حاتم طایی آمریکا کیست؟ + تصاویر : اخبار گوناگون - حاتم طایی آمریکا کیست؟ + ...



اخبار گوناگون - حاتم طایی آمریکا کیست؟ + تصاویر

استفاده از نام عیسی مسیح، تنها توجیهی عجیب برای اقدام سخاوتمندانه ی این شخص ثروتمند است. در حقیقت، او با این کار به نوعی از زندگی خود لذت می برد. او و همکارانش، پس از فروش شرکت "PayPal " به سایت مزایده اینترنتی "eBay "، به طرز باور نکردنی ثروتمند شده و اکنون خواستار تقسیم این ثروت با دیگر انسان ها می باشند.

در برنامه اشتراک گذاری نگاره "Instagram " یک کاربر ناشناس اقدام به بارگزاری عکس هایی جالب و بحث برانگیزی کرده است.

 

در این عکس ها چهره ی خندان پیش خدمت های رستوران های آمریکایی (همچنین 1نفر مکزیکی) با یک چک در دستانشان دیده می شود. این عکس ها از پیشخدمت های مختلفی در سراسر ایالات متحده گرفته شده است.

برای این که به عمق ماجرا پی ببریم، فقط کافی است که به اطلاعات چک نگاهی بیاندازیم. رقم این چک ها، ده ها بار از رقم سفارش غذا و انعام فراتر می رود. این شخص همچون حاتم طایی به افراد کارمند رستوران ها و مراکز تهیه ی غذا، با سخاوت تمام مبالغ نسبتا بالایی را اعطا می نماید.

 

تصاویر دیدنی از عاشورا در آمریکا ,  تصاویر رازهایی درباره ملانیا ترامپ بانوی اول جدید آمریکا , آمریکا اندروید ایران بیماری تصاویر تغذیه تولید تیم ملی


با این حال، با این که شخصیت پنهانی این شخص بخشنده هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، ولی حدس هایی نیز درباره وی زده می شود.

پروسه ی اعطای انعام که بارها از مبلغ سفارش فراتر می رود برای اولین بار در ایالت میشیگان آمریکا دیده شده است. فردی که به اندازه ی 78 دلار و 98 سنت غذا خورده بود، رقمی معادل 3098 دلار را به عنوان مبلغ سفارش و انعام به پیش خدمتی که به وی سرویس داده بود اعطا کرد. از آن زمان بود که در ایالات متحده حرکت تازه ای باعنوان "موج انعام سخاوتمندانه" فراگیر شد.

حاتم طایی ناشناس، در تمامی موارد به یک صورت برخورد می کند. نخست چکی با مبلغ بالا را به عنوان انعام پر می کند. سپس با جملات قصار، انعام به خاطر عیسی مسیح "Tips for Jesus " آن را امضا می کند. پس از آن، چک را در دستان آن پیش خدمت خوش شانس قرار داده و از او عکس یادگاری می گیرد. این فرد ناشناس دلیل بخشش انعام های چند هزار دلاری به پیش خدمت ها را، تمایل به خلق کار نیک همچون فرزند خدا یعنی عیسی مسیح و اعتقاداتش عنوان می کند.

 

15 کتابخانه حیرت‌انگیز در آمریکا تصاویر , دختر عکسهای آزمون و عزت اللهی کیست؟ تصاویر , شوخی جان سینا با نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تصاویر


در برخی از موارد، بخشنده ی ناشناس اطلاعات تماس خود را در اختیار کافه و رستوران ها می گذارد تا در صورت برخود با مشکل برای نقد کردن چک در بانک توسط پیش خدمت، با او تماس حاصل شود. چندی پیش، آقای بنجامین کرانر، مدیررستورانی در نیویورک با این شخص ناشناس تماسی برقرار کرد تا از تعداد صفرهای نوشه شده در چک اطمینان حاصل کند.

در این تماس مشخص شد که هیچ اشتباهی در کار نبوده است و حاتم طایی سخاوتمند واقعا مبلع 1000 دلار را به عنوان انعام به پیش خدمت 25 ساله ی هندی "آروج دهاوان" اعطا کرده است. در پایان مکالمه، حاتم امریکایی از مدیر رستوران درخواست کرد تا اطلاعات مربوط به وی بین خودشان باقی بماند. آقای کرانر نیز با درخواست او موافقت کرد.

تا کنون هیچ اطلاعات قانع کننده ای از این مشتری که به نظر می رسد بدون شک دستش به دهانش می رسد، موجود نمی باشد. تنها مختصر اطلاعاتی درباره ی وی وجود دارد و آن این است که او به همراه دوستانش به کافه و رستوران ها می رود آنها اغلب غذاهایی همچون استیک، میگو و پاستا را سفارش می دهند. در چک نیز او امضایی ساده می کند و از کارت اعتباری خود مبلغ را می پردازد. این امضا یک امضای ساده است که هرکسی می تواند براحتی آن را ترسیم کند و معنی و مفهوم قابل درکی ندارد.

شخصیت این حاتم طایی آمریکایی، سوالی است که هم ذهن برندگان خوشحال این انعام و هم ذهن مطبوعات و رسانه های آمریکایی را که پیگیر این قضیه هستند، به شدت به خود مشغول کرده است. عکس هایی که در زمان حضور این سخاوتمند ناشناس در رستورانی که آروج دهاوان در آن کار می کرد، در برنامه اشتراک گذاری عکس در توئیتر، چند هزار بیننده داشت ولی هیچ حرفی از شخصیت واقعی او به میان نیامده بود. ولی در آن رستودان برخی تاکید داشتند که او همان "جک سبلی" مدیر ارشد و قائم مقام کمپانی تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه و اعتبار الکترونیکی "PayPal " است.

 

شهید محسن خزایی کیست؟ تصاویر , تصاویر خانوادگی از نسرین مقانلو در آمریکا , تحصیل در آمریکا

 

حدس و گمان های مربوط به این که او این پروژه ی سخاوتمندانه و خیریه را راه اندازی کرده است، در اوایل ماه دسامبر 2013 میلادی به گوش رسید. وبلاگ رسانه ای "ValleyWag.com " نیز در اخبار خود، خبر از افشای راز حرکت "انعام به خاطر عیسی مسیح" می دهد. این وبلاگ، با اشاره به یافتن لینکی درباره ی یک شخص سخاوتمند ناشناس در صفحه ی فیس بوک آقای سبلی، بر این عقیده است که این خود وی است که در کافه های مختلف اقدام به دادن انعام های کلان به پیش خدمت ها می کند و بدین ترتیب می خواسته است تا به حضور خود در این حرکت اشاره ای داشته باشد.

بر اساس گزارش های حاکی از وبلاگ رسانه ای ValleyWag.com ، استفاده از نام عیسی مسیح، تنها توجیهی عجیب برای اقدام سخاوتمندانه ی این شخص ثروتمند است. در حقیقت، او با این کار به نوعی از زندگی خود لذت می برد. او و همکارانش، پس از فروش شرکت "PayPal " به سایت مزایده اینترنتی "eBay "، به طرز باور نکردنی ثروتمند شده و اکنون خواستار تقسیم این ثروت با دیگر انسان ها می باشند.

پیش خدمت هندی رستوران نیویورک نیز در گزارشی به روزنامه ی "New York Post " می گوید که توانسته است شخص سخاوتمند را تشخیص دهد و او کسی نبود جز مدیر ارشد پیشین PayPal یعنی آقای "جک سبلی".

حتی اگر در نظر بگیریم که او همان حاتم طایی آمریکا است که حرکت "انعام به خاطر عیسی مسیح" را برنامه ریزی و پایه ریزی کرده است است ، باید گفت که او بدون شک به تنهایی این کار را انجام نمیدهد. به گفته ی مسئول رستوران های ملی "Eater National " او با گروهی از همفکران خود اقدام به این حرکت در کشور می نماید.

لازم به ذکر است که در شب 5 دسامبر 2013، دو پیش خدمت در آمریکا و مکزیک در یک زمان، مبلغ هنگفتی را به عنوان انعام دریافت کردند.

این درحالیست که حضور یک انسان در 2 نقطه به صورت همزمان غیر ممکن بوده و هنوز هیچ دستگاهی اختراع نشده است که با این سرعت بتواند شخصی را از یک نقطه به نقطه ی دیگردر کره ی زمین انتقال دهد!

در هر صورت، این که دقیقا که چه کسی مدیریت این حرکت سخاوتمندانه را بر عهده دارد، تا به امروز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اخبار گوناگون - انتخاب


ویدیو : حاتم طایی آمریکا کیست؟ + تصاویر