جایگزینی مواد طبیعی تمیز‌كننده با مواد شیمیایی : تمیزكردن خانه با جوهر نمك ...


تمیزكردن خانه با جوهر نمك و وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند.

فروش مواد شیمیایی , رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی , مشکلات غده تیرویید با مواد شیمیایی خانگی

پادشا:  تمیزكردن خانه با جوهر نمك و وایتكس و مایعات مختلف ضدعفونی‌كننده كار سختی نیست اما این مواد ممكن است به شما و اعضای دیگر خانواده آسیب برساند. به‌خصوص در آشپزخانه بهتر است از موادشیمیایی استفاده نكنید چون كافی است كمی از این مواد شیمیایی روی ظروف یا سطوح آشپزخانه بماند تا باعث مسمومیت اعضای خانواده شود به‌خصوص بچه‌های كوچك كه هر چیزی را به دهان می‌برند و ممكن است با استفاده از این مواد آنها آسیب زیادی ببینند.  در این شماره همه‌چیز درباره تمیزكردن آشپزخانه با مواد طبیعی را یاد می‌گیرید.



   فر، گاز و هود

  جوش شیرین: در یك قابلمه 3 لیتر آب را با نصف فنجان جوش‌شیرین مخلوط كنید و بگذارید روی گاز بجوشد. چربی‌های روی هود با جوش‌شیرین بخار شده نرم می‌شوند و بعد بلافاصله می‌توانید به‌راحتی آن را با دستمال تمیز كنید.

  صابون مایع: این ماده طبیعی نیست اما ضرر آن از مواد شیمیایی دیگر بسیار كمتر است. برای استفاده از آن به اندازه یك قاشق صابون مایع را در یك‌فنجان آب داغ حل كنید. با این محلول می‌توانید چربی‌های جمع شده روی كف اجاق، بست‌های فلزی اجاق و بخش‌های مختلف هود را به‌راحتی تمیز كنید.

  نمك: اگر روی اجاق گازتان چربی ریخته، همان لحظه روی آن كمی نمك بریزید. نمك چربی را به‌خود می‌گیرد و نمی‌گذارد روی گاز بسوزد و خشك شود. می‌توانید بعد از اینكه كار آشپزی تمام شد، به‌راحتی با یك دستمال چربی را بردارید.



  پیشخوان چوبی

  نمك: برای تمیزكردن سریع می‌توانید از نمك استفاده كنید. اگر بعد از كشیدن غذا لكه چربی روی پیشخوان ریخت، روی آن نمك بپاشید. یك ساعت صبر كنید و بعد نمك را با دستمال جمع كنید. چربی كاملا از بین خواهد رفت و نیاز به هیچ شوینده دیگری نخواهید داشت.

  الكل: الكل سطح چوبی را خراب نخواهد كرد.
 هرچند وقت یك‌بار كمی الكل روی پنبه بریزید و با آن سطح را كاملا ضدعفونی و تمیز كنید. با این روش می‌توانید بدون نگرانی روی پیشخوان غذا بخورید.



   ماشین ظرفشویی

  لیمو ترش: اگر ماشین ظرفشویی شما بو گرفته یك لیموترش را نصف كنید و آن را به همه جای ماشین ظرفشویی بمالید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد دیواره‌های ماشین ظرفشویی را با یك دستمال مرطوب پاك كنید.

  سركه: ماشین ظرفشویی بعد از مدتی آلوده می‌شود. برای ضدعفونی كردن آن می‌توانید نصف لیوان سركه را در مخزن دستگاه بریزید یا می‌توانید یك كاسه پر از سركه را كف دستگاه بگذارید و صبر كنید كه یك بار ماشین بدون ظرف كار كند كه این كار باعث می‌شود بوی بد ماشین از بین برود.



   پیشخوان و كابینت‌ها

  لیموترش و جوش‌شیرین: یك لیمو ترش را نصف كنید و روی آن جوش‌شیرین بریزید بعد آن را روی كانتر بمالید سپس با یك دستمال خیس تمیز كرده و خشك كنید. یادتان باشد این روش را برای سطوح استیل یا مرمر استفاده نكنید چون آنها را كدر می‌كند. برای این دو سطح می‌توانید از روشی كه در پایین ذكر شده، استفاده كنید.

 صابون مایع: چند قطره صابون مایع را در یك كاسه پر از آب گرم بریزید و با یك اسكاچ نرم روی سطح مرمر و با یك اسفنج روی استیل بكشید. این روش طبیعی نیست اما بسیار كم‌خطرتر از استفاده از موادشیمیایی قوی است و مطمئنا سطوح شما را خراب نمی‌كند.



   سینك و چاه ظرفشویی

  لیموترش: برای ضدعفونی كردن، یك لیمو را در چاه بچكانید و بعد از نیم ساعت با كتری آب داغ را در چاه بریزید.

  سركه: بعد از اینكه سینك را كاملا شستید، كمی سركه روی آن اسپری كنید و نیم ساعت صبر كنید. بعد سینك را با آب سرد بشویید. كاملا تمیز خواهد شد.



   شیرآلات استیل

  روغن خوراكی: برای درخشندگی بیشتر شیرآلات، كمی روغن روی پارچه بریزید و با آن شیرآلات را ماساژ دهید. كدری شیرآلات از بین می‌رود و درخشندگی آنها باز خواهد گشت.

  نوشابه: كمی نوشابه روی پارچه بریزید و آن را روی شیرآلات بكشید. حالا می‌توانید با آب، شیر را بشویید و از درخشندگی آن لذت ببرید.


ویدیو : جایگزینی مواد طبیعی تمیز‌كننده با مواد شیمیایی