جوردن باروفس مصدومیتش را فاش کرد : کشتی‌گیر آمریکایی وزن 74 کیلوگرم پس از کسب ...


کشتی‌گیر آمریکایی وزن 74 کیلوگرم پس از کسب مدال طلا در این وزن گفت در حالی در رقابتهای جهانی مجارستان حضور یافته که تا یک ماه پیش حتی قادر نبوده راه برود. خبرگزاری مهر: کشتی‌گیر آمریکایی وزن 74 کیلوگرم پس از کسب مدال طلا در این وزن گفت در حالی در رقابتهای جهانی مجارستان حضور یافته که تا یک ماه پیش حتی قادر نبوده راه برود.
جوردن باروفس پس از شکست عزت الله اکبری زرین کلایی به مدال طلای دسته 74 کیلوگرم رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان دست پیدا کرد. باروفس افسانه‌ای در بازی فینال با نتیجه 4 بر صفر موفق شد نماینده ایران را شکست دهد.

براین سومین طلای متوالی باروفس بود. این کشتی‌گیر پیش از این در جهانی 2011 و المپیک 2012 هم به مدال طلا دست یافته بود. پای باروفس کمتر از یک ماه قبل در یک جلسه تمرینی در مرکز المپیک کلرادو دچار شکستگی شد. پای این بازیکن در تاریخ 22 اوت ( 31 مرداد) شکست و روز بعد آن را به تیغ جراحان سپرد. او گفت تا یک هفته قبل که به بوداپست آمد، کشتی نگرفته است.

باروفس گفت: دکتر پنج پیچ در مچ پای چپم کار گذاشت. من الان شبیه مرد آهنی هستم. در مرکز المپیک با سرعت بسیار بالا می دویدم و خواستم از دیوار بپرم پایین که این اتفاق برایم افتاد. پزشکم به گونه‌ای پایم را محکم کرد تا بتوانم در این رقابتها شرکت کنم.

وی افزود: او به من گفت جوری پایم را عمل می‌کند تا تضمینی باشد برای حضورم در این رقابتها. من تا دو هفته اول با عصا بودم و حتی نمی‌توانستم راه بروم. دوچرخه سواری کردم و وزنه زدم تا چون کشتی نمی گیرم فرم بدنی‎ام را از دست ندهم. من در چهار هفته گذشته فقط یک بار کشتی گرفتم و آن هم اینجا در مجارستان بود.

باروفس در پایان اظهار داشت: به طور قطع این بزرگ‌ترین پیروزی دوران ورزشی من به حساب می‌آید. این قهرمانی برای من خاص است، خاص به معنای واقعی. در حال حاضر مچ پایم خوب است. البته نمی‌توانم در تمامی زوایا آن را حرکت دهم. فکر می‌کنم حدود 75 تا 80 درصد توان چرخش دارد. سعی کردم سخت رقابت کنم و هرچه دارم در چنته بگذارم. اعتقاد داشتم که می‌توانم قهرمان شوم. این پاسخی است به نیروی اراده. می‌دانستم می‌توانم در بالاترین سطح رقابت کنم.


ویدیو : جوردن باروفس مصدومیتش را فاش کرد