حاشیه های نخستین ماراتن ایرانی با اعتراض زنان(+عکس) : مسابقه ای تنها با حضور ...




مسابقه ای تنها با حضور مردان
حاشیه های نخستین ماراتن ایرانی با اعتراض زنان

اولین دو ماراتن ایران اخیرا در تخت جمشید و با حضور 200 دونده مرد به نشانه وجود امنیت در ایران برگزار شد با این حال این مسابقه ورزشی بدون حاشیه نبود. اصلی ترین حاشیه آن غیاب زنان در این مسابقه و اعتراض دو زن به این موضوع بود.

به گزارش خرداد، سایت "رانر" که اخبار مرتبط با مسائل بین المللی مسابقات دو را منتشر می کند با انتشار گزارشی در این باره می نویسد:"معصومه ترابی اولین دونده ماراتن زن ایرانی به ممنوعیت حضور دوندگان زن در این مسابقه اعتراض کرده است. او می گوید که دو ساعت قبل از آغاز مسابقه و شلیک اسلحه به نشانه آغاز زمان رقابت ورزشی معصومه ترابی 42 ساله از تهران و خانم دیگری که با عنوان "الهام" معرفی شده است متوجه شدند که نام شان از فهرست دوندگان شرکت کننده در رقابت حذف شده است".

 

زنان بدنساز ایرانی , بدنسازی زنان ایرانی , زنان نیمه عریان بدنساز ایرانی

 

این سایت در ادامه اشاره می کند که دولت حماس نیز در غزه نیز در سال 2013 میلادی حضور زنان در مسابقات دوی ماراتن را ممنوع اعلام کرد و در آن زمان نیز بسیاری از مجامع بین المللی ورزشی نیز به این مسئله اعتراض کردند".

 

زنان بدن‌ساز ایرانی , زنان پرورش اندام ایرانی , عکس زنان بدنساز ایرانی

 

این سایت اشاره می کند که خانم ترابی خود را برای مسابقات دوی جاده ابریشم آماده می کند که اجازه داده شده تا زنان در آن حضور یابند. او می گوید:"من می خواهم ورزش را در کشورم گسترش دهم و ترویج کنم. قصد ما ترویج ورزش برای صلح برای دوستی و برای کمک به دیگران است".

زنان موفق ایرانی , زنان ایرانی , تصاویر زنان بدنساز ایرانی

 

عکس بدنسازی زنان ایرانی , زنان کارآفرین موفق ایرانی , عکس های زنان بدنساز ایرانی

فرض الله رستمی از استان قزوین با ثبت زمان دو ساعت و 43 دقیقه قهرمان این مارتن 42 کیلومتر و 195 متری بود. او رد گفتگو با خبرنگاران گفت:" «من در قزوین تمرینات خوبی انجام می‌دهم و پیش از آغاز مسابقه هم فکر می‌کردم که به این مقام و یا دوم و سوم دست پیدا کنم.»

آرایش زنان ایرانی , زیباترین زنان ایرانی , زنان برهنه ایرانی در خیابان

محمود فرجی از استان خراسان رضوی نیز با زمان 2 ساعت و 48 دقیقه و عبدالرحمان میرزایی از استان البرز با زمان 2 ساعت و 56 دقیقه مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

 

 

پاتریک ورنه از کشور سوئد نخستین دوندۀ خارجی‌ بود که توانست به خط پایان برسد. این دونده زمان 3 ساعت و 3 دقیقه را به ثبت رساند.

زنان دو جنسیتی ایرانی , شنای زنان ایرانی , تصاویر زنان نیمه عریان بدنساز ایرانی

یکی دیگر از حاشیه های این مسابقه بالا بردن پرچم امریکا توسط دونده ایرانی اهل مرند بود. این دونده مرندی به نام اکبر نقدی به دلیل عدم اجازه شرکت آمریکایی‌ها در ماراتن شیراز، به نشانه‌ی دوستی پرچم آمریکا را در خط پایان بالا برد.

 

 

 


ویدیو : حاشیه های نخستین ماراتن ایرانی با اعتراض زنان(+عکس)