حتی یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نکردیم :         همزمانی هشتاد سالگی ...



 

 

 

ریال مادرید , هفته دولت , ریال

 

همزمانی هشتاد سالگی اتاق شیراز با 127 سالگی اتاق ایران و دهمین سال تاسیس اتاق بازرگانی چین روزهای درخشانی را در عرصه فعالیت بخش خصوصی در کشورمان رقم زده است و بی شک این تحرکات است که نزدیک شدن به چهارم اسفند روز انتخابات اتاق های بازرگانی و صنایع و معادن کشور را به روز حساسی بدل کرده است .

محمد نهاوندیان رییس اتاق ایران در آخرین نشست از دور ششم هییت نمایندگان اتاق ایران   با توجه به تحولات کشور مصر گفت :  هم‌زمانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اتفاق مباركی كه در كشور مسلمان مصر، یعنی بركناری حسنی مبارك با خیزش مردمی و حركت حق طلبانه و جهت‌گیری مبتنی بر فرهنگ اسلامی مصر روی داد، جای شكر به درگاه خدا دارد.

نهاوندیان درباره وظیفه‌ای كه جامعه اقتصادی ایران دارد، تأكید كرد: به عنوان جامعه اقتصادی ایران باید تلاش كنیم، اختلافی كه در جدایی دو جامعه ایران و مصر انداخته بودند را كمتر كنیم؛ لازمه این كار، بیداری است؛ این جدایی با تحریك اسلام‌‌هراسی در افكار عمومی جهان و نشر اكاذیب علیه ایران ایجاد شده بود.

وی به انتخابات پیش روی اتاق‌های شهرستان‌ها در چهارم اسفندماه سال جاری نیز اشاره كرد و گفت: از فضای متین، با وقار، منطقی و همدلانه‌ای كه در اتاق ایجاد شده باید مراقبت كنیم و در مسابقه خدمت، اخلاق اسلامی و نگاه مثبت گرایانه از سوی همه رعایت شود و احترام همه محفوظ بماند.

نهاوندیان از برنامه گرا شدن بودجه اتاق خبر داد و گفت: برنامه سالانه اتاق مبتنی بر استراتژی تدوین می‌شود و سعی شده كه بودجه هم هدف‌گرا در نظر گرفته شود.

به گفته وی استفاده نكردن اتاق‌ها حتی به اندازه یك ریال از بودجه دولت، افتخاری برای اتاق‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اتاق ایران از پیگیری اتاق برای تدوین آیین‌نامه پیمان مدیریت در مورد نمایشگاه‌ها خبر داد كه با تحقق آن، آثار بودجه‌ای از نوع هزینه‌ای و درآمدی برای اتاق محقق می‌شود.

تصویب بودجه سال 90 اتاق های شهرستان ها و اتاق ایران

مسعود دانشمند که در این نشست گزارش بودجه سالیانه اتاق های بازرگانی را ارائه می داد  ‌دلیل اصلی تاخیر در ارائه بودجه را تأخیر اتاق‌های شهرستان‌ها در ارجاع گزارش بودجه اتاق‌ها به اتاق ایران عنوان كرد و گفت: اصلاحات این بودجه در متمم آن بررسی خواهد شد و به این ترتیب دست هیأت رئیسه بعدی را نیز در برنامه‌های آینده نبسته‌ایم.

او درباره ساختمان اتاق‌ها افزود: در شهرستان‌های ارومیه، اصفهان، اردبیل و تبریز اتاق‌های خوبی داریم. در برخی اتاق‌ها نیز برای احداث و تكمیل ساختمان‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌ایم؛ اتاق‌های شیراز و تهران نیز به تازگی افتتاح شده‌اند.

اتاق ایران و چین ده ساله شد

اسدالله عسگراولادی هم‌زمانی جشن ده سالگی اتاق ایران و چین با شروع سال نوی چینی و پس از حماسه 22 بهمن ملت ایران را به فال نیك گرفت و گفت: رابطه ایران و چین در فوریه 1971 برقرار شد، خوشحالم كه می‌بینم 40 سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس اتاق مشترك ایران و چین تصریح كرد: پروتكل همكاری اقتصادی ایران و چین توسط ده سال پیش بین چین و ایران امضا شد و امروز توانسته‌ایم شمار اعضای خود را به بیش از 5 هزار نفر برسانیم.

وی یادآور شد: از نظر كیفیت، كار و كوشش و تعداد اعضا بالاترین هستیم، ابتدای شروع همكاری حجم روابط 7 میلیارد دلار بوده و الان 28 میلیارد دلار شده است.

وی علت موفقیت اتاق ایران و چین را پذیرش هر 15 روز تا یك ماه یك هیأت تجاری دانست كه در بین تمام اتاق‌ها بی‌نظیر است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : حتی یک ریال هم از بودجه دولت استفاده نکردیم