جایزه جدید به جشنواره فیلم فجر اضافه شد :        در بخش فیلمهای اول و ویدئویی ...



 

جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن , عکس های جدید بازیگران در جشنواره فیلم فجر , جایزه های جشنواره فیلم فجر 94

 

 

 در بخش فیلمهای اول و ویدئویی جشنواره فیلم فجر؛ ۸ جایزه به عنوان بهترین دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین دستاورد هنری یا فنی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد اضافه شده است.

به دنیال جذف سه بخش فیلم كوتاه، مستند و انیمیشن از جشنواره فیلم فجر، فرم شرکت و مقررات بیست ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر كه در آن عنوان ۸ جایزه جدید به چشم می خورد، منتشر شد.

به گزارش ستتاد اطلاع رسانی موسسه امور جشنواره های فیلم، مقررات بیست ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در سه بخش کلی مسابقه سینمای ایران، مسابقه بین الملل و مسابقه مواد تبلیغاتی به همراه فرم شرکت در جشنواره منتشر شد.

در مسابقه سینمای ایران جشنواره، فیلم های سینمایی که تا بهمن ماه ۱۳۸۹ و همچنین در دوره های گذشته جشنواره به نمایش در نیامده اند؛ می توانند متقاضی شرکت در این بخش باشند.

برپایه این خبر، در این بخش ۱۷ جایزه شامل سیمرغ زرین جایزه ویژه سینمای ایران به بهترین فیلم با نگاه ملی، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم به تهیه کننده، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین بهترین تدوین، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری، سیمرغ بلورین صداگذاری، سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس، سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه و سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی در مراسم اختتامیه جشنواره در روز ۲۶ بهمن ماه اهداء خواهد شد.

بخش مرور سینمای ایران(خارج از مسابقه) نیز شامل آثاری می شود که به لحاظ محدودیت های مربوط به تعداد فیلم های بخش مسابقه موفق به حضور در بخش رقابتی نشده اند و یا به دلیل عضویت یکی از سازندگان فیلم در هیئت داوری امکان نمایش در بخش مسابقه را ندارند و در نهایت، سازنده فیلم خواستار نمایش اثرش در این بخش شده باشد.

در بخش مسابقه فیلم های اول (نگاه نو) نیز علاوه بر اهدای دو سیمرغ بلورین در بخش های بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، امسال ۴ دیپلم افتخار قطعی به این بخش اضافه شده است که شامل دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، بهترین دستاورد هنری یا فنی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد خواهد بود.

در بخش مسابقه آثار ویدئویی(ویدئو سینما) نیز آثاری ویدئویی بلندی که در ۲ سال گذشته نمایش عمومی نداشته اند، در دوره های قبلی جشنواره فجر اكران نشده و یا از صداوسیما پخش نشده باشند، می توانند شرکت کنند که همچون سال های قبل، دو سیمرغ در بخش های بهترین کارگردانی، و بهترین اثر ویدئویی بلند اهدا خواهد شد، ضمن این که در این بخش نیز امسال برای اولین بار ۴ دیپلم افتخار در بخش های بهترین فیلمنامه، بهترین دستاورد هنری یا فنی، بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد اهدا می شود.... / خبرگزارى ایلنا 


ویدیو : جایزه جدید به جشنواره فیلم فجر اضافه شد