تکفیری های داعش بدتر از چنگیز خان مغول :   اخبار بین الملل - تکفیری های داعش ...



مقبره چنگیز خان مغول , چنگیز خان مغول , تعداد کشته شدگان بدست چنگیز خان مغول

 

اخبار بین الملل - تکفیری های داعش بدتر از چنگیز خان مغول

رئیس بزرگ ترین کلیسای عراق گفت : تروریستهای گروه تکفیری بعثی داعش که مسیحیان را از موصل بیرون رانده اند بدتر از چنگیز خان مغول و نوه او هولاکو خان هستند که بغداد قرون وسطایی را غارت و چپاول کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، لوئیس رافائل ساکو اسقف اعظم رئیس کلیسای کلدانی عراق هدایت موجی از محکومیت علیه تروریست های داعش را به عهده دارد که از مسیحیان در شهر موصل خواسته اند تغییر دین دهند ، جزیه پرداخت کنند یا از این شهر خارج شوند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان آنچه را که آزار و  اذیت مسیحیان در زادگاه خودشان نامید تقبیح کرد. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز گفت اقدامات تروریست های داعش  نوعی جنایت علیه بشریت تلقی شود.

صدها خانواده مسیحی روز شنبه خانه های خود را در شهر موصل عراق ترک و به افراد اعضای داعش واگذار کردند. فرار این مسیحیان پس از ضرب الاجل گروه تروریستی داعش در عراق برای آنها آغاز شد که تهدیدی برای حضور چند قرنی جامعه مسیحیان در این شهر شمالی عراق به شمار می رود.

ساکو تصریح کرد این جنایت تنها علیه مسیحیان نیست بلکه یک جنایت علیه بشریت است.

وی گفت :« چگونه در قرن بیست و یکم می توان مردم را مجبور کرد از خانه هایشان بیرون بروند آنهم تنها به این علت که مسیحی ، شیعه و سنی هستند؟ خانواده های مسیحی از خانه هایشان بیرون رانده شده اند ،‌ اموال با ارزش آنها به سرقت رفته است و املاک و مستغلات آنها به نام گروهک داعش  مصادره می شود. چنین چیزی هرگز در تاریخ اسلامی و مسیحیت اتفاق نیفتاده است. حتی چنگیز خان و هولاکو خان نیز چنین کاری را انجام نداده بودند.»

نوری مالکی نخست وزیر عراق نیز این رفتار با مسیحیان را در شهر موصل محکوم کرد و گفت این اقدام نشان دهنده ماهیت تروریستی گروه داعش است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز آزار و اذیت نظام مند اقلیت ها را در عراق توسط  گرو های مسلح وابسته به داعش  ، به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد.

وی افزود هرگونه حمله نظام مند علیه غیر نظامیان به علت پیشینه قومی ، اعتقادات مذهبی و دین آنها نوعی جنایت علیه بشریت است و عاملان چنین جنایتی باید محاکمه شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد ظاهرا تروریست های داعش  قصد دارد همه گروه های اقلیت را در مناطقی که تحت کنترل خود دارد ، از بین ببرد.

در این بیانیه آمده است اسنادی که در مورد جنایات صورت گرفته علیه جوامع شیعه ، ترکمن و شباک وجود دارد نشان می دهد دیگر اقلیت ها در استان نینوا با درد و رنج بیشتری روبرو بوده اند.
اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو : تکفیری های داعش بدتر از چنگیز خان مغول