جنجال زنان چادر مشکی در ترکیه :   اخبار بین الملل - مانیفست زنان چادری حیرت ...



فروش چادر مشکی , انواع چادر مشکی , جنس انواع چادر مشکی

 

اخبار بین الملل - مانیفست زنان چادری حیرت همگان را برانگیخت
جنجال زنان چادر مشکی در ترکیه

مانیفست زنان چادری در ترکیه که در یک فیلم ویدئویی به تصویر کشیده شده، حیرت همگان را برانگیخته و بحث های بسیاری را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش روز نو ، سه زن جوان درحالیکه چادر مشکی به تن کرده و تمام صورت خود را به جز چشمها پوشانده اند،توامان به کلام و حرکات دست که مرتب شکل هیجانی به خود می گیرند و هدف خود را از انتخاب این پوشش اسلامی بیان می کنند.


آنها در این ارتباط از آمار و ارقام تعرض به زنان و اقلام زنانه کفش پاشنه بلند و رژ لب استفاده کرده و با این ابزار سعی در ملموس کردن موضوع دارند.


این سه زن در جایی از صحبت های خود در مقایسه ای عجیب پوشیده بودن خود و استفاده از نقاب را مانع راحتی خود ندانسته و گوشی تلفن همراه را نشان می دهند که در آن فرد به راحتی صحبت می کند اما فردی که پشت خط است را نمی بیند و این ماجرا هیچ خللی به نوع رابطه وارد نمی کند.آنها خود را پیرو رساله نور می دانند.
 
مانیفست:ما را با هوش مان بسنجید نه دامن کوتاهمان نه رژ لب نه کفش پاشنه بلند
به گزارش روزنو،این سه زن ترکیه ای که صرفا چشمان آنها قابل رویت است و صدایشان جوان به نظر می رسد،مانیفست را با طرح یک سوال آغاز می کنند.اینکه چیزی که درک نمی کنند این است که چگونه این پارچه سبب اینهمه نقد و اختلاف نظر می تواند شود.


آنها سوال خود را به این شکل حرفه ای پی می گیرند که "هرکس در مورد چادر صحبت و اظهارنظر می کند در نهایت دنبال ممنوعیت آن است اما برای چه؟ "


این زنان که لحن صدایشان از هیجان در آغاز فیلم به بغض در اواسط آن تغییر می کند می گویند:از ما می خواهند شبیه زنان غربی شویم.آزادی ما را در راحتی لباس مان می بینند.درحقیقت زن را یک سمبل می خواهند.


در این لحظه یکی از دختران حاضر در فیلم کفش زنانه پاشنه بلند و رژ لب را که از نظر او نشان از نگاه سمبلیک به زن دارد جلوی دوربین به تصویر کشیده و می گوید همه اینها برای این است که ما شبیه هم باشیم.


او در ادامه برای اینکه صحبت خود را به نتیجه مشخص موردنظر برساند تاکید می کند:یک زن مسلمان چیزی بیشتر از آن است که در ظاهر دیده می شود.


بعد همصدا باهم می گویند:ما نمی خواهیم لباس،معرف ما باشد.ما نمی خواهیم به شکلی که لباس می پوشیم شناخته شویم.


در این هنگام یکی از زنان حاضر ادامه می دهد:مرا با هوش و تفکراتم بسنجید نه با دامن کوتاهم.


آنها بسیار مصر هستند که چادر مشکی را نه به اجبار پدر و نه به اجبار همسر انتخاب کرده و می پوشند،بلکه صرفا به خاطر خدا و برای اطاعت از او چادر مشکی می پوشند.
دیگر سوالی که این زنان چادری مطرح می کنند این است که آیا شما فکر می کنید این پوشش باعث ناراحتی و سختی ماست؟ و پاسخ می دهند نه کسی که باعث آزار ماست،نگاه شماست.


به نظر آنها پوشیده بودن زن مثل مکالمه با گوشی موبایل است.هنگام صحبت با موبایل فرد را نمی بینی اما ارتباط صورت می گیرد و در مورد حجاب چادر هم با وجود اینکه فرد پوشیده است اما در ارتباط آنها خللی بوجود نمی آید.


در قسمتی از فیلم نیز یکی از زنان کاغذنوشته ای را جلوی دوربین به تصویر می کشد که روی آن آمار مربوط به تجاوز نوشته شده و توضیح می دهد:هر سال 69 هزار زن و 9 هزار مرد قربانی تجاوز می شوند و حجاب در این رابطه می تواند به عنوان یک مانع عمل کند.
گفتنی است از زمانی که این فیلم ویدئویی مانیفست زنان چادری منتشر شده، حیرت همگان را به دنبال داشته و بحث های بسیاری را در جامعه ترکیه برانگیخته است.
 اخبار بین الملل - روز نو

 


ویدیو : جنجال زنان چادر مشکی در ترکیه