جهانگیر الماسی: فعلا بیکارم! : جهانگیر الماسی می‌گوید که پس از بی‌توجهی به ...


جهانگیر الماسی می‌گوید که پس از بی‌توجهی به فیلم «رنج و سرمستی» اکنون بیکار است و دارد برای آینده زندگی‌اش یک فکر کلی می‌کند. خبرگزاری ایسنا: جهانگیر الماسی می‌گوید که پس از بی‌توجهی به فیلم «رنج و سرمستی» اکنون بیکار است و دارد برای آینده زندگی‌اش یک فکر کلی می‌کند.

این بازیگر سال‌های دور سینما و تلویزیون که با «رنج و سرمستی» پا به عرصه کارگردانی در سینما گذاشت،‌ درباره فعالیت‌ این روزهایش گفت: خیلی وقت است که از فیلم قبلی‌ام می‌گذارد و اکنون بیکارم. البته آن فیلم را هم بعد از چند سال بیکاری ساخته بودم.

وی با گلایه از دیده نشدن فیلم «رنج و سرمستی» بیان کرد: این فیلم به مذاق دوستان (مسئولان مرکز گسترش وسازمان سینمایی قبلی و جدید) خوش نیامد. در حالی که انصافا فیلم خوب و ماندگاری است. فکر می‌کنم با این جریانی که در فیلم‌سازی کشور ما وجود دارد‌ و فیلم‌هایی مانند «رنج و سرمستی» که شبیه فیلم‌های امریکایی نیست را دوست ندارد‌، امثال کوبریک‌، تارکوفسکی و ترنس مالیک باید بروند آب خنک بخورند.

جهانگیر الماسی , جهانگیر الماسی اعتیاد , جهانگیر کوثری

الماسی افزود: در جشنواره فجر به فیلم من ظلم شد و با بی‌حرمتی به فیلم نگاه کردند به همین دلیل کسی نتوانست با فیلم ارتباط سالمی برقرار کند. در حالی که همه عوامل تولید «رنج و سرمستی»‌، عوامل حرفه‌ای ایران هستند و این فیلم با مشکلات زیاد ساخته شده بود، به عنوان مثال تنها در یک مورد فیلمنامه پنج‌، شش مرتبه سر صحنه فیلمبرداری بازنویسی شد چون امکانات کم داشتیم.

کارگردان «رنج و سرمستی» باتاکید بر اینکه از نتیجه این فیلم راضی است‌، بیان کرد: معتقدم حرف اصلی در «رنج و سرمستی» گم نشد. حرف اصلی‌ام در «رنج و سرمستی» این بود که چندین کشور برای حمله صدام حسین به ایران همکاری کرده بودند و باید بگویم پلان به پلان فیلم براساس تحلیل و گرافیک تصویری ساخته شده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که سرنوشت «رنج و سرمستی» چه خواهد شد‌، گفت: برایم جالب است که این فیلم حتی به جشنواره مقاومت که به عبارتی می‌تواند خاستگاه اصلی آن باشد راه پیدا نکرده است. این موضوع برایم جای تعجب بسیار دارد.

جهانگیر الماسی در پایان سخنانش در پاسخ به پرسشی درباره آینده کاری‌اش بیان کرد: این روزها در خانه برای خودم مطالعه می‌کنم و در حال نوشتن یک فیلمنامه هستم، گرچه می‌دانم اتفاقی برایش نمی‌افتد. دارم یک فکر کلی برای زندگی‌ام می‌کنم اما الان نمی‌دانم که چه خواهم کرد.

فیلم سینمایی «رنج و سرمستی» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم نخستین تجربه کارگردانی جهانگیر الماسی بود که سال‌ها به عنوان بازیگر شناخته می‌شد.

نمایش «رنج و سرمستی» در جشنواره فجر با انتقادات زیادی نسبت به کیفیت این فیلم روبرو شد و بسیاری به تیپ‌های شخصیتی کاریکاتوری این فیلم انتقاد کردند.

این پروژه سینمایی که با بودجه یک و نیم میلیارد تومانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است، اکنون وضعیت مبهمی در اکران عمومی دارد.


ویدیو : جهانگیر الماسی: فعلا بیکارم!