مانند