جنجال در آلمان بر سر فروش تانک به عربستان :       جنجال در آلمان بر سر فروش ...



 

 

فروش سهام بزرگترین شرکت نفتی عربستان , تصاویر فروش دختر ایزدی در عربستان , تصویری دردناک از فروش دختر زیبای ایزدی در عربستان

 

جنجال در آلمان بر سر فروش تانک به عربستان/دویچه وله: عربستان باید توانایی دفاع از خود در مقابل ایران را داشته باشد!

فرانس پرس نوشت: احزاب مخالف المان و حتی برخی از اعضای حزب های حاکم از تصمیم دولت برای فروش تانک به عربستان به شدت عصبانی هستند و می خواهند از صادرات این تانک ها به این کشور عربی جلوگیری کنند.

روزنامه "تاگس انسایگر" گزارش داده است که عربستان می خواهد حدود 200 تانک لئوپارد2 بخرد.

المان بیش از 20 سال است که چنین سلاح هایی به عربستان به دلیل نگرانی ها در مورد حقوق بشر و امنیت اسرائیل نمی فروشد.

بر اساس گزارش این روزنامه، آمریکا و اسرائیل پیش از تصمیم گیری آلمان درباره این معامله در شورای امنیت ملی این کشور از این تصمیم آگاه شده بودند و هیچ ابراز شک و تردیدی در این باره نکردند.

تا امروز، دولت این گزارش را رد کرده است و می گوید که چنین مسائلی با شورای امنیت ملی در میان گذاشته می شود، و انها در این موراد تصمیم می گیرند. اما به گزارش شبکه ARD آلمان، شورای امنیت ملی در این کشور با چنین تجارتی موافقت کرده و آلمان قرار است حدود 200 تانک لئوپارد به عربستان بفروشد. این تجارت می تواند به چالش بزرگی برای حکومت مرکل تبدیل شود.

تا امروز، دولت این گزارش را رد کرده است و می گوید که چنین مسائلی با شورای امنیت ملی در میان گذاشته می شود، و انها در این موراد تصمیم می گیرند.

کلایدیا روت رئیس حزب سبزها در پارلمان آلمان نیز فروش تانک به عربستان سعودی را نقض معیارها و قوانین مربوط به صادرات تسلیحات در کشور دانست و اظهار داشت: چنین اقدامی ساده لوحانه و غیر قانونی است.


براساس قوانین کشور ما صادرات سلاح به مناطق بحرانی و کشورهایی که حقوق بشر در این کشورها زیر پا گذاشته می شود ممنوع است. همه این شرایط در عربستان وجود دارد.

باربارا لوخ بیهلر از نمایندگان سبزها در پارلمان اروپا نیز درباره چنین اقدامی از سوی آلمان هشدار داد و گفت: برلین با این اقدام خود به عنوان یک کمک کننده به رژیم دیکتاتوری عربستان محسوب می شود، زیرا ما نمی توانیم به منطقه ای که درگیر آشوب و ناآرامی است سلاح بفرستیم.

رئیس کمیسیون کلیساهای کاتولیک در این باره گفت: سلاحهای آلمان نباید به مناطق بحرانی رفته و در اختیار حکومتهایی قرار گیرد که برای حقوق بشر ارزشی قائل نمی شوند.

پاستور رنک براهمس یکی از مأموران صلح کلیسای پروتستان در آلمان نیز اظهار داشت: اگر آلمان به یک دیکتاتور تانک بفروشد و این تانکها برای سرکوب انسانها استفاده شود ما نیز مسؤول این نقض حقوق بشر هستیم.

گرنوت ارلر، معاون رهبر حزب سوسیال دموکرات در پارلمان می گوید: فروش تانک به عربستان در حالی که این کشور نیروی نظامی به بحرین ارسال کرده است تا تظاهرات مسالمت امیز مردم در این کشور را سرکوب کند، به مانند یک سیلی به صورت جنبش های ازادی خواهانه در منطقه است.

دویچه وله در این رابطه با حمایت از اقدام دولت برای فروش این تانک ها به عربستان نوشت: عربستان نیاز دارد که این توانایی را داشته باشد تا از خود در مقابل ایران دفاع کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: با وجود این نگرانی که ایران ممکن است سلاح هسته ای تولید بکند!، تنها راه جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته ای در خاورمیانه کمک به عربستان است...../تحلیل:انتخاب


ویدیو : جنجال در آلمان بر سر فروش تانک به عربستان