جدیدترین اظهارات «ناصر تقوایی» : فیلم «کاغذ بی‌خط» ساخته‌ی ناصر تقوایی شامگاه ...


فیلم «کاغذ بی‌خط» ساخته‌ی ناصر تقوایی شامگاه ۱۵ اسفند ماه در جمع هنرمندان و خیرین به نفع زنان بی‌خانمان به نمایش درآمد. خبرگزاری ایسنا: فیلم «کاغذ بی‌خط» ساخته‌ی ناصر تقوایی شامگاه ۱۵ اسفند ماه در جمع هنرمندان و خیرین به نفع زنان بی‌خانمان به نمایش درآمد.

در این مراسم که به همت جمعیت خیریهٔ «طلوع بی‌نشانها» و با حضور هنرمندان سینما، تئاتر،اعضای تیم فوتبال «استقلال» و خیرین برگزار شد، ناصر تقوایی به سخنرانی پرداخت.

تقوایی در این مراسم درمیان تشویق علاقه‌مندانش به روی صحنه حاضر شد و بنا به مناسبت این مراسم درخصوص پدیدهٔ «اعتیاد» گفت:مواد مخدر صدمات زیادی هم به روح و جسم مردم ما، هم به سرمایه‌های ما وارد می‌کند؛ با این پدیده مبارزه هم شده اما تنها کاری که برای آن انجام نشده یک روانشناسی درست بوده و به همین دلیل هم روز به روز گسترده‌تر شده است.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه در دهه‌های پیش مواد مخدر سنتی در ایران تولید می‌شد،ادامه داد: در آن زمان ایران و ترکیه هر دو این مواد را تولید می‌کردند اما ترک‌ها آن را به عنوان یک محصول کشاورزی صادر می‌کردند اما مردم ما محصول تولیدی خود را خودشان مصرف می‌کردند، حال باید دید چه عوامل روحی و روانی در زندگی ایرانی‌ها وجود دارد که این مواد را مصرف کند؛ ما تا این نکته را جست و جو نکنیم، کار بیهوده‌ای انجام می‌دهیم.

ناصر تقوایی , بزرگداشت ناصر تقوایی , جدیدترین اظهارات

تقوایی در ادامهٔ سخنانش هزینه‌های مبارزه با مواد مخدر در مرزهای ایران را با هزینهٔ ارتش ژاپن مقایسه کرد و گفت: ما می خواهیم همه‌چیز را با جنگ و جدل و زور اصلاح کنیم نه با تربیت وآموزش؛ دلایل توسل به مواد مخدر در جامعه ما بسیار زیاد است و علاوه بر تربیت خانوادگی یک مراقبت و بسیج عمومی می طلبد.

کارگردان «نا‌خدا خورشید» در ادامه یادآور شد که اگر درصد اعتیاد بین ورزشکاران و هنرمندان حتی نسبت به گذشته بسیار کم است این به دلیل بالا بودن سطح آگاهی آنها و پی بردن به ارزشهای خویش است و گرنه برای توسل به دامن مواد مخدر بهانه زیاد است.

تقوایی در انتهای سخنانش با اظهار تأسف برای جوانانی که " چیزی برای جایگزین کردن ندارند" گفت: این مسأله را نمی‌شود صرفاً به عهدهٔ دولتها و مسئولان گذاشت بلکه کاری مستمر است که ملت ما باید طی چند نسل با آگاهی بخشی و آموزش به مبارزه با آن برود.

پس از سخنان ناصر تقوایی که فیلم خود را برای این اکران خیریه در اختیار قرار داده بود، تابلویی هنری که توسط بهبود یافتگان مرکز خیریهٔ «خانهٔ امید» ساخته شده بود به رسم قدردانی و به یادگار به این کارگردان اهدا شد.

در بخش دیگر این برنامه مراسم رخشان بنی اعتماد نیز آخرین جایزهٔ بین المللی خود را که برای فیلم «قصه‌ها» از جشنوارهٔ آسیا پاسیفیک دریافت کرده بود به مؤسسهٔ خیریهٔ طلوع بی‌نشانها اهدا کرد و گفت: زمانی که جوایز سینمایی‌ام را به موزه سینما سپردم یادداشتی در کنار آن نوشتم مبنی براینکه روزی جوایزم در یک حراج بین‌المللی به نفع زنان بی‌سرپناه فروخته شود؛ حالا هم آخرین جایزهٔ بین‌المللی‌ام را به «خانهٔ مهر» اهدا می‌کنم.

«خانهٔ مهر» نام مکانی است که توسط این جمعیت خیریه برای اسکان و بهبود زنان و کودکان بی‌خانمان ساخته خواهد شد.

همچنین در این مراسم گلریزانی برپا شد و هنرمندان، ورزشکاران و خیران مبالغی را برای برای ساخت و تجهیز این مرکز خیریه اهدا کردند.

مسعود رایگان، فریبا کوثری، لیلا بلوکات و امیر قلعه‌نویی از کسانی بودند که برای تبلیغ این امر پسندیده کمکهای خود را اعلام کردند.

در پایان مراسم و قبل از آغاز اکران فیلم نیز بهبودیافتگان این مرکز خیریه به همراه هنرمندان و ورزشکاران حاضر در سالن به روی صحنه رفتند و عکس یادگاری گرفتند.

رویا تیموریان، حسن فتحی، ابوالحسن داوودی، فردین خلعتبری، نازنین فراهانی، نوید محمدزاده، آزیتا موگویی، کامران تفتی و بازیکنان و کادر فنی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال از دیگر حاضران در این مراسم بودند.


ویدیو : جدیدترین اظهارات «ناصر تقوایی»