جدال در اینستاگرام : جدال اینستاگرامی کوچک‌زاده و مطهری به راند سوم رسیده و ...



اینستاگرام , افزایش فالوور اینستاگرام , دانلود اینستاگرام

جدال اینستاگرامی کوچک‌زاده و مطهری به راند سوم رسیده و روز گذشته نماینده تندرو تهران در اینستاگرامش پرده از «پس‌کله‌ای» که در دوران دبیرستان به علی مطهری زده بود، برداشت و پاسخ‌های مطهری را برای التیام آن ماجرا دانست! مهدی کوچک‌زاده، این‌روزها از اینستاگرام به‌عنوان رسانه خود استفاده می‌کند.

او نیز مانند بسیاری از اصولگرایان، پیش از این از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر استفاده نمی‌کرد و حالا به نظر می‌رسد با استفاده از اینستاگرام قصد پرکردن خلأ حضور خود در فضای مجازی را دارد؛ ایده‌ای که در همین هفته‌های اخیر، توانسته نتیجه دهد و حالا صفحه اینستاگرام کوچک‌زاده، یکی از خبرسازهای هفته‌های اخیر نام گرفته است.

 

او اولین‌بار پس از ماجرای بحث با ظریف در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس، از طریق اینستاگرام به بیان روایت خود از ماجرا پرداخت و توضیحات او با پاسخ پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، در اینستاگرام مواجه شد. حالا کوچک‌زاده بار دیگر و این‌بار در جریان دیدار اعضای پارلمان اتحادیه اروپا با رئیس مجلس، از صفحه اینستاگرام خود به‌عنوان تریبونی برای اعلام انتقادش استفاده کرد.


درخواست اینستاگرامی کوچک‌زاده
برای پاسخ‌گویی مطهری
ماجرا از آنجا آغاز شد که کوچک‌زاده در پست خود درباره پوشش «ماریچه اسخاکه»، نماینده هلندی پارلمان اروپا، در زمان دیدار با لاریجانی نوشت: «آیا نماینده پارلمان اروپا این‌قدر بی‌تمدن و بی‌فرهنگ است که فرق بین لباس ملاقات رسمی با لباس خواب یا لباس میهمانی شب را نمی‌داند؟»

 

کوچک‌زاده البته به همین حد هم اکتفا نکرد و در ادامه انتقاد اینستاگرامی خود، انتقاداتی را متوجه نمایندگان حاضر در مراسم دیدار با هیأت اروپایی و علی لاریجانی کرد و همین‌طور از کاظم جلالی به‌عنوان دعوت‌کننده این هیأت نیز انتقاد کرده بود. او در این‌باره نوشته بود: «آیا عدم انجام ملاقات با این خانم و با این پوشش که مناسب پارتی و رقص شبانه است آن‌هم از طرف رئیس مجلس که هم آیت‌الله‌زاده است و هم داماد آیت‌الله شهید مطهری است و از همه بالاتر رئیس مجلس جمهوری اسلامی است آن‌هم در حضور علاءالدین بروجردی که رئیس کمیسیون امنیت ملی است و او هم، هم آیت‌الله‌زاده است و هم داماد آیت‌الله است منافع ملی را به خطر می‌انداخت؟»

 

او در ادامه پست خود نوشته بود: «آیا آقای جلالی از توهین و ریشخند این خانم به مسئولان طراز اول نظام و مهم‌تر از آن ارزش‌های انسانی و اسلامی مطلع است؟ و برای جلوگیری از ادامه این لاابالی‌گری در عدم‌رعایت شئونات ملاقات رسمی با مسئولان نظام چه هماهنگی‌هایی انجام داده‌اند؟» اما آنچه این پست کوچک‌زاده را بااهمیت کرد، جمله‌ای بود که او در پایان مطلب خود آورده بود: «دوست دارم به این سؤالات علی مطهری پاسخ دهد اگر گفتید چرا؟» کوچک‌زاده با این جمله، دور جدیدی از مجادلات مسبوق‌به‌سابقه خود و علی مطهری را کلید زد و مطهری نیز بلافاصله، این درخواست او را پاسخ داد.


پاسخ‌ها و طعنه‌های مطهری
 یک روز بعد از انتشار پست کوچک‌زاده، علی مطهری  در اینستاگرام خود، خطاب به کوچک‌زاده نوشت: «آن‌طور که من تحقیق کردم، خانم موردنظر در ملاقات هیأت با آقای بروجردی روسری داشته و در نتیجه، آن قسمت‌هایی از بدن او که در ملاقات بعدی آشکار است، پوشیده بوده است. بعد از این جلسه به سرویس بهداشتی می‌رود و هنگام خروج، روسری نداشته و کلاه‌مانندی برسر داشته است. افراد تشریفات باید به او تذکر می‌داده‌اند که این کار را نکرده‌اند. اینکه کار این خانم خصوصا با توجه به اینکه اساسا لباس او هم مناسب جلسه ملاقات رسمی نبوده و ساک و کیفی هم بر دوش و دست دارد، عمدی بوده یا سهوی، روشن نیست ولی به‌هرحال لازم است مسئولان سیاست خارجی کشور تذکر لازم را به هیأت مذکور بدهند». اما ادامه مطلبی که مطهری نوشته بود، طعنه‌ها و نقدهایی را نیز متوجه خود کوچک‌زاده می‌کرد.

 

او نوشته بود: «آقای لاریجانی، رئیس مجلس، در مقابل عمل انجام‌شده قرار گرفته و بعد از جلسه هم مسئولان مربوطه را توبیخ کرده است. اینکه می‌فرمایید باید جلسه را ترک می‌کردند، ‌با توجه به تبعات سیاسی آن درست به نظر نمی‌رسد. اصولا ایشان نسبت به مسائل مربوط به عفاف حساس است والا داماد ما نمی‌شد! اگر انتظار دارید که در بازگشت به منزل، از طرف همشیره با کفگیر و لنگه‌کفش مورد استقبال قرار گیرند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد... همان‌طور که گفتم، این توجه و حساسیت شما قابل ستایش است، اما این توجهات و حساسیت‌ها را در زمان دولت پیشین نداشتید یا بسیار کم داشتید. در آن دولت، مشابه این اتفاق و بدتر از آن رخ داد یا مکتب ایران و بازگشت به ایران باستان را ترویج می‌کردند و امثال شما سکوت می‌کردید ولی امروز به حق انتقاد می‌کنید. این سیره دوگانه و یک‌بام‌ودوهوا قابل توجیه نیست».


دفاع کوچک‌زاده با چاشنی خاطرات مدرسه
بیان این جملات کافی بود تا مهدی کوچک‌زاده بار دیگر موبایل به دست بگیرد و پستی جدید در اینستاگرام خود منتشر کند؛ پستی که یادآور درگیری‌های این دو نماینده در مجلس هشتم بود. کوچک‌زاده روز گذشته در پاسخ به علی مطهری، پستی مفصل را در اینستاگرامش منتشر کرد که در ابتدای آن آمده بود: «ایشان پاسخی منتشر نموده‌اند که متأسفانه مثل بسیاری از مکتوبات گذشته‌شان راست و دروغ و لودگی را درهم آمیخته تا هم کینه پس‌کله‌ای خورده در چهل‌وچند سال قبل در دبیرستان علوی را التیام بخشد و هم خوراک مناسبی برای شارلاتانیسم رسانه‌ای فراهم کرده باشد تا تمجیدش کنند و آرای بوالهوسان را در انتخابات آتی برایش فراهم نمایند».

 

کوچک‌زاده به همراه این پست، تصویری از مطهری در صحن مجلس منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: «مطهری، راست، دروغ، لودگی(١)» درج عدد یک بعد از تیتر انتخابی کوچک‌زاده، نشان از ادامه‌داربودن این جدال دارد. او در متن دیروز خود، به برخی از مسائل مورد اشاره در پست مطهری پاسخ داده بود. از جمله اینکه: «آقای مطهری در بند سوم مکتوب خود به داستان‌سرایی در مورد چگونگی تعویض روسری نماینده بی‌فرهنگ پارلمان هلند با یک کلاه در دستشویی!!! و چگونگی مکشوف‌شدن بخشی از بدن وی پرداخته‌اند و درعین‌حال نامناسب‌بودن اصل لباس وی را نیز مورد اشاره قرار داده‌اند،

 

از آنجا که نگاه من در سؤالات مطرح‌شده در ارتباط با مسئله شرعی و احکام دینی (که اصلا مورد قبول نماینده غیرمسلمان هلند نیست و متأسفانه در جامعه خودمان شاهد وضعیتی به‌مراتب اسفبارتر در این زمینه هستیم) نبوده و صرفا از بعد عدم رعایت عمدی آداب و رفتار انسانی و البته اسلامی و رفتار اهانت‌آمیز به مسئله اشاره کرده و خواستار حفظ عزت و وقار مسئولان و به‌تبع آن ملت شده‌ام، به‌نوعی تحریف نظر من را مرتکب شده‌اند. بدیهی است من ضمن اعتقاد قطعی به حجاب برای مسلمانان به‌هیچ‌وجه نماینده غیرمسلمان و البته بی‌فرهنگ هلند را ملزم به رعایت حجاب نمی‌دانم، اما عدم‌رعایت حجاب با دهن‌کجی و ریشخند، زمین تا آسمان تفاوت دارد».


او همچنین در پاسخ به طعنه مطهری نوشته: «آقای مطهری در این بند اظهاراتشان علیرغم بسیار جدی‌بودن مسئله، به سمت لودگی هم لغزیده‌اند آنجا که مسائل مربوط به رفتار بانوی محترمی را که همشیره ایشان هستند و همسر رئیس مجلس در قالب انتظارات من و البته به صورت طنزآلود مطرح ساخته‌اند و حرف از کفگیر و لنگه کفش به میان آورده‌اند!

 

که حاصلی جز لوث‌کردن کل مکتوبشان ندارد». بخش پایانی پست دیروز کوچک‌زاده هم پاسخ‌های او به انتقاد مطهری درباره سکوت در دولت قبل بود. کوچک‌زاده در این‌باره نوشت: «اگر منظورتان رفتار آقای احمدی‌نژاد در برابر مادر پیر و دل‌شکسته مرحوم چاوز، رئیس‌جمهور انقلابی ونزوئلاست، باید عرض کنم به فرض صحت ادعاها در این مورد من کار آقای احمدی‌نژاد را کاملا منطبق بر رفتار انسانی و احترام‌آمیز و مورد قبول مردم مسلمان ایران می‌دانم.

 

گرچه لازم است در مواقع غلیان احساسات انسانی تلاش شود ضوابط و احکام شرع مدنظر مؤمن باشد». کوچک‌زاده حتی دامنه این نگاه روشن خود را، فراتر از مورد محمود احمدی‌نژاد برده و در پایان بدون نام‌بردن از رئیس‌جمهور دوران اصلاحات آورده: «لازم است بدانید من حتی رفتار آن آقایی که امروز به دلیل غرورش حاضر نیست توبه کند و از سردمداری فتنه‌گران خود را جدا کرده و به آغوش خیرخواهانش بازگردد را در زمانی که گفته شد در ایتالیا با خانمی دست داده است مورد سرزنش قرار ندادم و آن رفتار را نیز به فرض صحت ادعاها علیرغم غیرمنطبق‌بودن با احکام شرع موجب تحقیر ملت ایران نمی‌دانم».


خاطرات حاشیه‌ساز دبیرستان علوی
اما ادامه‌یافتن این مجادله پینگ‌پنگی در اینستاگرام که با توجه به پست اخیر کوچک‌زاده، به نظر می‌رسد باید منتظر پرده‌های بعدی آن باشیم، بار دیگر خاطره مشاجرات این دو در مجلس قبل را زنده کرد، مشاجراتی که این‌بار کوچک‌زاده آن را به دوران دبیرستان علوی و «پس‌کله‌ای»زدن به مطهری ربط داده تا خاطره‌ای که مطهری در مجلس هشتم درباره دوران دبیرستان از کوچک‌زاده نقل کرده بود، جبران شود.

 

ماجرا از این قرار بود که تیرماه ٨٩ در بحبوحه تجمع سازمان‌یافته مقابل مجلس و سردادن شعار علیه لاریجانی به دلیل تصویب قانونی به‌نفع دانشگاه آزاد، صحن مجلس نیز شاهد برخورد فیزیکی این دو نماینده بود. علی مطهری در توضیح ماجرای آن روز هم یادداشتی منتشر کرد که در آن آمده بود: «... خودبه‌خود و بدون اینکه از قبل طراحی کرده باشم، نام ایشان بر زبانم جاری شد و از آنجا که ما دو، سه‌سالی در دبیرستان علوی همکلاس بودیم و در آن زمان نام خانوادگی ایشان کوچکف بود و ایشان را به این نام صدا می‌زدیم، طبق عادت مألوف، در ادامه سخنم گفتم «افرادی مانند آقای کوچکف» و طبعا مجبور شدم توضیح کوتاهی راجع به نام ایشان بدهم. در اینجا آقای کوچک‌زاده جاسوزنی فلزی حاوی سوزن و گیره را محکم به طرف من پرتاب کرد که به پشت مانیتور میز این بنده اصابت کرد به‌طوری‌که یک لحظه احساس کردم مانیتور شکست که اگر به صورت اینجانب اصابت می‌کرد معلوم نبود چه بلایی بر سر من می‌آمد.

 

من اعتنا نکردم و به حرف خود ادامه دادم، اما ایشان از جای خود بلند شد و به‌سوی من آمد، گویی که قصد جان مرا دارد و حرف‌هایی زد که یادم نیست چه گفت. در اینجا ظاهرا من چند کلمه‌ای گفته بودم که خارج از ادب بود و البته در مجلس شنیده نشد و فقط کسانی که از رادیو گوش می‌دادند، شنیدند و محتوای آن «بنشین» و «ساکت باش» و کلمه دیگری بود که معنی آن را نمی‌دانم و جالب است که برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها فقط به همان چند کلمه پرداخته بودند. حتی وقتی یکی از دوستان که از رادیو گوش کرده بود به من گفت چنین کلماتی گفتی، گفتم اصلا یادم نیست و اگر گفتم در یک شرایط غیرعادی بوده است». واژه‌های معادل «بنشین» و «ساکت باش» و لفظ بدی که مطهری آن روز خطاب به کوچک‌زاده گفته بود و از رادیو پخش شده بود و در فایل‌های صوتی موجود از جلسه آن روز در سایت‌هایی نظیر رجانیوز منتشر شد، اینها بود: «خفه شو، بتمرگ و...!» حالا باید دید پس از پیش‌کشیدن «پس‌کله‌ای» دوران دبیرستان علوی از سوی کوچک‌زاده، باید منتظر رونمایی از خاطرات دیگر دوران مدرسه این دو نماینده تهران باشیم. 

 

 اخبار  سیاسی  - شرق 

 


ویدیو : جدال در اینستاگرام