جزییات تغییر صورتحساب مشترکان موبایل : سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ...


سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات تغییر صورتحساب مشترکان موبایل را پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تشریح کرد. خبرگزاری مهر: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جزئیات تغییر صورتحساب مشترکان موبایل را پس از اجرای مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تشریح کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با اجرای مصوبه 184 كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعمال تعرفه‌های جدید تلفن همراه از ابتدای اردیبهشت سال جاری، سوالات مختلفی درباره نحوه محاسبه تعرفه‌ها برای مشتركان تلفن همراه پیش آمده است. این اطلاعیه به منظور شفاف‌سازی ابعاد مختلف اجرای مصوبه كمیسیون و نحوه محاسبه تعرفه‌ها منتشر می‌شود.

در مصوبه 184 كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مكالمات تلفن‌همراه داخل شبكه‌ای برای سیم‌كارت‌های دائمی به صورت یكنواخت (flat) و بین 499 ریال و حداكثر 599 ریال تعیین شده است. در این مصوبه تعرفه شهری و بین‌شهری و هزینه جابجائی موجود كه برای مشتركان تلفن همراه شركت مخابرات ایران (همراه اول) اعمال می‌شد، حذف شد.

بر مبنای این مصوبه، شركت مخابرات ایران تعرفه یك دقیقه مكالمه درون شبكه‌ای تلفن‌همراه و همچنین تعرفه یك دقیقه مكالمه تلفن‌همراه به سمت شبكه تلفن ثابت مخابرات ایران را، برای سیم‌كارت‌های دائمی 570 ریال و برای سیم‌كارت‌های اعتباری 670 ریال تعیین كرد كه این تعرفه‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه برای مشتركان اعمال شده است.

شركت خدمات ارتباطی ایرانسل برغم ابلاغ مصوبه كمیسیون، تعرفه‌های خود را تغییر نداده و برای سیم‌كارت‌های دائمی تعرفه 499 ریال و برای سیم‌كارت‌های اعتباری تعرفه 620 ریال را برای مشتركان خود اعمال می‌كند.

در این مصوبه تعرفه پیامك بدون تغییر باقی مانده و تعرفه بین شبكه‌ای كماكان بدون تغییر و برای سیم‌كارت دائمی 625 ریال و برای سیم‌كارت اعتباری حداكثر 937 ریال است.

براین اساس با اجرای مصوبه كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای مشتركان همراه اول یكی از حالتهای زیر اتفاق می‌افتد:

۱- آن دسته از مشتركان همراه اول كه فقط مكالمه شهری داشته و جابجائی و مكالمه بین شبكه‌ای با سایر اپراتورها هم نداشته باشند، در صورتی كه دقایق مكالمه در یك دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان حداكثر 27 درصد افزایش یافته است.

۲- در بدترین حالت آن دسته از مشتركان همراه اول كه علاوه بر مكالمه شهری، مكالمه بین‌شهری و جابجائی هم داشته‌اند، در صورتی كه دقایق مكالمه در یك دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان كاهش چشمگیر تا 30 درصد هم داشته است.

​بر همین اساس در شرایط رقابتی مشتركان می‌توانند با مقایسه كیفیت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب كنند.


ویدیو : جزییات تغییر صورتحساب مشترکان موبایل