جنجال تازه ای در راه است/ بهانه سازی تازه در موضوع هسته ای :   اخبار سیاست ...



تازه سازی کامپیوتر , جنجال تازه درباره همسر ترامپ , فکر تازه

 

اخبار سیاست خارجی - جنجال تازه ای در راه است/ بهانه سازی تازه در موضوع هسته ای

هنوز هواپیمای هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی سازمان در تهران فرود نیامده بود که خبری در شبکه های مجازی به رسانه های خارجی رسید. خبری که دستمایه رسانه های خبری فارسی زبان ضدانقلاب قرار گرفت.

 این فضا سازی رسانه ای تا آنجا پیش رفت که در پی وقوع انفجار در یک واحد تولید مواد منفجره در شرق تهران، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد مقامات کشورش به دقت این وضعیت را بررسی می‌کنند.


به گزارش خبرآنلاین، «برنادت میهان»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت کاخ سفید به دقت اوضاع در شرق تهران را دنبال می‌کند. به گزارش یونایتدپرس اینترنشنال، این مقام آمریکایی روز دوشنبه با ادعای اینکه واشنگتن از آنچه به گفته وی «انفجار در تأسیسات نظامی پارچین» است آگاهی دارد گفت کاخ سفید اوضاع را به دقت دنبال می‌کند.


خانم میهان این اظهارات را درباره آتش‌سوزی در یک کارگاه مواد محترقه در شرق تهران مطرح کرده است. گفته شده بر اثر این آتش سوزی دو نفر از کارکنان این کارگاه جان خود را از دست داده اند. اخبار ارسالی حاکی است آتش سوزی تنها در محدوده کارگاه بوده و بلافاصله بوسیله کارکنان آتش نشانی مهار شده است.


یک مقام مسئول وزارت دفاع در مصاحبه ای گفت این حادثه تنها بدلیل فعل و انفعالات شیمیایی مواد آتش زا رخ داده و جزء حوادث معمول ومرسوم در کارگاه های صنایع دفاع است. علی‌‌رغم این، رسانه های وابسته به غرب تلاش کردند این آتش سوزی را انفجاری در سایت پارچین جلوه دهند.


آمریکا یکی از کشورهای گروه 1+5 است که در حال مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است. این کشور هر از چندی ادعاهایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای تسلیحاتی در سایت پارچین مطرح کرده است.


خانم میهان گفت: «ما از گزارش‌های مربوط به انفجار در نزدیکی تأسیسات نظامی پارچین در این آگاه هستیم. همچنین آگاه هستیم که مقامات ایران گفته‌اند این حادثه، آتش‌سوزی در یک کارگاه تولید مواد بوده و در خلال آن دو نفر جانشان را از دست داده‌اند.»

پیش از این سازمان صنایع دفاع اعلام کرده است که یک کارگاره تولید مواد ناریه در شرق تهران دچار حریق شده و متاسفانه بر اثر این سانحه دو نفر از کارکنان این کارگاه جان خود را از دست داده‌اند. این آتش‌سوزی با تلاش ماموران آتش‌نشانی مهار شده است.

سناریویی برای تاثیر بر مذاکرات فنی هسته ای؟!
در ادامه گفت‌وگوهای فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس و برای بررسی دو موضوع از پنچ موضوع باقی مانده در مرحله سوم از همکاری‌ها معاون مدیرکل آژانس در راس هیاتی بامداد سه‌شنبه وارد تهران شد.

مرحله سوم از همکاری‌های ایران و آژانس در اردیبهشت ماه سال 93 و با توافق بر سر حل و فصل پنج گام دیگر تا سوم شهریور سال جاری (25 اوت) انجام شد، اما با توجه به برخی اختلاف‌نظرها بر سر نحوه بررسی چگونگی بررسی و ارایه پاسخ از سوی آژانس به همکاری ایران با تاخیر مواجه شد.

دو موضوع باقی‌مانده میان دو طرف که قرار است این هفته مورد بررسی قرار گیرد، شامل "تبادل اطلاعات با آژانس در رابطه با ادعاهای مطرح شده درباره مبادرت به انفجارهای قدرتمند، از جمله انجام آزمایش انفجار قدرتمند در مقیاس بزرگ در ایران" و "ارایه اطلاعات مربوطه مورد توافق و توضیحات مربوط به مطالعات صورت گرفته و یا مقالات منتشر شده در ایران در رابطه با ترابرد نوترون و مدل‌سازی‌ها و محاسبات مربوطه و استفاده ادعایی از آن‌ها در مواد فشرده" است.

رضا نجفی‏‏‏، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با اشاره به تاخیر صورت گرفته در ارایه اطلاعات دو موضوع فوق به ایسنا گفته بود که "تاخیر در اجرای دو اقدام که باید در چارچوب مرحله سوم از همکاری‌ها انجام می‌شد مربوط به آژانس هم هست، چرا که اولا هم ارزیابی EBW را دیر اعلام کرد و هم در جلسات فنی آژانس آمادگی لازم را نداشت."

این گفت‌وگوها دو روزه و صرفا برای بررسی دو موضوع مورد اشاره است.

با اتمام این مرحله از همکاری‌های ایران در چارچوب بیانیه تهران که آبان ماه 1392 میان علی‌اکبر صالحی و یوکیا آمانو در تهران امضا شد، ایران به 18 سوال و ابهام مورد ادعای آژانس پاسخ داده است.
اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین
 


ویدیو : جنجال تازه ای در راه است/ بهانه سازی تازه در موضوع هسته ای