جن‌گیری واقعیت دارد/شرعاً جایز نیست! : آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟جن‌گیری ...


آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟جن‌گیری در اسلام چه حکمی دارد؟ آیا فرا گرفتن علوم مربوط به اجنّه جایز است؟
آشنایی با علوم غریبه و موجوداتی به غیر از انسان که از آنها به عنوان "جن" یاد میشود جزئی از کنجکاوی‌های هر انسانی محسوب می‌شود که دوست دارد تا بیشتر درباره آن بداند اما متأسفانه برخی در این میان به دنبال سوء استفاده از این علوم برای مقاصد فاسد و خودخواهانه خود می‌باشند. به همین جهت تعداد معدودی از انسانها هستند که ادعا می‌کنند که با این موجودات در ارتباط هستند و می‌توانند آنها را برای انجام کارهای خود استفاده نمایند. اما باید دانست که این اسلام اینگونه ارتباطات و علوم را که موجب فساد در جامعه اسلامی می‌شود را رد و اجازه چنین اعمالی را به عاملان آن نمی‌دهد. در همین رابطه خبرنگار خبرگزاری برنا حکم فقهی این مسأله را از حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرسیده است که سؤال و پاسخ آن را در زیر می توانید ببینید.

خون آشام واقعیت دارد؟ , آیا جادو واقعیت دارد , ازدواج “باران کوثری” واقعیت دارد؟ عکس

سوال: آیا وجود جن در اسلام یک واقعیت است؟جن‌گیری در اسلام چه حکمی دارد؟ آیا فرا گرفتن علوم مربوط به اجنّه جایز است؟ واقعیات مربوط به جن چه مواردی است؟

جواب: جن موجودی است ناپیدا و مطابق آنچه در قرآن آمده حقیقت دارد، امّا بر خلاف پندار بعضی از عوام کاری به انسانها ندارد و آنچه در افواه مشهور است غالبا زاییدۀ خیالات است و کسانی که مبتلا به اوهام هستند لازمست هرگز به آن فکر نکنند، و اگر در هر روز 5 مرتبه آیة الکرسی را بخوانند آرامش بیشتری خواهند داشت و درباره‌ی احضار جن و جن‌گیری این امر اگر چه ممکن است ولی شرعا جایز نیست، و بسیاری از مدّعیان آن افرادی دروغگو یا خطاکارند.

منبع: خبرگزاری برنا


ویدیو : جن‌گیری واقعیت دارد/شرعاً جایز نیست!