جداکردن احمدی‌نژاد از رحیمی شوخی‌است : عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات با ...



شوخی با احمدی نژاد , احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد

عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات با بیان اینکه عملکرد اصولگرایان مثل دیکته‌‌ای نوشته شده است٬ گفت: مردم این دیکته‌ها را غلط‌گیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که از نظر شما آیا جریان احمدی‌نژاد همچنان ظرفیت حضور در انتخابات مجلس دهم را دارد٬ گفت: اگر اصولگرایان سرنوشت خود را به احمدی‌نژاد پیوند بزنند، بزرگ‌ترین اشتباه تاریخی خود را انجام دادند. احمدی‌نژاد با کدام کارنامه قرار است دوباره با این مردم مواجه شود.

احمدی‌نژاد در ۸ سال چه گلی به سر ملت زده که امروز بخواهند از طریق مجلس٬ او را وارد عرصه کند
عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات ادامه داد: با اینکه دوسال از پایان عمر دولت احمدی‌نژاد گذشته٬ اما هر روز حاشیه یکی از اطرافیان او مطرح می‌شود. بالاخره دولتی که تورم را افزایش و فقر را گسترش داده است. در حوزه سیاست خارجی توفیقی نداشته و در حوزه سیاست داخلی هم دستاوردی نداشته٬ قرار است برای مردم از کدام خدمات خود تبلیغ کند. وی ادامه داد: احمدی‌نژاد در دوره ۸ ساله ریاست جمهوری خود٬ چه گلی به سر این ملت زده که مردم امروز بخواهند از طریق مجلس٬ جریان او را وارد عرصه کند.


اصولگرایان اگر دوباره دست به دامان احمدی‌نژاد شوند، بزرگترین خطای تاریخی خود را مرتکب شده‌اند
موسوی لاری با بیان اینکه اصولگرایان اگر دوباره دست به دامان احمدی‌نژاد شوند، بزرگترین خطای تاریخی خود را مرتکب شده‌اند٬ تصریح کرد: احمدی‌نژاد حزب و تشکیلاتی ندارد، اینکه آیا احمدی‌نژاد اصولگرایان را پشت سر خود کشیده یا اصولگرایان او را احمدی‌نژاد کرده‌اند، موردی است که باید در جای خود بحث شود.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: یک عده در دولت احمدی‌نژاد در سطوح مختلف مدیریتی بودند. اگر آنها احساس می‌کنند، می‌توانند با مردم حرف بزنند، یعنی سر به زیر نیستند و فکر می‌کنند همچنان سرشان بالا است. این افراد می‌توانند در کنار دیگران برای انتخابات٬ خود را عرضه کنند، از طرف دیگر مردم هم داوری می‌کنند یک استاندار، وزیر، معاون وزیر و هر فردی که در دولت احمدی‌نژاد سمتی داشته٬ اگر کارنامه قابل ارئه‌ای دارد، آن را به مردم عرضه کند.

عملکرد اصولگرایان دیکته‌‌ای نوشته شده است
عضو شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات با ذکر این نکته که زمانی که اصولگرایان شعار می‌دانند، اگر ما روی کار بیاییم چنان کار را می‌کنیم، تمام شده٬ چون آنها هشت سال روی کار بودند٬ تاکید کرد: قاعدتا اگر در انتخاباتی حاضر شوند از آنها سوال می‌کنند کارنامه شما چگونه است. عملکرد اصولگرایان مثل دیکته‌ای است که دیگر نوشته شده است. مردم این دیکته‌ها را غلط‌گیری می‌کنند، اگر دیکته‌ای باشد که نمره قبولی نیاورد، قطعا مردم به آن‌ها رای نخواهند داد.

اصولگرایان نمی‌توانند همیشه روی ریل حذف رقیب سوار شوند
موسوی لاری در مورد رفتار جریان اصولگرا با اشاره به این نکته که فکر می‌کنم اصولگرایان باید در مشی خود روی دو مساله تجدیدنظر کنند٬ در توضیح این مسائل گفت: اول اینکه همیشه نمی‌توان روی ریل حذف رقیب سوار شد، آنها باید بدانند زمانی هم باید تنها برای اثبات خودشان کار کنند؛ دوم اینکه برگ برنده‌ای که برخی از اصولگرایان فکر می‌کنند در اختیار تیم احمدی‌نژاد است، دیگر وجود خارجی ندارد. اگر فکر می‌کند این طور نیست، می‌توانند یک بار دیگر هم این ریسک را بپذیرند.

وزیر کشور دولت اصلاحات همچنین در مورد مفاسد به وقوع پیوسته در دولت قبل گفت: متاسفانه یا خوشبختانه مسائل مهمی در این مدت مشخص شد. فرافکنی‌های احمدی‌نژاد هم در این زمینه بی‌تاثیر است، مثلا در مورد معاون اول دولت قبل؛ بالاخره رحیمی در دوره حاکمیت اصولگرایان رئیس دیوان محاسبات شده است. همانطور هم که رحیمی در نامه خود اشاره کرد او و احمدی‌نژاد از زمان استانداری رحیمی در کردستان با یکدیگر رفاقت داشتند. بنابراین قبل از معاون اولی دولت احمدی‌نژاد هم، با دولت او همکاری داشته است.

جدا کردن مسئله احمدی‌نژاد با رحیمی شوخی با تاریخ است
وی افزود: انتقاد‌ها اساسا مربوط به این نیست که رحیمی و اقدامات او به کدام دولت مربوط می‌شود. در مورد فردی مثل رحیمی با این مشخصات همه مسئولان ذیصلاح به احمدی‌نژاد اعلام کردند که معاون اولی او به مصلحت نیست، اما احمدی‌نژاد به دلیل پیوندهای رفاقتی یا منافع مشترکی که داشتند، او را در این سمت قرار داد و طول مدتی که این پرونده مطرح بود هم احمدی‌نژاد حاضر نشد از مواضع خود دست بردارد، به گونه‌ای که از برخی رسانه‌ها مطلع شدم که گویا احمدی‌نژاد گفته اگر ثابت شود، رحیمی حتی یک ریال هم برداشته من به تلویزیون می‌روم از همه عذرخواهی می‌کنم. اکنون که دادگاه نظر خود را اعلام کرده٬ احمدی‌نژاد به جای طلبکار بودن٬ باید بیاید از مردم عذرخواهی کند. اینکه احمدی‌نژاد نامه بنویسد و خود را از مساله رحیمی جدا کند، شوخی با تاریخ است که هیچ فردی هم آن را جدی نمی‌گیرد.

فضای همدلی داخلی برای دفاع از دغدغه‌های نظام
موسوی لاری ادامه داد: هم اکنون ما در عرصه بین‌المللی دغدغه‌های جدی داریم و باید با وفاق و اجماع جدی این مسائل را پیش ببریم. قاعدتا بزرگان نظام که می‌خواهند در صحنه‌های بین‌المللی از کشور دفاع کنند. باید در داخل یک فضای همدلی و هماهنگی بوجود بیاورند. یکی از محورهای همدلی و وفاق در عرصه بین‌المللی٬ حل مشکلات داخلی است که یکی از آن‌ها رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی است٬ البته مسائل بیشتری هم وجود دارد.

مطهری نیازی ندارد گروه خاصی از او حمایت کند
وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه با اشاره به برخی اتفاقات و تهدیدهایی که نسبت به علی مطهری اعلام می‌شود٬ گفت: اول در مورد آن رفتار مجلس باید بگویم؛ یک فرصت یکساله زمان لازم است٬ که نمایندگانی که آن روز با مطهری چنین رفتاری را داشتند٬ بررسی کنند و ببینند مردم این کار آنها را پسندیده‌اند یا خیر. این مساله شاید تاحد کمی بتواند در مورد برخی برای انتخابات آینده تکلیف را روشن کند٬ ملت آگاه ما می‌خواهند نمایندگانشان تحمل شنیدن سخن مخالف را هم داشته باشند٬ چرا که معتقدیم همین رفتار نمایندگان در حادثه‌ای که در شیراز برای مطهری رخ داد بی‌تاثیر نبود؛ حادثه‌ای که موجب وهن نظام و مدیریت اجرایی کشور شد که امیدوارم تدبیر مدیران ارشد دولت آن را جبران کند.

وی تصریح کرد: به نظر من مطهری در جامعه برای خود جایگاهی با اراده خود و ظرفیت و تربیت خانوادگی‌اش ایجاد کرده و تلقی من این است مطهری که در اردوگاه اصولگرایی تعریف می‌شود و سخن اصلاح‌طلبانه می‌زند در مواجهه مردم مشاهده خواهد کرد که مردم این رفتار را می‌پسندند و نیازی ندارند که گروهی از او حمایت کند.

مصباح‌یزدی منادی وحدت نیست
وزیر کشور دولت اصلاحات در خصوص جریان وحدت اصولگرایی افزود: اصولگرایان به فردی نیاز دارند که آنها را جمع کند منادی وحدت باشد٬ نه تنها تجربه به من این را ثابت کرده٬ بلکه تاکنون نیز از هیچ کسی نشنیده‌ام که آقای مصباح‌یزدی منادی وحدت باشد. او همیشه گفته آنچه من می‌گویم حق است و گفته‌های دیگران باطل است. کسی که خود را حق و دیگران را باطل می‌داند٬ نمی‌تواند مرجع وحدت باشد.

 

 اخبار  سیاسی  -  ایلنا 


ویدیو : جداکردن احمدی‌نژاد از رحیمی شوخی‌است