جزئیات قانون کاهش ساعت کاری خانمهای کارمند اعلام شد :   اخبار اجتماعی - جزئیات ...



ساعت کاری قانون کار , کاهش ساعت کاری بانوان , قانون کاهش ساعت کار زنان

 

اخبار اجتماعی - جزئیات قانون کاهش ساعت کاری خانمهای کارمند اعلام شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره کاهش جزئیات لایحه کاهش ساعت کاری بانوان شاغله با شرایط خاص خبرداد.

فاطمه آلیا درباره کاهش ساعت کاری زنان، گفت: لایحه کاهش ساعت کاری زنان در کارگروه مربوطه به تصویب رسیده است و در صحن کمیسیون نیز مطرح و چند تبصره آن برای تصویب باقی مانده ولی کلیات آن به تصویب رسیده است.

او ادامه داد:‌ در صورتی که این لایحه قانونی شود، با عنوان قانون کاهش ساعت کاری بانوان شاغله با شرایط خاص به دستگاه‌های دولتی و تحت پوشش تأمین اجتماعی ابلاغ می‌شود.

آلیا گفت: در حال حاضر ساعت کاری برای خانم‌ها 44 ساعت در هفته است که به 36 ساعت در هفته کاهش می‌یابد. در بخشی از این قانون آمده است، خانم‌هایی که فرزند زیر 7 سال و یا همسر بیمار و فرزند معلول دارند، می‌توانند از یک روز کاهش ساعت کاری استفاده و یا آن را در طول هفته تقسیم کنند که البته این اقدام به نظر مدیر مربوطه نیز بستگی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ‌با اجرای این قانون خانم‌ها می‌توانند در هفته یک روز در محل کار حضور نداشته باشند و یا در طول هفته ساعت کاری خود را کاهش دهند.

او گفت: در بخشی از قانون آمده است که برآورد مالی کاهش ساعت کاری بانوان برای بخش خصوصی و تامین اجتماعی توسط دولت تأمین شود.

آلیا گفت: در هفته جاری لایحه کاهش ساعت کاری بانوان با شرایط خاص در کمیسیون به تصویب می‌رسد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اجرای این طرح از حقوق و مزایای بانوان کم می‌کند، گفت: در گذشته قوانینی داشتیم که از حقوق بانوان در این طرح کم می‌کرد ولی در این لایحه حقوق و مزایای بانوان به موقع پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با شعار و پرچم حقوق زنان دارند حقوق آنها را پایمال می‌کنند، بلکه می‌توان با انعطاف در قوانین حضور زنان را در مشاغل فعال‌تر و بانشاط‌تر کرد.
اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو : جزئیات قانون کاهش ساعت کاری خانمهای کارمند اعلام شد