جاذبه های توریستی ارمنستان را بشناسید : اگر دوست دارید این کشور را بیشتر بشناسید ...



اگر دوست دارید این کشور را بیشتر بشناسید و با جاذبه های آن آشنا شوید، این مطلب را مطالعه کنید.

چقدر با کشور ارمنستان آشنا هستید؟ اگر دوست دارید این کشور را بیشتر بشناسید و با جاذبه های آن آشنا شوید، این مطلب را مطالعه کنید.

1. کلیسای جامع Etchmiadzin

 

جاذبه های توریستی ارمنستان , جاذبه های گردشگری ارمنستان , جاذبه های ارمنستان

 

اگرچه ساخت این کلیسا به 3 قرن بعد از میلاد بر می گردد، ولی ساختمان آن هنوز پابرجاست. این کلیسا تنها از سنگ ساخته شده و در ساختار آن از ساروج استفاده ا نشده است. اگر به تاریخ و فرهنگ مردم ارمنستان علاقمند هستید، حتما سری به این کلیسا بزنید.

2. صومعه Khor Virap

 

جاذبه های توریستی استانبول , جاذبه های توریستی دبی , جاذبه های توریستی

 

این صومعه بر فراز کوه آراگات در ارتفاعی معادل 2300 متر از سطح دریا قرار گرفته و ساخت آن به قرن 7 بر می گردد. نام ارمنی این صومعه به معنای "قلعه ای در ابرها" است. امکانات صومعه Khor Virap بسیار جالب توجه و شامل سیستم گرمایشی و حمام است. در نزدیکی این ساختمان کلیسایی مربوط به قرن 11 قرار دارد.

3. معبد Garni

 

جاذبه توریستی , جاذبه های توریستی ایروان , جاذبه های توریستی پراگ

 

Garni

مجموعه ای از از چند معبد است که در نزدیکی ایروان قرار گرفته اند. این معبدها در قرن سوم بعد از میلاد ساخته شده اند و همچنان استحکام خود را حفظ کرده اند. همه قسمت ها از سنگ ساخته شده اند.

4. قلعه Amberd و کلیسای Astvatsatsin

 

جاذبه های توریستی بالی , جاذبه های توریستی تبریز , جاذبه های توریستی استرالیا

 

این قلعه بر فراز کوه و در ارتفاع بالا واقع شده است. هم قلعه و هم کلیسا بسیار جالب و دیدنی هستند و  توریست ها برای لمس این بقایای تاریخی به ارمنستان سفر می کنند.

5. صومعه Tatev

 

جاذبه های توریستی لندن , جاذبه های توریستی ایلام , جاذبه های توریستی ایللام

 

این صومعه که در قرن 9 در دهکده ای در جنوب ارمنستان ساخته شد در واقع مجموعه ای از کلیساها و ساختمان های اداری بوده و یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی ارمنستان محسوب می شود.

بخش عمده حیات سیاسی، معنوی و فرهنگی ارمنستان در این جا متمرکز بوده و این صومعه در واقع مقر فرمانروایی بر چندین دهکده بوده است.

6. صومعه Geghard

 

جاذبه های توریستی باکو , جاذبه های توریستی آذربایجان , جاذبه های دیدنی ارمنستان

 

این صومعه در قرن 4 در کوهستانی با طبیعتی بسیار زیبا ساخته شده و مجموعه ای از چندین کلیسا است. قدیمی ترین کلیسا در حال حاضر در خارج از دیوارهای صومعه واقع شده است. نام این صومعه به معنای "نیزه خداوند" است زیرا نیزه ای که حضرت مسیح با آن به شهادت رسید در اینجا نگهداری می شده است.

7. صومعه Noravank

 

جاذبه های توریستی در کوش آداسی , جاذبه های توریستی بلغارستان , جاذبه های توریستی کشور آذربایجان

 

این صومعه در سال 1205 ساخته شده و یکی از مهم ترین مراکز مذهبی و فرهنگی به شمار می رفته است. کل این مجموعه را دیوارهای قلعه احاطه کرده و کلیساهای داخل آن بین سال های 1900 تا 2000 بازسازی شده اند.

8. اپرا تئاتر ارمنستان

 

جاذبه های توریستی لاهیجان , جاذبه های توریستی مالدیو , جاذبه های توریستی و گردشگری باکو را

 

ساختمان تئاتر و باله ارمنستان در شهر ایروان و در سال 1930 توسط الکساندر تامانیان ساخته شده است. اپرا تئاتر ارمنستان محل شکوفایی اپرای ارمنستان بوده و جدا اززیبایی تاریخی مکانی برای تماشای اپرا یا تئاتر بوده است.

9. صومعه Alaverdi

 

جاذبه های تاریخی ارمنستان , جاذبه‌های ارمنستان , پربازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا عکس

 

بعضی قسمت های این صومعه در قرن 6 ساخته شده ولی ساخت کلیسای جامع آن به قرن 11 برمی گردد.  صومعه Alaverdi علیرغم عمر طولانی خود همچنان مستحکم است و یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی ارمنستان محسوب می شود. همه کسانی که به تاریخ و فرهنگ ارمنستان علاقمند هستند از صومعه دیدن می کنند.

10.Sevanavank

 

جاذبه های توریستی کایولاک , کشور ارمنستان و شهر توریستی ایروان , جاذبه توریستی تهران تجارت فردا

 

این صومعه که در کنار رودخانه و بر روی تپه ای نزدیک ساحل قرار گرفته است، یکی از مراکز مذهبی مهم در ارمنستان است. دو کلیسا با ظاهر و سبکی مشابه در این صومعه وجود دارند که هر دو در اواسط قرن گذشته بازسازی شدند. افراد به دلیل علاقه ای که به تاریخ یا فرهنگ دارند، یا صرفا برای دیدن ساختمانی بسیار قدیمی از این مکان دیدن می کنند.

 

منبع:news.tebyan-zn.ir


ویدیو : جاذبه های توریستی ارمنستان را بشناسید