تولید یک سریال با الهام از آثار باب دیلن : شخصیت‌ها و تم‌های موسیقی مجموعه ...


شخصیت‌ها و تم‌های موسیقی مجموعه آلبوم‌های باب دیلن اسطوره موسیقی دهه 1960 امریکا، دستمایه ساخت یک سریال تلویزیونی جدید قرار می‌گیرد. این پروژه اقتباسی تولید مشترک «آمازون» و «تلویزیون لاینزگیت» به شمار می‌رود و جاش ویکلی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد. آی سینما: به گزارش ورایتی، «تلویزیون لاینزگیت» قصد دارد به زودی تولید یک سریال جدید را با الهام از مجموعه متنوع آثار موسیقی باب دیلن آهنگساز و ترانه‌سرای مشهور امریکایی آغاز کند.

«زمان بیرون از ذهن» (Time out of Mind) عنوان این پروژه تلویزیونی خواهد بود که برگرفته از عنوان سی‌امین آلبوم موسیقی دیلن است که در سپتامبر 1997 منتشر شد. بعد از افت‌وخیزها و سردرگمی‌های حرفه‌ای اسطوره محبوب در سال‌های دهه 1980، برای خیلی از هواداران و منتقدان این آلبوم در حکم بازگشت دیلن به روزهای اوجش بود.

این درام تلویزیونی که فعلا در مراحل اولیه پیش‌تولید به سر می‌برد، قرار است در قالب اپیزودهای یک‌ساعته روی آنتن برود. این اولین‌بار نیست که جاش ویکلی فیلمساز استرالیایی حق کپی‌رایت آثار آهنگساز سرشناسی مانند دیلن را خریداری می‌کند. اوایل سال 2016، ویکلی اعلام کرد با شرکت پخش آلبوم‌های گروه «بیتلز» قراردادی منعقد کرده که براساس آن اجازه دارد از آثار این گروه موسیقی محبوب در ساخت یک سریال کودکانه الهام بگیرد. این سریال که با فرمت انیمیشن برای کودکان تهیه و تولید می‌شود از شبکه «نتفلیکس» روی آنتن می‌رود.

ایده اولیه ویکلی برای اقتباس از قطعات موسیقی دیلن این است که دو شخصیت یا خط داستانی را از آثار او انتخاب کند و در ادامه آنها را به هم ربط بدهد. هنوز معلوم نیست ویکلی چطور موفق شده کارگردانی این پروژه را به دست بگیرد، چون حتی در استرالیا هم چندان شناخته‌شده نیست و تا امروز تنها کارگردانی چند فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد.

 


ویدیو : تولید یک سریال با الهام از آثار باب دیلن