جان کری: در مورد نقش کنگره در مذاکرات با ایران به توافق رسیدیم : ما به توانایی ...



شعر در مورد ایران , تحقیق در مورد فرهنگ بومی ایران , سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای

ما به توانایی رئیس جمهور برای مذاکره درباره یک توافق و تبدیل آن به توافقی که ظرفیت امن کردن بیشتر جهان را داشته باشد، اطمینان داریم

در پی تصویب قانونی در کمیسیونی در کنگره آمریکا که به نمایندگان حق نظارت بر توافق هسته‌ای با ایران را می دهد ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به توانایی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مذاکره در خصوص توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران «اطمینان» دارد.

 جان کری در بدو ورود به لوبک (شمال آلمان) برای دیدار با همتایان خود در گروه هفت به خبرنگاران گفت: «دیروز توافقی در واشنگتن در مورد نقش کنگره حاصل شد. ما به توانایی رئیس جمهور برای مذاکره درباره یک توافق و تبدیل آن به توافقی که ظرفیت امن کردن بیشتر جهان را داشته باشد، اطمینان داریم».

کری افزود چالش مهمی برای به پایان رساندن مذکرات با ایران در هفته های آتی در پیش روی است.

در همین حال، رژیم صهیونیستی از توافق کاخ سفید و کنگره درباره تفاهم با ایران استقبال و آنرا نوعی پیروزی برای خود قلمداد کرد .

یووال اشتاینتز وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد اسرائیل از توافق به دست آمده بین کنگره آمریکا و دولت باراک اوباما رئیس جمهور این کشور در خصوص ایران راضی است.

وی در گفتگویی با رادیو اسرائیل این توافق را نوعی پیروزی برای اسرائیل دانست و افزود سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره نقش مهمی در تصویب این قانون داشت. 

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو : جان کری: در مورد نقش کنگره در مذاکرات با ایران به توافق رسیدیم