جرم دو سوم زندانیان کشور : سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: اعتیاد بیشترین حجم ...


سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: اعتیاد بیشترین حجم زندانیان را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که دو سوم زندانیان یا به جرم مواد مخدر و یا به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند. خبرگزاری ایسنا: فرمانده نیروی انتظامی از کشف 40 تن مواد مخدر توسط سگ‌های ناجا خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه مهمترین و پر چالش ترین معضل در کشور اعتیاد است، گفت: اعتیاد بیشترین حجم زندانیان را به خود اختصاص داده است به گونه‌ای که دو سوم زندانیان یا به جرم مواد مخدر و یا به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

وی اعتیاد و مواد مخدر را یکی از پرچالش‌ترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: مبارزه با این مساله جایگاه ویژه‌ای دارد و در شش سال اخیر اقدامات خوبی از جمله اصلاح قانون و توجه به امر درمان، پیشگیری، بازتوانی و مقابله صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جرم‌زدایی از اعتیاد بار زندان‌ها را کاهش داده است گفت: ناجا نیز در راستای مبارزه موثر با مواد مخدر اقدام به تقویت پلیس مبارزه با مواد مخدر و راه‌اندازی فرماندهی مرزبانی در سالهای اخیر کرده است که گام موثری در زمینه مبارزه با ورود مواد مخدر صورت گرفته است.

احمدی مقدم با بیان اینکه امروزه 80 درصد موادمخدر در مرزها و حاشیه مرز کشف می‌شود، گفت: سختی ورود مواد مخدر سبب شده است که شاهد افزایش پنج تا شش برابری قیمت مواد مخدر از جداره مرز افغانستان تا مقصد باشیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه تجربه نشان داده است که اگر مسئولان بر سه حوزه درمان، زندان و مرز سرمایه‌گذاری نکنند چرخه باطل گرفتن و آزاد کردن معتادان و قاچاقچیان ادامه می‌یابد، گفت: پلیس در این راستا اقدامات زیادی انجام داده است به گونه‌ای که با راه اندازی و توسعه مرکز اطلاعاتی و واحدهای سگ مواد یاب توانسته است گام مهمی در این راستا بردارد.

به گفته احمدی مقدم 40 تن از کشفیات مواد مخدر در سال جاری توسط سگ‌های موادیاب کشف شده است.

وی همچنین با اشاره به موفق بودن امر مبارزه گفت: یکی از اقدامات خوب در دو سال اخیر این بوده است که تعداد دستگیری ایرانیان در کشورهای دیگر سیر نزولی داشته است.


ویدیو : جرم دو سوم زندانیان کشور