جک جی 5 اتوماتیک؛ کمی تا قسمتی ایتالیایی : این خودرو خوش استایل چینی نسبت به ...


این خودرو خوش استایل چینی نسبت به سایر هموطنانش از برتری‌های قابل توجهی برخوردار است. طراحی این خودرو با همکاری شرکت پینین‌فارینا ایتالیا صورت گرفته است. مجله تخت گاز: با شنیدن اسمش اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، داستان جک و لوبیای سحرآمیز است! شاید تشابه میان نام این خودرو و این داستان معروف چندان بی ربط نباشد. چون با برانداز کردن این خودرو به سحرآمیز بودن آن میان سایر محصولات چینی پی خواهید برد!

این خودرو خوش استایل چینی نسبت به سایر هموطنانش از برتری‌های قابل توجهی برخوردار است. طراحی این خودرو با همکاری شرکت پینین‌فارینا  ایتالیا صورت گرفته است و اگر سری به سایت این شرکت بزنید، از میان همه محصولات چینی که ادعای همکاری با پینین‌فارینا  را دارند، تنها نام جک را مشاهده خواهید کرد. از این رو طراحی J5 کاملا هماهنگ است و ایراد خاصی نمی‌توان به ظاهر آن گرفت. تنها تفاوت ظاهری مدل اتوماتیک با نمونه دنده دستی را باید در طرح رینگ‌های آلومینیومی ‌این خودرو جست و جو کرد.

درب اتوماتیک , مبلمان کلاسیک ایتالیایی , دنا اتوماتیک

از آنجایی که جک از نظر ابعاد و فرم اتاق شباهت زیادی با لیفان ۶۲۰ دارد، انتظار می‌رود فضای کابین نیز هم اندازه ۶۲۰ باشد. اما به لطف ۱۰ سانتی متر طول بیشتر و طراحی منطقی، فضای بیشتر کابین J5 نسبت به لیفان ۶۲۰، به وضوح احساس می‌شود. فضای سر و پا در ردیف عقب عالی است و تنها ایراد صندلی‌های عقب عدم در بر گیری سرنشینان است. در نمونه اتوماتیک شاهد اضافه شدن سانروف نیز هستیم که نور کابین را بیشتر می‌کند. به علاوه، تنظیم ۸ حالته صندلی‌های جلو (۴ حالته در نمونه دنده دستی)، ۶ بلند گو برای سیستم صوتی( ۴ عدد برای نمونه دنده دستی) ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و دریچه‌های مجزای سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف عقب، از سایر تفاوت‌های نمونه اتوماتیک با نمونه دنده دستی هستند. عایق بندی کابین مناسب و صداهای اضافی متداول در خودروهای چینی به گوش نمی‌رسد. همچنین رنگ آبی نشان دهنده‌ها با رنگ بندی کابین هماهنگ است.

اما به مهم‌ترین نقطه قوت جک J5، یعنی قابلیت‌های فنی و پیشرانه آن می‌رسیم. این خودرو اولین تجربه کرمان موتور در مونتاژ خودروهای اتوماتیک است. نمونه قبلی J5 با پیشرانه ۱.۵ لیتری و جعبه دنده دستی عرضه می‌شد، اما حالا شاهد حضور نمونه اتوماتیک با پیشرانه ۱.۸ لیتری هستیم.

پیشرانه این خودرو از سری پیشرانه‌های G93D4 است که توسط میتسوبیشی ساخته شده است. از این رو پیشرانه و گیرباکس این خودرو از نظر کیفیت فاصله قابل توجهی با MVM و لیفان دارد و باعث می‌شود تا از پرداخت مبلغ ۵9 میلیون تومان برای این خودرو پشیمان نشوید%('(,dbsp; هندلینگ و کشش این خودرو کاملا مناسب است و واکنش گیرباکس به پدال گاز عالی است. خبری از دکمه‌های اسپرت و حرکت روی برف برای گیرباکس این خودرو نیست، اما تعویض دنده‌ها و کات‌آف بالای جعبه دنده باعث شده تا بتوانید از نهایت قابلیت‌های فنی این خودرو استفاده کنید.

مبلمان ایتالیایی , برلیانس h320 اتوماتیک , زبان ایتالیایی

همچنین امکان تعویض دستی دنده‌ها در کنار تعویض اتوماتیک، باعث شده تا در صورت نیاز بتوانید معکوس دهید و دنده‌ها را به میل خود تعویض کنید. تنها نکات منفی گیرباکس را می‌توان لگدهای خفیف هنگام تعویض اتوماتیک دنده‌ها و تاخیرهای کوتاه هنگام تعویض دستی دنده‌ها برشمرد.  شاید مهم‌ترین نکته منفی این خودرو شتاب نامناسب آن در آغاز حرکت باشد که با توجه به پیشرانه ۱۴۱ اسب بخاری جای تامل دارد. در میان قابلیت‌های فنی این خودرو، از ترمز پر قدرت و عدم دایو در قسمت جلو خودرو هنگام ترمزگیری نمی‌توان گذشت. همچنین J5 از معدود خودروهای چینی است که توانسته ۵ ستاره ایمنی را از موسسه EURONCAP دریافت کند.

رقبای داخلی و خارجی

 Geely EC7

تندر 90 اتوماتیک , برلیانس h330 اتوماتیک , جک j5 اتوماتیک

  Lifan 620 - 1800

هایما s7 اتوماتیک , جک s5 اتوماتیک , غذای ایتالیایی

  MVM 530

ساندرو اتوماتیک , غیر فعال کردن آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 , برلیانس h220 اتوماتیک

 پیشنهاد نهایی

J5 اتوماتیک خودرویی است مناسب افرادی که از خودروهای تکراری و با کیفیت رو به زوال وطنی خسته شده‌اند و از طرفی بودجه شان به خرید خودروهای وارداتی نمی‌رسد، اما  می‌خواهند خودرویی اتوماتیک با طراحی زیبا و کیفیت مناسب داشته باشند. این در حالی است که با وجود پیشرانه پر قدرت‌تر، گیرباکس دقیق تر و آپشن‌های بیشتر، پرداخت تفاوت ۱۱ میلیون تومانی برای نمونه اتوماتیک J5 عاقلانه به نظر می‌رسد.

تایپ شدن اتوماتیک اعداد در اکسل , رستوران ایتالیایی , دانگ فنگ h30 cross اتوماتیک

اتوماتیک , ایتالیایی , ال 90 اتوماتیک

دنده اتوماتیک , ساندرو استپ وی اتوماتیک , رنو ساندرو اتوماتیک


ویدیو : جک جی 5 اتوماتیک؛ کمی تا قسمتی ایتالیایی