جیمی کارتر: سرطان در بدنم پخش شده است : کارتر هم اینک در کنار بیل کلینتون و ...



کارتر هم اینک در کنار بیل کلینتون و جورج بوش پدر و جورج بوش پسر یکی از 4 رییس جمهور اسبق در قید حیات آمریکا به شمار می رود. غالب اعضای خانواده کارتر به بیماری سرطان پانکراس مبتلا بوده اند.

سرطان , دانلود تاک شو جیمی فالن , سرطان سینه

 

جیمی کارتر رییس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد مبتلا به سرطان است.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز کارتر 90 ساله که از فاصله سال های 1977 تا 1981 برای یک دوره 4 ساله با شکست "جرالد فورد" نامزد جمهوریخواهان رییس جمهور آمریکا بوده است اعلام کرد جراحی اخیر کبدی نشان داد که او سرطان دارد و غدد سرطانی در تمام بدنش پخش شده است.

او گفته است قرار است درمان خود را به زودی در کلینیکی آغاز کند . کارتر با صدور بیانیه ای تاکید کرده است هفته آینده و پس از اعلام جزییات بیشتر از آزمایش های پزشکی اطلاعات بیشتری درباره بیماری خود اعلام خواهد کرد.

ابتلا به بیماری سرطان پانکراس در خانواده کارتر ژنتیک است و پدر و مادر و دو خواهر او با این بیماری دست و پنجه نرم کردندو  بیلی کارتر برادر کوچکتر کارتر در اثر ابتلا به این بیماری درگذشت.


تنها تفاوت کارتر با خانواده اش به گفته خودش "نکشیدن سیگار" است در حالی که اغلب اعضای خانواده او به شدت سیگاری بوده اند.

جیمی کارتر سی و نهمین رییس جمهور آمریکا بوده است. او از حزب دموکرات رییس جمهور شد.

ریاست جمهوری کارتر مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت محمد رضا پهلوی در فوریه 1979 بود و پس از آن بحران گروگانگیری روابط ایران و آمریکا را وارد یک دوره پرتنش کرد که تا هم اکنون نیز ادامه دارد.

او در انتخابات ریاست جمهوری 1980 از رونالد ریگان جمهوریخواه شکست خورد. بسیاری از ناظران بحران گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی در ایران را که بیش از 440 روز به طول انجامید و کارتر موفق به آزادی آنها نشد را به عنوان مهم ترین دلیل شکست انتخاباتی او از جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری می دانند.

گروگان های آمریکایی در ایران درست در روز تحلیف رونالد ریگان رییس جمهور جمهوریخواه پس از کارتر از ایران آزاد شده و وارد خاک آلمان شدند.

کارتر پس از ریاست جمهوری فعالیت های خود را از عرصه سیاست داخلی آمریکا بیشتر به سمت ایفای نقش به عنوان یک شخصیت بین المللی در موارد و بحران های بین المللی معطوف کرد.

او دیدگاه های خاصی درباره مسایل و مشکلات بین المللی دارد که در موارد بسیاری با سیاست های دولت ایالات متحده آمریکا در موضوعات مختلف همخوانی ندارد. او در مورد موضوع صلح بین فلسطین و اسراییل دیدگاهی نزدیک به فلسطینی ها دارد.

کارتر هم اینک در کنار بیل کلینتون و جورج بوش پدر و جورج بوش پسر یکی از 4 رییس جمهور اسبق در قید حیات آمریکا به شمار می رود.


 اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران


ویدیو : جیمی کارتر: سرطان در بدنم پخش شده است