ثروتمند ترین مرد اروپا معرفی شد : آمانسیو اورتگا گائونا،سرمایه دار 77 ساله ...


آمانسیو اورتگا گائونا،سرمایه دار 77 ساله اسپانیایی که شرکت نساجی زارا را راه اندازی کرده است ثروتمندترین مرد اروپا اعلام شد. واحد مرکزی خبر: آمانسیو اورتگا گائونا،سرمایه دار 77 ساله اسپانیایی که شرکت نساجی زارا را راه اندازی کرده است ثروتمندترین مرد اروپا اعلام شد.

 بر اساس رده بندی که مجله بیلان سوییس درباره 100 خانواده بسیار ثروتمند اروپا انجام داده است ثروت آمانسیو اورتگا گائونا بر 40میلیارد و 900 میلیون یورو برآورد شده و از این نظر ثروتمندترین مرد اروپاست.

این مجله پیشتر هر سال نام 300 ثروتمند سوییس را منتشر می کرد اما اکنون تصمیم گرفته دامنه فعالیت های خود را در این باره به کل اروپا گسترش دهد. مجله بیلان اعلام کرده است برای آنکه نام فردی به عنوان ثروتمند دراین مجله منتشر شود باید دست کم شش میلیارد یورو ثروت داشته باشد.

از 100 ثروتمندی که نام آنها به عنوان ثروتمندان اروپا در مجله بیلان منتشر شده است حدود یک سوم آنها در سوییس زندگی می کنند.

بعد از آمانسیو اورتگا گائونا یک ثروتمند سوئدی به نام اینگوار کامراد و در مقام سوم نیز شهروندی فرانسوی به نام برنار آرنو قرار دارد. در زمره ده ثروتمند نخست این رده بندی ، چهار نفر فرانسوی هستند.

در میان این 100 ثروتمند اروپایی نام 12 زن نیز دیده می شود که البته بیشتر آنها ثروتشان را از پدر و مادرشان به ارث برده اند.

آلمانی و روس ها هر کدام به ترتیب با 27 و 23 نفر، بیشترین تعداد ثروتمندان این رده بندی مجله بیلان را به خود اختصاص داده اند .


ویدیو : ثروتمند ترین مرد اروپا معرفی شد