حاشیه‌های روسری پوشیدن وزیر خارجه استرالیا : وی گفت: این نخستین بازدید ما پس ...



راهنمایی انتخاب و نحوه پوشیدن روسری متناسب با چهره , وزیر امور خارجه عراق , سخنگوی وزیر خارجه

وی گفت: این نخستین بازدید ما پس از 12 سال از ایران بود و من نمی خواهم آخرین دیدار باشد. بنابراین اگر فردی از من بخواهد برای دیدار مجدد رئیس جمهور ایران روسری بر سر کنم من این کار دو باره انجام می دهم.

همه ماجرا از یک روسری شروع شد. روسری که وزیر خارجه استرالیا در هنگام دیدار از تهران به سر کرد. یک روسری که به سنت ایرانی مقامات خانم خارجی بر اساس پروتکل ها در هنگام دیدار با ایران می پوشند.

به گزارش تابناک، «جولی بیشاب»، وزیر خارجه استرلیا پیش از آمدن به ایران، حتی از برخی ایرانیان این توصیه را دریافت کرد که به هنگام دیدار از ایران و در دیدار با مقامات ایرانی روسری نپوشد تا بدین وسیله به اصطلاح از حقوق زنان ایرانی حمایت کند، اما ایران برای خانم وزیر خارجه مهم تر از آن بود که با نپوشیدن یک روسری از آن بگذرد.

بر اساس این گزارش، حاشیه های روسری پوشیدن خانم وزیر خارجه البته به پیش از سفر او به تهران خم نشد و پس از بازگشت وی از تهران هم موضوع روسری برای برخی داغ بود و مجددا خانم وزیر خارجه را برخی با چالش روسری روبرو ساختند، اما جولی بیشاب پاسخ قانع کننده ای برای آنان داشت.

وزیر خارجه استرالیا در پاسخ به کسانی که منتقد روسری پوشیدن وی در هنگام دیدار از تهران انتقاد را بیجا دانست. وی گفت: این نخستین بازدید ما پس از 12 سال از ایران بود و من نمی خواهم آخرین دیدار باشد. بنابراین اگر فردی از من بخواهد برای دیدار مجدد رئیس جمهور ایران روسری بر سر کنم من این کار دو باره انجام می دهم.

اما مهم تر از مساله روسری مذاکراتی بود که وی در تهران داشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از روزنامه استرالیایی «سیدنی مورنینگ هرالد» نوشت:

بیشاپ بحث تبادل اطلاعات با ایران را مربوط به زمان گرونگیری سال گذشته میلادی در سیدنی دانست و گفت که پس از ماه دسامبر گذشته که هارون مونس پناهنده ایرانی گروگانگیری در سیدنی را انجام داد، تبادل اطلاعات فوری تر شد.

وی گفت: اشتراک گذاری اطلاعات با ایران مزایای عمده ای از جمله پیگیری استرالیایی هایی که با داعش همکاری دارند را بدنبال دارد.

وزیر امور خارجه استرالیا ادعا کرد نیروهای نظامی زیادی از ایران در عراق حضور دارند و در حال کار با نیروهای امنیتی هستند. آنها در حال انجام عملیات در تکریت و جاهای دیگر و همه جا هستند.

بیشاپ توافق برای اشتراک گذاری اطلاعات را امر فوق العاده ای دانست و گفت که ایران اطلاعات زیادی از جمله در مورد نقش ابوبکر الغدادی رهبر داعش در رژیم سابق عراق و دوره صدام حسین دارد.

سیدنی مورنینگ هرالد نوشت: ایران و استرالیا برای مقابله با افراط گرایی همکاری می کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به مذاکرات خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت که ایران مصمم به استفاده از منابع و انرژی خود برای شکست داعش است. آنها در حال حاضر داعش را مهمترین تهدید جهانی می دانند.

وی پیش بینی کرد نتایج عملی همکاری با ایران در ماه های آینده به دست آید و گفت من پیش بینی می کنم سازمان های اطلاعاتی استرالیا فرصت برای کار بیشتر و نزدیکی داشته باشند.

روزنامه استرالیایی با اشاره به اینکه بیشاپ در دیدار 36 ساعته از ایران با روحانی و دیگر اعضای اصلی رهبری ایران ملاقات کرد، نوشت وزیر خارجه استرالیا معتقد است اعتماد به نفس زیادی برای یک توافق هسته ای وجود دارد.

بیشاپ در خصوص تاثیر مناسبات استرالیا با رژیم صهیونیستی بر روابط با ایران، گفت: ایران بزرگترین جامعه یهودی در خاورمیانه و خارج از اسرائیل را دارد و حدود 20 هزار یهودی در ایران زندگی می کنند.

وی گفت از این که ایران موافقت کرده است هیاتی را برای مذاکره با مقامات استرالیا در خصوص بازگشت پناهجویان ایرانی اعزام کند، خوشحال است.

 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو : حاشیه‌های روسری پوشیدن وزیر خارجه استرالیا