ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی جعلی مثل آب خوردن/ مردم به پلیس پایتخت کمک کنند + عکس :



پلیس عکس متهمان پرونده کلاهبرداری را منتشرکرد تا چنانچه مردم از محل این افراد تبهکار اطلاعی دارند، به پلیس گزارش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فردی با مراجعه به کلانتری 110 شهدا به مأمورین اعلام کرد : فرد ناشناسی با سوء استفاده از مدارک بنده اقدام به افتتاح حساب در بانک شعبه خیابان 17 شهریور ، دریافت دسته چک و صدور دهها فقره چک های بلامحل نموده است .

پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جعل اسناد و مدارک" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .

حساب بانکی صادق لاریجانی , افتتاح شرکت , مردم در روستا چه می کنند


اظهارات شاکی پرونده :
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، به کارآگاهان گفت : "چندی پیش یک دستگاه خودرو نیسان از من سرقت شد که تمامی اسناد و مدارک شناسایی بنده نیز شامل شناسنامه ، کارت ملی و ... در داخل آن بود ؛ در همان زمان با مراجعه به مراجعه قضایی ، انتظامی و نهایتا اداره ثبت نسبت به اعلام سرقت مدارک شناسایی و دریافت مدارک المثنی اقدام کردم " .

شاکی در خصوص نحوه اطلاع از افتتاح حساب جعلی به کارآگاهان گفت : "چند روز پیش با مراجعه به بانک متوجه مسدود شدن حساب بانکی خود شدم !! زمانیکه پیگیر موضوع شدم ، به من اعلام شد که بابت دهها فقره چک برگشتی از بنده شکایت شده و آنزمان با مراجعه به شعبه خیابان 17 شهریور متوجه شدم که فرد ناشناسی با سوء استفاده از مدارک شناسایی سرقتی اقدام به افتتاح حساب بنام بنده و دریافت دسته چک نموده است " .

تحقیقات پلیسی :
با آغاز رسیدگی به پرونده ، بررسی صحت اظهارات شاکی پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام بررسی های کارشناسی از سوی تشخیص هویت پلیس آگاهی اعلام شد : "طبق نظریه کارشناسی ، نمونه خط و امضای استفاده شده در افتتاح حساب بانکی شعبه خیابان 17 شهریور با نمونه خط و امضای شاکی پرونده اختلاف زیادی دارد " .

در ادامه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که علاوه افتتاح حساب بانکی صورت گرفته ، ثبت شرکتی بنام شاکی پرونده و شخص دیگری صورت گرفته که شاکی از این موضوع اطلاع نداشته است .

شناسایی دومین شاکی پرونده :
در بررسی مدارک ثبت شرکت "چرم سازان پاسارگاد" که با استفاده از مدارک شناسایی متعلق به شاکی پرونده انجام گرفته بود ، مشخص شد که علاوه بر سوء استفاده از مدارک شناسایی مسروقه متعلق به شاکی اصلی پرونده ، از مدارک شناسایی فرد دیگری نیز جهت ثبت شرکت مذکور استفاده شده است .

این شخص پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " چندی پیش اقدام به جابجایی منزل در منطقه فردیس کرج کردم تا اینکه پس از مدتی در زمان افتتاح حساب بانکی متوجه مفقود شدن مدارک شناسایی خود شدم ؛ نهایتا پس از از پیدا نشدن مدارک شناسایی ، اقدام به دریافت مدارک المثنی کرده و جهت افتتاح حساب به شعبه بانک ظهیرالاسلام رفتم تا دسته چک دریافت کنم که به من اعلام شد بیش از 30 فقره چک بلامحل از بنده برگشت خورده !!! و به همین علت بنده صلاحیت دریافت دسته چک را ندارم " .

حدیث در مورد خوردن مال مردم , حساب مشترک بانکی زن و شوهر , غذا خوردن مردم هند


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با انتشار این خبر اعلام کرد : با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده مذکور در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، دستور انتشار تصاویر مدارک شناسایی مسروقه استفاده شده در زمان افتتاح حساب های بانکی و همچنین ثبت شرکت چرم سازان پاسارگاد از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شهروندان محترم که موفق به شناسایی هویت صاحبان تصاویر متهمین تحت تعقیب پلیس آگاهی شدند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص هویت واقعی ، محل سکونت ، محل های تردد و دیگر اقدامات مجرمانه این اشخاص را از طریق شماره تماس های 21865860 و 21865853 در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند .


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو : ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی جعلی مثل آب خوردن/ مردم به پلیس پایتخت کمک کنند + عکس