جام جهانی 2006 آلمان : چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره ...


چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم.           پادشا: چند ماه مانده به جام جهانی 2014 برزیل ( بیستمین دوره این رقابت ها)، قصد داریم در مطالبی مفصل به مرور تمام ادوار جام جهانی، حاشیه های آن ها، آمار و ارقام و گروه بندی ها و مراحل حذفی و تصاویر به جای مانده از آن دوران بپردازیم. در این مطلب هجدهمین دوره جام جهانی را در سال 2006 به میزبانی آلمان بررسی نموده ایم.

2006 FIFA World Cup Germany ™

آقای گل جام جهانی 2006 , ترکیب تیم ملی آلمان در جام جهانی 2010 , آلمان جام جهانی 94

    Teams: 32
    When: 09 June 2006 to 09 July 2006
    Final: 09 July 2006
    Matches: 64
    Goals Scored: 147 (average 2.3 per match)
    Attendance: 3359439 (average 52491)
    Winner: Italy
    Runners-Up: France
    Third: Germany
    Fourth: Portugal
    adidas Golden Ball: Zinedine ZIDANE (FRA)
    adidas Golden Shoe: Miroslav KLOSE (GER)
    Yashin Award for the Best Goalkeeper: Gianluigi BUFFON (ITA)
    Best Young Player Award: Lukas PODOLSKI (GER)
    FIFA Fair Play award: Spain, Brazil
    FIFA Award for the Most Entertaining Team: Portugal

زیدان ستاره تورنمنتی بود که با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید

فرمانده معروف آلمان ها در جنگ جهانی , پزشک آلمان در جنگ جهانی دوم , زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 1990

پیش‌زمینه

واپسین جام جهانی برگزار شده غرور ملی از دست رفته آلمانی‌ها را برگرداند. این جام آخر برای رونالدو و زین‌الدین زیدان بود و همچنین اشتباهات مهلک زیادی در این جام دیده شد.

دور اول

آلمان در دیدار اول چهار بر دو کاستاریکا را برد تا این مسابقه پرگل‌ترین بازی افتتاحیه تاریخ جام‌های جهانی شود. میزبان در نهایت با سه پیروزی به دور بعد راه یافت و اکوادور هم دوم شد. کاستاریکا هم حتی یک امتیاز کسب نکرد.

انگلیس فاتح گروه B شد، اما آمار نشان نمی‌دهد آنها چقدر سختی کشیدند تا به این عنوان دست یابند. ترینیداد و توباگوی درخشان انگلیس را تا دقیقه 83 متوقف کرده بود و سرانجام پیتر کراچ بود که سانتر دیوید بکام را به گل تبدیل کرد. سوئد هم از یاران سون گوران اریکسون یک تساوی دو بر دو گرفت تا دوم شود.

جام جهانی 1970 انگلستان آلمان , زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 1990 ؟ , اسامی تیم ایران در جام جهانی 2006

آرژانتین و هلند هم خوش درخشیدند و هر دو بازی اول خود را بردند. نتیجه تساوی بدون گل آنها در روز پایانی نشان نمی‌داد که این مسابقه چقدر جذاب و دیدنی بود. صربستان و مونته‌نگرو هم آخرین جام جهانی خود پیش از تجزیه را تجربه کرد. آنها یک شکست تحقیرآمیز شش بر صفر مقابل آرژانتین تجربه کردند و آخر شدند.

مکزیک یکی از دو تیمی بود که با چهار امتیاز به دور بعد رسید. پیروزی روز نخست مقابل ایران و تساوی بدون گل مقابل آنگولا برای آنها کافی بود. پرتغال در این گروه به آسانی صدرنشین شد.

ترکیب تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 , تیم ملی ایران جام جهانی 2006 , سفارت آلمان

شگفت‌انگیز آن که غنا از گروهی صعود کرد که در آن جمهوری چک، ایتالیا و آمریکا قرار داشتند. آمریکایی‌ها که چهار سال قبل به یک‌چهارم نهایی رسیده بودند تنها یک امتیاز کسب کردند که در بازی خشونت‌آمیز مقابل ایتالیا حاصل شد. دانیله دروسی به دلیل خطا در این بازی چهار جلسه محروم شد، اما ایتالیا در نهایت صدرنشینی گروه را به دست آورد.

استرالیا که پس از 32 سال به جام جهانی برگشته بود تبدیل به اولین تیم قاره اقیانوسیه شد که به دور دوم صعود کرده است. تساوی دو بر دو مقابل کرواسی در روز آخر برای صعود آنها کافی بود. در این دیدار جنجالی، گراهام پل داور انگلیسی سه بار به یوسیپ شیمونیچ کارت زرد نشان داد تا این که سرانجام او را اخراج کند. برزیل در این گروه سه برد به ست آورد و با تفاضل گل مثبت 6 به دور بعد رسید.

اسپانیا جام را با در هم کوبیدن اوکراین با نتیجه چهار بر صفر آغاز کرد و با سه برد به دور بعد رسید. اوکراینی‌ها توانستند شکست را فراموش کنند و با برد مقابل تونس و عربستان سعودی به مرحله حذفی راه یابند.

آلمان , تحصیل در آلمان , جنگ جهانی دوم

دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی

ایتالیا با یک پنالتی جنجالی که فابیو گروسو در آخرین ثانیه‌های بازی مقابل استرالیا به دست آورد پیروز شد و سپس اوکراین را از پیش رو برداشت.

آلمان پس از برد مقابل سوئد، بازی پرتنشی مقابل آرژانتین انجام داد. خوسه پکرمن، مربی آرژانتین پس از آن که تیمش یک بر صفر پیش افتاد، خوان رومن ریکلمه را از بازی بیرون کشید تا برتری شکننده‌اش را حفظ کند، اما میروسلاو کلوزه ده دقیقه مانده به پایان بازی گل زد و میزبان در ضربات پنالتی پیروز شد.

پرتغال بهترین بازی تورنمنت را مقابل هلند در دور یک‌هشتم نهایی انجام داد و سپس انگلیس سون گوران اریکسون را در یک‌چهارم نهایی در ضربات پنالتی برد. این سومین راهیابی متوالی تیم‌های لوییز فلیپه اسکولاری به مرحله یک‌چهارم نهایی بود. فرانسه هم اسپانیا و برزیل، دو غول فوتبال دنیا را برد.

روز جهانی کودک , جنگ جهانی اول , روز جهانی معلولین

نیمه‌نهایی

روند عالی میزبان مقابل ایتالیا به پایان رسید و دو گل وقت اضافی باعث شد ایتالیایی‌ها به فینال برسند. گروسو بار دیگر قهرمان ایتالیا بود و گلی بسیار حیاتی زد.

بازیکنان کهنه‌کار فرانسه که جور تصمیمات عجیب و غریب ریمون دومنک، مربی تیم را می‌کشیدند هم فرانسه را مقابل پرتغال به پیروزی رساندند. پنالتی زیدان برای برد کافی بود.

ساعت جهانی , فدراسیون جهانی وزنه برداری , ترمیم مو های فیکس آلمان

دیدار نهایی

فرانسه و ایتالیا به تساوی یک بر یک رسیدند و بازی به وقت اضافی کشید. در اوج حساسیت، زیدان با سر به سینه مارکو ماتراتزی کوبید تا در آخرین مسابقه رسمی خود با کارت قرمز مستقیم اخراج شود. دیوید ترزگه یک پنالتی حساس را از دست داد و گروسو آخرین پنالتی ایتالیا را گل کرد تا تیمش قهرمان شود.

جام جهانی فوتسال , سایت فدراسیون جهانی وزنه برداری , پرچم آلمان

قهرمانان و ضدقهرمانان

بعضی می‌گویند فابیو گروسو مقابل استرالیا خود را به زمین زد تا داور پنالتی بگیرد، اما این مدافع کناری هر گاه که ایتالیا نیاز به کمک داشت به داد این تیم رسید. میروسلاو کلوزه پنج گل زد و بهترین گل‌زن جام شد تا آلمانی‌ها به رتبه سوم برسند. تیم یورگن کلینزمن در طول جام نمایش‌هایی دیدنی و درخشان داشت. سه گل رونالدو هم به این معنی بود که او بهترین گل‌زن تاریخ جام جهانی شده است.

زیدان و ماته‌راترزی هر دو در فینال اختیار خود را از دست دادند؛ ماتریکس یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال را به خشونت ترغیب کرد و او هم واکنش نشان داد. گراهام پل هم سه بار در یک بازی به شیمونیچ اخطار داد.

روز جهانی معلولان , روز جهانی ایدز , جام جهانی روسیه

بازی‌های به‌یادماندنی

پرتغال و هلند بازی برگزیده جام را انجام دادند. این بازی تنها یک گل داشت که آن را مانیش برای پرتغال زد، اما چهار کارت قرمز در این دیدار داده شد. داوری سخت‌گیرانه و رفتار خشن بازیکنان، بازی نامتعارفی را رقم زد.

تساوی بین آمریکا و ایتالیا هم به دلیل ضربه آرنج بسیار خشن دروسی به برایان مک‌براید در یادها ماند.

فینال هم در حافظه همه طرفداران فوتبال باقی خواهد ماند. البته نه به دلایل معمول، بلکه به دلیل تصویر ضربه سر زیدان به سینه ماته‌راتزی.

جام جهانی 2018 , تور نمایشگاه دندانپزشکی آلمان , روز جهانی دیابت

گل‌زنان برتر

5 – میروسلاو کلوزه

3 – هرنان کرسپو

3 – تیری آنری

3 – لوکاس پودولسکی

جام جهانی , روز جهانی غذا , روز جهانی عصای سفید

3 – ماکسی رودریگز

3 – رونالدو

3 – فرناندو تورس

3 – داوید ویا

3 – زین‌الدین زیدان


روز جهانی گردشگری , جهانی ها , روز جهانی صلح

لیگ جهانی والیبال , روز جهانی معلم , روز جهانی فلسفه


ویدیو : جام جهانی 2006 آلمان