حاشیه‌هایی جدید برای قیمت‌گذاری خودرو :   اخبار اقتصادی - حاشیه‌هایی جدید برای ...



قیمت گذاری خودرو , قیمت جدید خودرو , قیمت محصولات جدید ایران خودرو

 

اخبار اقتصادی - حاشیه‌هایی جدید برای قیمت‌گذاری خودرو

اعتراض‌های نمایندگان مجلس به قیمت‌های تعیین شده برای خودروهای داخلی و اصرار آنها برای كاهش این قیمت‌ها، این روزها رنگ‌وبوی افشاگری به خود گرفته است.

پس از كاهش 3 درصدی قیمت خودرو كه فاصله زیادی از وعده‌های 15 تا 30 درصدی نمایندگان مجلس برای كاهش قیمت‌ها داشت، یكی از اعضای كمیسیون صنایع و معادن در تازه‌ترین اظهارات خود از «افرادی» صحبت كرده است كه «هم در صنعت خودرو دست دارند و هم در واردات؛ این افراد كسانی هستند كه از افزایش قیمت خودرو حمایت می‌كنند و زمانی هم که موضوع ایجاد رقابت در صنعت خودرو مطرح می‌شود بر طبل کاهش تعرفه واردات خودرو در جهت ایجاد رقابت می‌کوبند چرا که از این طریق نیز منافع زیادی عاید آنها می‌شود.»

 

  اگرچه فعالیت افرادی از این دست آنطور كه بیان شد می‌تواند به زیان مصرف‌كنندگان باشد، اما سوالی كه با مشاهده اظهاراتی از این دست مطرح می‌شود این است كه چنانچه نمایندگان از وجود این افراد سودجو كه با تاثیر بر رشد قیمت خودرو به دنبال كسب سود بوده‌اند آگاهی داشته‌اند، چرا پیش از این فعالیت‌های آنان را زیر سوال نبرده بودند؟

چنین اظهاراتی و ارتباط دادن افرادی خاص به قیمت‌گذاری خودرو و عنوان کردن حمایت این افراد از رشد قیمت‌ها برای كسب سود، در حالی است كه پیش از این بسیاری از كارشناسان اقتصادی با اشاره به رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های تولید، از لزوم افزایش قیمت برای خودرو گفته بودند.

 

روشن است كه كارشناسان اقتصادی سهمی در صنعت خودرو ندارند و با توجه به واقعیت‌های اقتصادی كشور نظرات خود را بیان می‌كنند. در عین حال آخرین تغییرات قیمت‌ خودروهای داخلی توسط شورای رقابت به عنوان نهادی فراقانونی و مورد تایید مجلس رخ داده است. با تمام این تفاسیر باید دید افشاگری‌هایی از این دست می‌تواند به بهبود صنعت خودرو منجر شود یا صرفا حاشیه‌هایی تازه به همراه خواهد آورد؟

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو : حاشیه‌هایی جدید برای قیمت‌گذاری خودرو