تیرباران مدیر پرورش لاک‌پشت به دستور اون! : پس از بازدید حاكم دیكتاتور کره ...



پس از بازدید حاكم دیكتاتور کره شمالی از یک واحد پرورش لاک پشت خوراکی مدیر این واحد تیرباران شده است.

کانون پرورش تغییر مدیر , مدیر کانون اموزش پرورش اسلام شهر , مدیر سبز

 

به گزارش بی بی سی و به نقل از منابعی در کره شمالی گزارش شده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تیرباران مدیر یک مزرعه پرورش لاک پشت آب شیرین واقع در نزدیک رودخانه تائیپنگ در حومه پیونگ‌یانگ، پایتخت را صادر کرده است. در کره شمالی این نوع لاک پشت مصرف خوراکی دارد. در ماه مه گزارش بازدید رهبر کره شمالی از این مزرعه توسط خبرگزاری دولتی کره شمالی همراه با تصاویری از این مراسم انتشار یافت.

حاكم کره شمالی به طور مرتب از اماکن مختلف اقتصادی و اجتماعی بازدید می‌کند و تصاویری که از این دیدارها منتشر می‌شود معمولا او را در حال لبخند و ارائه رهنمود و صدور دستور نشان می‌دهد. در اکثر این تصاویر، مسئولان واحدهای مورد بازدید و همراهان کیم جونگ اون، که عموما تعدادی از مقامات ارشد نظامی هم در میان آنان هستند، در حالی دیده می‌شوند که به دقت اظهارات رهبر خود را ظاهرا برای ثبت و اجرای خواسته‌هایش یادداشت می‌کنند.

گاه گروهی از کارکنان این مراکز یا "مردم عادی" هم در تصاویر حضور دارند که به شدت نسبت به رهبر خود ابراز احساسات می‌کنند و حتی از شدت شوق دیدارش، اشک شادی می‌ریزند. تصویر منتشر شده از بازدید آقای کیم از واحد پرورش لاک پشت با تصاویر عادی تفاوت داشت و او را خشمگین و ظاهرا در حال توبیخ برخی از حاضران نشان می‌داد.

منابع کره شمالی گفته‌اند که کیم جونگ اون ملاحظه کرد که به بعضی استخرهای پرورش لاک پشت غذای کافی نرسیده و آب آنها به خوبی تصیفه نشده است. وی به خصوص از این جهت خشمگین شد که این واحد را پدرش، کیم جونگ ایل افتتاح کرده بود و ضعف مدیریت این واحد را بی‌تفاوتی نسبت به رهبر سابق این کشور تلقی کرد. بعضی رسانه‌های کره جنوبی در انتشار این خبر گفته‌اند که کارکنان این مزرعه مشکلات موجود را به کمبود امکانات مانند کمی خوراک دام و قطع برق نسبت دادند که تلویحا به ناخرسندی از شرایط کره شمالی و به طور غیرمستقیم، انتقاد از رهبر عالی آن کشور تعبیر شد و همین اظهارات خشم کیم جونگ اون را برانگیخت.

اگرچه محدودیت شدید رسانه‌ای در کره شمالی به معنی کمبود اطلاعات در مورد آن کشور است، اما گفته می‌شود کره شمالی دارای یکی از بالاترین شمار اعدام‌ها در جهان است. سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی در مورد اجرای احکام اعدام در جهان گفته است که در سال ۲۰۱۳، دست کم ۷۰ نفر در کره شمالی اعدام شدند. در برخی موارد، از جمله محکومیت یکی از خویشاوندان نزدیک کیم جونگ ایل که به ابراز تردید در کفایت رهبری متهم شده بود، حکم اعدام به شیوه‌ای دلخراش به اجرا گذاشته شد و رسانه‌های خبری کره شمالی نیز جزئیات آن را به دقت منتشر کردند.

 

مدیر وب , آموزش و پرورش , استخدام آموزش و پرورش


صحنه‌های دیدار "پرشور" مردم کره شمالی با «اون»
به طور مرتب توسط رسانه‌های دولتی پخش می‌شود
کیم جونگ اون پس از درگذشت پدرش در سال ۲۰۱۱ در حالیکه کمتر از سی سال سن داشت به رهبری کره شمالی رسید. به نظر می‌رسد که در مقایسه با پدر و پدر بزرگش، رهبر کنونی کره شمالی رفتار خشونت آمیزتری را در داخل و سیاست ستیزه جویانه‌تری را در خارج در پیش گرفته است. بعضی از ناظران این رویکرد را ناشی از کم تجربگی و برخی دیگر نشانه عدم اعتماد به نفس رهبر جدید این کشور تلقی کرده‌اند.

به گفته آنان، در حالیکه شرایط زندگی در کره شمالی نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده و این کشور با انزوای بین‌المللی مواجه است، هدف از افزایش سرکوب و نمایش اقدامات خشونت آمیز مانند کثرت اعدام‌ها، در واقع ایجاد جو رعب و وحشت و در نتیجه، هشدار به کسانی است که ممکن است فکر انتقاد یا مخالفت با رهبری را در سر داشته باشند.

کره شمالی از جمله چند کشوری است که شورای حقوق بشر سازمان ملل آنها را به نقض فاحش حقوق بشر متهم ساخته و برای آنها گزارشگر ویژه حقوق بشر تعیین کرده است. حکومت کره شمالی این اتهام را به شدت تکذیب کرده و آن را به توطئه کشورهای غربی نسبت داده و هرگونه همکاری با این شورا و گزارشگر آن را مردود دانسته است.
 
 اخبار  بین الملل  -  بهار  نیوز


ویدیو : تیرباران مدیر پرورش لاک‌پشت به دستور اون!