جزییات تازه از پرونده اختلاس در آلومینای جاجرم : محمدیاران با تشریح آخرین جزییات ...



حکم پرونده کیارستمی صادر شد جزییات , جزییات اختلاس 3300 میلیاردی در جزیره کیش , آخرین جزییات پرونده قتل خانواده پزشک تبریزی

محمدیاران با تشریح آخرین جزییات پرونده اختلاس و تضییع حقوق بیت المال 2 هزار میلیارد ریالی آلومینای جاجرم گفت: با اقدامات دستگاه قضایی استان مبلغ 210 میلیارد ریال از این وجوه به بیت المال بازگشته است.

«مسلم محمد یاران» در گفت‌وگو با میزان ارزش پرونده مجتمع آلومینای جاجرم را در تحقیقات و بررسی‌های اولیه در رابطه با اختلاس و تضییع حقوق بیت المال 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: دراین رابطه 14 نفر از عوامل اصلی پرونده دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: سه نفر از متهمان اصلی از جمله مدیرعامل و 2 تن از متهمان دیگر که نسبت فامیلی با وی دارند با قرار بازداشت موقت در زندان بسر می برند و دیگر متهمان با قرار وثیقه آزاد و دو متهم دیگر این پرونده فراری هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: با اقدامات دستگاه قضایی استان مبلغ 210 میلیارد ریال از این وجوه به بیت المال بازگشته است و بازپرس پرونده اقدام به شناسایی اموال و حساب های شخصی متهمان کرده است.

وی اتهامات مطرح شده دراین پرونده را اختلاس، تضییع حقوق بیت المال، ارتشاء، مداخله در معاملات دولتی و فروش اموال دولتی بدون دریافت ضمانت لازم و حیف و میل اموال دولتی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تحقیقات اولیه این پرونده به پایان رسیده و در مراحل نهایی تصمیم گیری در دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد است.

یاران همچنین گفت: پرونده تخلفات این واحد بزرگ صنعتی از پنج سال گذشته با انتصاب مدیریت -مدیرعامل بازداشتی - شروع شد و تا قبل از بازداشت نیز این تخلفات ادامه داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد با تکمیل پرونده تخلفات مالی مجتمع آلومینای جاجرم در استان خراسان شمالی متخلفان نیز طبق قانون مجازات شوند.

به گزارش میزان، مجتمع آلومینای جاجرم در خراسان شمالی تنها واحد تولید پودر آلومینا، به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور است که سالانه 250 هزار تن از نیاز پودر آلومینای سه شرکت بزرگ آلومینیوم کشور شامل هرمزال، المهدی و ایرالکو را تامین می کند. این واحد صنعتی در جنوب غربی استان خراسان شمالی در شهرستان جاجرم افتتاح شد که اواخر سال گذشته پس از حدود یک دهه از فعالیت این واحد صنعتی با پیگیری نیروهای اطلاعاتی و دستگاه های نظارتی، شماری از مدیران سابق این مجتمع به اتهام اختلاس و تضییع حقوق بیت المال دستگیر شدند.

اخبار سیاسی - میزان


ویدیو : جزییات تازه از پرونده اختلاس در آلومینای جاجرم